Gå til innhold

HD for alle penga!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TRENGER VI HD ?

 

Jeg har nylig kjøpt en 37" Philips LCD TV (HD-ready). Har

kabel-TV med digital mottaker.

 

Bakgrunnen for spørsmålet i headingen er basert på følgende:

 

Enkelte av programmene jeg ser på, har vært av så god kvalitet

at jeg har måttet redusere skarpinnstillingen på TV'en. Det har

rett og slett blitt så skarpe detaljer at jeg fant det ubehagelig å

se på.

 

Når du ikke bare ser porene i huden på en person, men også

skjeggstubben i bunnen av hver pore - hva i all verden skal jeg da

med enda skarpere bilde (les HD til ekstra pris) ??

 

Noen som er enig/uenig ?

 

PIMPIM

Lenke til kommentar
LLB? Er det meningen alle skal vite hva det står for?

7839888[/snapback]

 

Jeg regner med at det er en eller annen Lyd & Bilde-messe

 

 

Edit:

Når det ellers gjelder tema i denne tråden vil jeg selv vente til det er en tilgjengelig (mht pris) teknologi for å arkivere HD-opptak på DVD.

Endret av fishlake
Lenke til kommentar

Jeg venter til jeg får både kamera og TV til rundt 10.000kr (hver). På TV-en skal jeg ha 1080p og på kameraet skal jeg ikke ha bånd-lagring, men harddisk, minne e.l. Stort andre krav enn det har jeg ikke, så det er bare å håpe på at produktene kommer strømmende på og at prisene raser! :)

Lenke til kommentar

Begge de to TV-stasjonene har startet oppgradering til HD-kameraer. Selvsagt er det ikke gjort i en håndvendig å oppgradere alle de kameraene norges største TV-stasjon eier, men de er godt i gang ja.

 

Så er det forskjell på å produsere i HD, og være klar for det. Selv om de ikke sender ut, eller lager alt i HD nå, vil de være klare for det den dagen muligheten for sending kommer.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett noen av kontrollrommene på nrk i oslo så er det ikke rart det tar tid å komme seg over på hd, investeringer i millionklassen tar tid.

 

En del produksjoner gjøres i HD, og sendes i SD, mens nyheter osv så vidt meg bekjent lages og sendes i SD. Av feks. sportsarr. osv så ble såvidt jeg vet feks. Lillehammer OL gjort i HD av Thomson(rett meg om det er feil), så det har vært mulig lenge.

 

Ellers så har både OBteam, DigitalVision og sikkert NRK(selv om info på nettet er gammel) busser for å produsere HD.

 

Men en liten ting, XDcam er ikke akkruat en gammel traver, beta formatene til sony derimot er de virkelig gamle traverne. De har og fått sine HD utgaver, HDcam/Hdcam-sr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...