Gå til innhold

Centrino oppgraderes i 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Dagens Santa Rosa"? Nå synes jeg ikke at det er så fryktelig mange bærbare med "Santa Rosa" plattformen ute.

7848559[/snapback]

 

stusset over det jeg og. Mener å ha lest at Santa Rosa skulle lanseres til våren en gang og gi betydelig ytelsesøktning for Core 2 Duo-prosessorer, så synes det var rart at jeg som følger med på hw.no hver dag ikke hadde fått med meg om det hadde kommet ut :p

Lenke til kommentar

Iflg den informasjon jeg sitter på så komme Dell (og sikkert andre leverandører av laptop'er) med "Santa Rosa" chipsettet på sine laptop'er i mars/april 2007. Santa Rosa er vel også omdøpt til "Centrino Pro" i markedsøyemed hvis jeg ikke husker helt feil. Så her må artikkelskriveren ha tatt grundig feil.

 

Nytt med Santa Rosa er dynamisk frontside bus opp til 800mhz (dynamisk for strømsparing). I tillegg er det også snakk om å få med 802.11n trådløs standarden også, men denne er og bli uformalisert inntil videre.. Kom jo ny draft/"utkast" til endelig versjon i januar 2007.

Lenke til kommentar

Santa Rosa er ett brikkesett for bærbare, ser ikke for meg at det vil bli å få til stasjonære (ser ikke noen direkte fordeler med å lage en stasjonær med Santa Rosa-brikkesett heller, annet enn muligens noe lavere effektforbruk).

 

Bærbare prosessorer selges løst hos databutikkene ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...