Gå til innhold

Fiks for Vista-oppgraderere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og siden dette fungerer, så kan en jo lure på hva hele hensikten med dette er. Det hindrer ikke noen fra å oppgradere fra piratversjoner og lignende. Å kunne putte inn cdrom med gammel windows i starten av installeringen funka fint. Men de måtte kludre til, og det helt uten at jeg kan se noen som vil kopiere ulovlig osv får noen større ulemper..........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

supert, får laptop snart med en Vista oppgradering.

 

når jeg har innstaller "bare" Vista, som er beskerevet i denne posten og så

lage en backup cd på pc, kan jeg bare installere med backup disken istede da?

så slipper jeg og gjøre dette hver gang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men hvordan kan dette gjøres hvis det er umulig og installer Vista oppgradering fra en tom HD, man må gjøre det fra XP.

 

så man må først installere XP, så Vista også Vista igjen?

Lenke til kommentar

Dette var jo en god nyhet , som jeg håper MS ikke tetter med det første ( ja jeg har en legal versjon av xp pro )

 

Har tenkt å kjøpe en Engelsk versjon av Vista Ultimate upgrade, men ser at nettbutikker som komplett,mpx,netshop osv har kun Norsk upg av Ultimate. er det noen grunn til dette ,må den importeres eller noe ?

Endret av Slk
Lenke til kommentar
Da trenger man altså ikke XP i det hele tatt, og alle kan kjøpe oppgradering.

Det er jo penger spart, og jeg er litt overasket over å finne dette tipset på HW.no siden det er opplæring i hvordan man kan misbruke lisensavtaler...

7843046[/snapback]

Enkelte forbrukefiendtlige lisens-"avtaler" er bare til for å brytes.

 

Mange av avtalene er ikke lovlige selv engang ifølge norsk lovverk.

 

Og hva er egentlig problemet? Ingen fra HW.no oppfordrer til piratkopiering, men derimot er det et tidsbesparende tips for de som har kjøpt inn lovlig vista.

Lenke til kommentar
Langbein Postet i dag, 21:05

Og hva er egentlig problemet? Ingen fra HW.no oppfordrer til piratkopiering, men derimot er det et tidsbesparende tips for de som har kjøpt inn lovlig vista.

Ja nei, det er ikke noe problem ;)

 

Men retningslinjene for Forum-delen av HW er ganske mye strengere enn og "oppfordre til piratkopiering"

MS kan etter mitt syn takke seg selv for at det er så populært å finne smutthull, når de gjør det så tungvindt å bruke det man faktisk har kjøpt. Jeg bruker selv feks "tidsbesparende tips" når jeg skal reinnstallere FSX, fremfor og bruke tid og penger, samt vente på virkedag for å få aktivert etter reinstall. Det samme gjelder tildels XP.

 

Men dette er da ting jeg vet jeg ikke kan få hjelp med her på forumet, fordi det KAN brukes til ulovligheter. Og derfor syns jeg altså det var litt overaskende at dette tipset dukket opp akkurat her.

 

Men for all del, ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar
Men retningslinjene for Forum-delen av HW er ganske mye strengere enn og "oppfordre til piratkopiering"

 

Det er vel ikke piratkopiering så lenge man har kjøpt lisens og jeg vil tro de fleste som kjøper Windows Upgrade faktisk har en windows lisens fra før. Jeg ser liksom ikke for meg at de som piratkopierer bryr seg veldig mye om de 1000.- fra/til, 3500.- er fremdeles ikke akkurat billig dersom man ser slikt på det. Man kan etter det jeg forstår ikke bruke metoden til piratkopiering ettersom man ikke gir noen instruks til hvordan man kan aktivere Vista uten gyldig lisens.

 

Synes vel også det er utrolig kjipt av MS å gjøre dette så komplisert, det burde ikke vært verre enn å vise at man faktisk hadde en lisensiert versjon fra før av(f.eks ved å legge i XP CD) og ferdig med det. Dette er igjen en måte å gjøre livet surt for dem som betaler for seg, de som piratkopierer blir ikke rammet av dette uansett. Uansett bra at det finnes en vei utenom, å måtte installere over en gammel Windows kopi er en dårlig løsning og det er litt overraskende at MS ikke forstår det, tror majoriteten ellers forstår det hvertfall. Det er også rent praktisk problematisk, mange har ikke store nok OS partisjoner til å romme Vista. Selv har jeg brukt 20GB til XP og det har holdt lenge, RC2 av Vista tok 20GB med en gang :)

Lenke til kommentar
kindings Postet i dag, 22:44

Det er vel ikke piratkopiering så lenge man har kjøpt lisens og jeg vil tro de fleste som kjøper Windows Upgrade faktisk har en windows lisens fra før. Jeg ser liksom ikke for meg at de som piratkopierer bryr seg veldig mye om de 1000.- fra/til, 3500.- er fremdeles ikke akkurat billig dersom man ser slikt på det. Man kan etter det jeg forstår ikke bruke metoden til piratkopiering ettersom man ikke gir noen instruks til hvordan man kan aktivere Vista uten gyldig lisens.

Nei det er ikke piratkopiering. Det er heller ikke piratkopiering når jeg aktiverer min dyrt kjøpte FSX med en crack, eller laster ned XP home for å innstallere på laptop'en med min lovlige lisens (for å slippe alt crapet fra Acer) Men dette er ting som pga Forumregler ikke kan diskuteres her.

 

Jeg vil tro det er en del som sitter med pirat XP, men som har planer om å kjøpe Vista og som ved hjelp av dette tipset klarer seg med upgrade.

 

Men det kan hende jeg tar feil. Vi trenger heller ikke lage noe lang diskusjon av akkurat dette, var som sagt bare min umiddelbare reaksjon da jeg leste nyheten. Det er vel en slags gråsone, akkurat som de eksemplene fra min hverdag :) .

Lenke til kommentar
Det blir en fullversjon, akkurat som oppgraderings-versjonen skal være. Bare blås å måtte rote til maskina med å måtte ha en uggen XP-install liggende på disken og muligens rote det til for Vista.

7845443[/snapback]

 

Jeg har kjøpt Ultimate versjonen. Under oppgraderingen får du valget om du ønsker å kjøre en oppgradering, eller en clean innstall der alt av gamle filer slettes. Har ikke prøvd dette i praksis i og med at jeg oppgraderte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...