Gå til innhold

Stille lansering av ny Core 2 Duo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vil disse yte i forhold til E6300 og E6400?

 

Om disse yter opp mot like bra kan det jo være et bra alternativ til min nye htpc.

7846004[/snapback]

Disse er i førteomgang laget for ultraportable bærbare og de som krever batteri i timesvis...

Og frekvensene bruker å være lavere på disse en vanlige...

I en htpc er det bedre og bruke den vanlige core 2 duo mobile....

Lenke til kommentar

Err leste HELT feil se edit!!

"Intels ferskeste bærbar-prosessorer er L7200 og L7400, som nylig ble lansert i stillhet uten noen form for pomp og prakt."

 

En frekk prossesor?? Er det i det hele tatt mulig? Begynner å bli litt subjektivt presse, frekt er noe undertøy er. Prossesor njaaa ikke frekt.

 

Btw må si at strømforbruket er ganske urovekende høyt, samt at strømskaleringen er ganske maahh elednig.

 

EDIT: Begynner å bli gammel, kommer til å trenge briller snart. Sorry my bad :blush:

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
"Intels ferskeste bærbar-prosessorer er L7200 og L7400, som nylig ble lansert i stillhet uten noen form for pomp og prakt."

 

En frekk prossesor?? Er det i det hele tatt mulig? Begynner å bli litt subjektivt presse, frekt er noe undertøy er. Prossesor njaaa ikke frekt.

 

Btw må si at strømforbruket er ganske urovekende høyt, samt at strømskaleringen er ganske maahh elednig.

7846089[/snapback]

Står vel fersk og ikke frekk?

 

Synes vel ikke 17W er mye, 5,5W er enda mindre :) Det er fullt mulig å kjøle disse CPUene passivt, jeg kjøler min E6600 passivt uten problemer, en ganske stor kjøler da, men likefullt passivt.

Lenke til kommentar

Core Duo U2400 og de andre LV og ULV prosessorene til intel har så langt kun vært i fcbga6 slik at de ikke fås kjøpt løst. De nye står heller ikke i prislista som xbitlabs (kilden i nyheten) lenker til. Er forfatteren sikker på at de nye prosessorene kan kjøpes løst (fcpga) og har dermed noe å gjøre i prisguiden? Dersom svaret er "ja", er det en liten "revolusjon" fra intel :)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Hvordan vil disse yte i forhold til E6300 og E6400?

Ytelsen vil nok avhenge sterkt av hvilken ytelse du tenker på. Men forskjellen i spesifikasjoner er slike:

L7200: 1333 MHz 4MB L2 667FSB

L7400: 1500 MHz 4MB L2 667FSB

E6300: 1866 MHz 2MB L2 800FSB

E6400: 2133 MHz 2MB L2 800FSB

 

Det som har mest å si for ytelsen av disse er nok antall MHz, med mengde L2 cache som nest viktigst og FSB som minst viktig.

 

Arkitekturen er lik, men merk at brikkesett til L-versjonene trolig har mer strømsparing, tregere minnekontroller, tregere minne og lavere ytelse enn brikkesettene til E-versjonene. Soklene er også forskjellige: 479M vs. LGA775.

 

Om disse yter opp mot like bra kan det jo være et bra alternativ til min nye htpc.

7846004[/snapback]

Lenke til kommentar

Ja litt synd er det at deres ULV prosessorer ikke selges i noe form som kan benyttes i hovdekort. Jeg hadde gjerne kjøpt noe slikt for en del hobby prosjekt hvor strømforbruk er alfa omega - i dag har man dessverre bare Via Epia Mini-itx system som tilfredstiller dette og disse yter dessverre mye dårligere enn intel sine løsninger.

 

Jeg har en Samsung Q1P UMPC som bruker en Pentium M 1 GHz som har en ULV prosessor som trekker bare 5 watt. Tro meg, 17 watt er alt for høyt forbruk for slike små bærbare - deres U serie er derimot svært godt egnet, noe som gjenspeiles i Sony sin UX serie mini-pcer. Sjansen er stor for at det kommer en drøss med UMPCer som har disse fremover også (kun ULV prosessorene, ikke LV).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det i det heletatt noen som har kommet med pcer som benytter seg av de nye ULV prosessorene U7500 og U7600? Kommer ikke til å være aktuelt å kjøpe seg ny bærbar før noen klarer å lage en 12-13" pc som veier rett rundt 1 kilo og har ULV prosessor :p

Lenke til kommentar
Jøss, jeg trodde ikke de var lansert ennå, men det er faktisk en måned siden intel lanserte sine aller første 64bit ULV-prosessorer.

8594459[/snapback]

Det var en utrolig stille lansering.. tror ikke engang de sendte ut noen pressemelding. Hadde vært artig å se hvilke produsenter som har planer om å bruke de i bærbare de skal lansere..

 

Men er ikke som den prosessoren jeg har i min nåværende bærbare.. 5Watt TDP Pentium Mobile, da snakker vi lav effektbruk.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...