Gå til innhold

Det nye GSM-nettet er åpnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette øker konkurransen mot Telenor og NetCom. Prisene er alt for høye i forhold til andre steder (Telenor har 5 ganger så høye priser i Norge som i Malaysia, enda det er dem selv som er 5 ganger så billige der). Et annet eksempel er er overprisingen på 3G i forhold til söta bror som Amobil skrev om. Nå er det jo et GSM-nett som ble åpnet, men jeg håper vi får se flere 3G nett etter hvert også. 3 har vel lisens på 3G i Norge? Jeg vil ikke betale så mye for å bruke mobiltelefon! :)

Lenke til kommentar
Jeg håper dette øker konkurransen mot Telenor og NetCom. Prisene er alt for høye i forhold til andre steder (Telenor har 5 ganger så høye priser i Norge som i Malaysia, enda det er dem selv som er 5 ganger så billige der). Et annet eksempel er er overprisingen på 3G i forhold til söta bror som Amobil skrev om. Nå er det jo et GSM-nett som ble åpnet, men jeg håper vi får se flere 3G nett etter hvert også. 3 har vel lisens på 3G i Norge? Jeg vil ikke betale så mye for å bruke mobiltelefon! :)

7848787[/snapback]

 

Har du sjekket telepriser.no?

 

Det er da ikke dyrt å ringe i Norge.... Jeg har ca mndpris på 40kr :)

 

Og jeg ringer en del ;)

Lenke til kommentar
med andre ord, noe av det samme som teletopia?

7848009[/snapback]

 

Ja, og med andre ord er dette det fjerde GSM-nettet i Norge.

7848756[/snapback]

 

Flaut av Amobil å glemme Teletopia...

7849404[/snapback]

 

Teletopia var det tredje mobilnettet som åpnet. Network Norway besitter imidlertid den tredje GSM-lisensen, mens Teletopia har den fjerde som ble delt ut. Så å kalle det Norges tredje mobilnett er ikke feil.

Lenke til kommentar
I dag åpnet Norges tredje GSM-operatør, Network Norway, sitt mobilnett. Det betyr lavere priser, tror samferdselsministeren.

 

Les mer

7847650[/snapback]

 

 

Norge er forholdsvis billig på teletjenester sammenlignet med resten av verden. Ett av unntakene er Danmark. Jeg bor i Storbritannia, og her er det helt andre tilstander. Med kontantkort betaler jeg 10p per melding, dvs 1,20 per sms innenlands. Til utenlandet betaler jeg 20p per melding! Og det tilsvarer jo 2,40...

 

Det er ikke unormalt her at det utenom inkluderte minutter, og til andre nett, kan koste opptil 40p (4,80) per minutt. Og det er ikke like vanlig med små, virtuelle operatører her som hjemme. Samt at alle abonnementer jeg har hørt om har bindingstid. Så klage på prisene hjemme, gjør jeg sjelden.

Lenke til kommentar
Jeg håper dette øker konkurransen mot Telenor og NetCom. Prisene er alt for høye i forhold til andre steder (Telenor har 5 ganger så høye priser i Norge som i Malaysia,

7848787[/snapback]

 

Det er ikke naturlig å sammenligne Norge med Malaysia. De har for eksempel sikkert 8 ganger lavere lønnskostnader, kosnader for å sette opp master, drift osv....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...