Gå til innhold

Test: Nokia 6288


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definer kort tids bruk.

Jeg har hatt min i 7 uker uten knark, slark og knirk! :cool:

 

Ellers prisverdig at amobil kommer med denne testen,

det setter jeg stor pris på! :D

 

Kanskje verd å nevne at 6288 kommer i både grå og svart utgave. 6280 finns vel bare i grått?

Fargen kan være det som avgjør når man har flere jevngode mobiler å velge mellom.

Lenke til kommentar
6288 koster imidlertid 500 kroner mer, så hvis du utelukkende bryr deg om interne egenskaper, og kan leve med en litt mer skranglete telefon, kan du like gjerne kjøpe 6280.

 

Eller man kan la være å kjøpe noen av dem... Har ingen erfaring med 6288, men 6280 er og blir nokias mest tragiske telefon noensinne. Har hatt to stykker, og de var på service tilsammen 7 ganger før jeg gav opp.. (7 ganger for software feil).

Lenke til kommentar
Nokia 6288 er stort sett den samme telefonen som 6280, men et par forbedringer finner du.

 

Les mer

7853462[/snapback]

Ser at dere mener denne er mindre slarkete enn sin forgjenger. Min erfaring er at den blir akkurat like slarkete som 6280 etter kort tids bruk.

7854520[/snapback]

 

Vi har dessverre ingen muligheter til å ta slike problemer med i testene våre, ettersom vi har telefonene i kortere perioder enn (de fleste) mobilbrukere, og dermed ikke får "slitt" telefonene skikkelig. I testen av 6288 reduserte vi i tillegg restperioden enda mer enn vanlig. Vi har altså basert oss på at det er mindre slark i en ny 6288 enn i en ny 6280.

 

Dersom det viser seg at det er et generelt problem at telefonen blir fort slarkete, kommer vi selvfølgelig til å omtale det, på samme måte som vi gjorde med 6280-problemene.

Lenke til kommentar

Dette er vel grunnen til at det lages både candybar og slidere. Folk ønsker forskjellige ting.

 

For meg er det helt greit at en mobil ikke trenger å hele tiden vise 100% av tastene, da de stort sett bare brukes til å slå nummre og skrive SMS. Ved å la tastene være på et annet lag enn skjermen kan man og ha både stor skjerm og store taster, uten at mobilen får gigantisk overflate.

 

Mange fordeler med slider synes nå jeg, og om en slider ikke er overlegen en candybar på alle områder så har de vel begge sine fordeler.

Lenke til kommentar

En bra test av mobilen. Synes det var litt rart at på min Nokia 5300 er det et finere design på musikk-avspilleren. Har ikke prøvd den musikk-avspilleren på Nokia 6288, men den er sikkert like god. Noe som også er rart er hvorfor den ikke har Mini-usb, men et egen usb plugg. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar

..men det svivelen mangler i praktisk bruk tar den kanskje igjen i tøffhet?

 

Apropos denne mobilen, 6288, den fungerer godt på alle sett og vis,

men det er vanskelig å få et personlig forhold til den.

Jeg er bare trofast til det kommer en mobil med bedre video-opptak(eventuelt jevngodt hvis den er lekrere).

Den må selvsagt ha like god lyd + radio. Det er alt jeg krever!

KAnskje blir det deg(Sofia), kanskje blir det deg(Neonode) kanskje blir det(Prada) - hva tror du, arehei? N95?

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar

Når du nevner videoopptak bør det vel nevnes at det bare er N93 som er bedre på dette, på det norske markedet that is.

 

6280 og 6288 er gode på video.

 

Hvilken mobil som passer best til din neste ut ifra dine kriterier er vel en diskusjon som kan tas et annet sted enn i denne tråden :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
6280 har en taletid på 4,5 time i både GSM- og UMTS-nettet. Vi er ennå ikke ferdig med å måle taletiden på 6288, men kommer til å oppdatere artikkelen så snart dette er på plass.

Hvor lang tid tar det egentlig å bli ferdig med en batteritest? :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...