Gå til innhold

Flash-utfordrer fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kunne utfordre Flash bør de ha noe som virkelig er

Revolusjonerende! Flash er overalt på nettet og har kommet i 8 versjoner allerede (flash player 9). Dette betyr at de har hatt god tid på å markedsføre seg, fikset bugs og rett og slett erobret nettet.

 

Etter min mening bør MS ha noe som virkelig kan vise muskler...

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.

7855082[/snapback]

 

Det at det er endel av windows er akkurat det vi ikke vil ha. Skal si meg enig i at flash kan være irriterendes, og missbrukt i stor grad på reklame osv. Men bare negativt er det ikke. Selv har jeg flashfri Opera til "allbruk" og firefox med flash for youtube og lignende.

 

Jeg ser på det som en uting å inkludere ting som dette i et OS, både for å gi bruker en valgfrihet og i frykt for at enkelte blir "ekskludert". Tok en stund før linux fikk flash, men heldigvis kom den med stormskritt når den først ankom. Versjon 9 var etterlengtet lenge, men den kom til slutt den også.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.

7855082[/snapback]

Med andre ord: "Vil man ikke så skal man"

 

Jeg tror også MS må ha noe revolusjonerende for å lykkes med å ta livet av nok en konkurrerende programvare (Adobe Flash). Men jeg tror ikke de klarer å kuppe det markedet selv om de frir til åpen kildekode-miljøene med sin nye "standard". Vi vet jo hva som skjedde med HTLM-standarden når MS hadde fiklet med den.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.

7855082[/snapback]

Flashspilleren har vel fulgt windows siden win98? Flashplayeren har hatt en utbredelse på 95% eler bedre i årevis, og er vel det nærmeste en kommer en standard fo AV innhold på nett.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.

7855082[/snapback]

Flashspilleren har vel fulgt windows siden win98? Flashplayeren har hatt en utbredelse på 95% eler bedre i årevis, og er vel det nærmeste en kommer en standard fo AV innhold på nett.

7855298[/snapback]

Flash er langt fra noen standard. For at det skal være en nettstandard må den iallefall være godkjent av W3C, noe flash ikke er. Flash er dessuten lukket og lisensiert av Adobe. W3C har allerede utviklet et eget åpent vektorgrafikkformat SVG som potensielt kan erstatte flash. Jeg er ikke så sikker på at vi trenger enda en standard for det samme. Det vil bare komplisere ting. - Når skal Microsoft lære å benytte eksisterende åpne standarder isteden for å forsøke å lage nye (dårligere) selv? Dette blir som ODF vs OpenXML striden... bare enda litt værre, for dette handler om en webstandard og påvirker alle som bruker nettet, enten man vil det eller ikke.
Lenke til kommentar

Hva med en mulig gratis utviklingsløsning da? Slik WPF/E er nå kan man i alle fall lage gratis greier med ctp'en. Og det ser ganske nice ut.

 

En annen sak er at det er helt annerledes bygget opp en flash.

 

En tredje sak er at konkurranse er bra folkens, ikke glem det, selvom det er selve M$ som står for den :)

Lenke til kommentar
En tredje sak er at konkurranse er bra folkens, ikke glem det, selvom det er selve M$ som står for den :)

7855493[/snapback]

Tja, men man må vurdere hva man konkurrerer om også. Dersom det allerede eksisterer en god åpen standard, så er det lite vits i å utvikle en ny åpen standard som ikke tilfører noe nytt... Kanskje det bare er best å videre utvikle den gamle. Når den er åpen er det jo ingen kostnader forbundet med det heller.

 

Men når microsoft prøver å videreutvikle en standard er de jo kjent for å raskest mulig etterpå forsøke å patentere utvidelsen for å bruke markedsmakten sin til å få kontroll over og lukke standarden... bare se på RSS-saken for tiden.

 

Er det noe som hadde virket konkurransefremmende så hadde det vært å forby lukkede/proprietære standarder.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut dette. Er fortsatt mange som ikke har Flash og nekter å installere det. Vært bra om dette kunne vært en del av Windows så alle har det.

7855082[/snapback]

Kjekt for alle som ikke bruker windass til vanlig da. Slippe dritten hvis de ikke vil.

 

Microsoft skal så klart få lov til å prøve, men ser ikke lyst på det, i tilfelle det skulle slå igjennom. Alle som da ikke gidder/vil betale for vista osv har plutselig ikke noe å stille opp med. Kjekt.... Liker flash som det er nå jeg!1 Kanskje jeg er blitt for gammel, og ikke vil ha forandring. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Er ikke Microsoft her et par år for sent ute? Flash har jo nå fått såpass god innpass i markedet, at jeg tror Microsoft kan ha problemer med å få fotfeste her.

Lenke til kommentar

Interaktiviteten mellom Expression-produktene er utrolig bra. Her ligger Adobe langt bak. Microsoft holder også på med utfordrere til både Dreamweaver og Photoshop og jeg tror dette kan bli reelle alternativer for designere.

 

Hah! Ja, vi vil virkelig ha MS til å tukle med enda flere nett-standarder. En ser jo hva som skjer når de begynner med HTML, CSS og alt annet. Hvis de klarer å lage et velfungerende alternativ til Flash skal jeg spise hatten min.

7856470[/snapback]

Har du prøvd produktet og kan fortelle oss akkurat hvilke standarder Expression Web tukler med?

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Det som muligens kan være en stor fordel for utvikleren her, er at det kan tyde på at dette er en del av .NET (Windows Presentation Foundation er en del av .NET 3.0). Personlig synes i alle fall jeg at ActionScript + Flash er no skikkelig møkk. Hvis det fører til en mer "streamlined" utvikling, så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for :)

Lenke til kommentar
Interaktiviteten mellom Expression-produktene er utrolig bra. Her ligger Adobe langt bak. Microsoft holder også på med utfordrere til både Dreamweaver og Photoshop og jeg tror dette kan bli reelle alternativer for designere.

 

Hah! Ja, vi vil virkelig ha MS til å tukle med enda flere nett-standarder. En ser jo hva som skjer når de begynner med HTML, CSS og alt annet. Hvis de klarer å lage et velfungerende alternativ til Flash skal jeg spise hatten min.

7856470[/snapback]

Har du prøvd produktet og kan fortelle oss akkurat hvilke standarder Expression Web tukler med?

7856493[/snapback]

 

Hvis man ikke legger godviljen til, så kan man selvfølgelig lese det slik at jeg mener at MS kommer til å forandre på Flash, men om man ikke har lyst til å kverulere, men heller diskutere, så er denne problemstillingen ikke-eksisterende. Har du fortsatt lyst til å kverulere, eller skal vi bare glemme kommentaren din og skylde på at du var i kranglehumør?

Lenke til kommentar
Hvis de klarer å lage et velfungerende alternativ til Flash skal jeg spise hatten min.

7856470[/snapback]

 

Det skal huskes :D

 

Tror på nye standarder, kanskje de kan lage en versjon av flash som kan være interaktiv i høy oppløsning uten lagg, spillene på www.teagames.com er helt håpløse på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...