Gå til innhold

Strammer inn for OEM-lisenser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PATETISK! Hvis du måtte tenke å spørre meg hva jeg syntes om dette... Overklokkere må f.eks ikke bruke vista oem, hvis det hadde vært aktuellt. Er vel nesten slik at Microsoft ønsker at flere skal bruke pirat, når det prises høyt og gjøres på den måten...

Lenke til kommentar
PATETISK! Hvis du måtte tenke å spørre meg hva jeg syntes om dette... Overklokkere må f.eks ikke bruke vista oem, hvis det hadde vært aktuellt. Er vel nesten slik at Microsoft ønsker at flere skal bruke pirat, når det prises høyt og gjøres på den måten...

7830277[/snapback]

det er jo noe du velger selv.

seff vil du få en litt mere redusert utgave hvis du kjøper en billigversjon, som OEM.

da akn du bare ha det på en pc. jeg syntes også den lista virker grei.

Lenke til kommentar

hmm... har sett mange mer eller mindre rare løsninger, men denne gav ja faktisk ikke noe mening...

 

Jeg så poenget ved å kun tillate en version på X anntal PCer, for å hindre ulovlig bruk osv. Dette derimot, hva skal dette hindre? Hindre oss fra å oppgradere PCen, eller kanskje microsoft bare vil ha en del av oppgraderingskaka...

 

Jeg tipper dette er en måte å få folk til å kjøpe hardcore versionen, men satan så feigt....

Lenke til kommentar
Var det ikke sånn at man ikke trengte å kjøpe ny OEM lisens da??

7830269[/snapback]

Ja leste det også på forum. Var en link til en yahoo news artikkel.

 

På den andre siden vil jeg si at os hardisker regnes meget strengt her sammenlignet med hovedkort. Jeg ville egentlig brukt hovedkortet som id for maskinen.

Ikke uvanelig å bytte harddisk, samt at de kan lett ryke.

Desuten regner jeg med at hardisker er identifisert av harddiskens serienummer.

Hovedkortet av typenummer, så du kan sansynligvis bytte hovedkort ved feil uten at noe sjer, men ikke bytte harddisk til en lik modell.

Lenke til kommentar

Litt for mange som bruker gamel informasjon

 

Utdrag fra Microsoft Answers 'Vista OEM' Questions, fra news.yahoo.com, publisert Fri Jan 26, 8:15 AM ET

In addition, users should still be subject to the same familiar re-activation restrictions as users of a retail Vista license and

Windows XP, a spokeswoman said. Users can alter the PC's hardware substantially, but they will be forced to reactivate – not repurchase the OEM software – if they do, she said.

 

Artikel kilden er publisert "Thursday, November 16, 2006 12:47"

Endret av crowly
Lenke til kommentar

Litt mye poeng for enkelte ting, som feks hdd. For min del synest jeg det er greit med 1000kr for en OEM-lisens. Om du tenker på at de har brukt år og dag på å utviklet det. Jeg mener det burde ta såppas, men det er jo også dyrt for oss forbrukere.. Jeg vil si at Vista er hittil vell utført. Selv har jeg kjøpt fullversjon av Home Prenium :)

Lenke til kommentar

synes det virka greit jeg. de som ikke vil ha dette kjøper retail.

OEM er faktisk billigere fordi den kun er ment for 1 pc. og etter 25 poeng så har windows bestemt at det er som en ny pc og du må ha ny lisens.

 

ikke feigt i det hele tatt.

 

dere klager på prisen! en grunn til prisene til windows sine produkter øker er jo piratkopiering.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
IDE-kontroller (3 poeng)

Lydkort (2 poeng)

Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

Hovedkort (9 poeng)

Her lurer jeg på hvordan vista vil regne når man bytter ett hovedkort. Blir det kun 9 poeng, eller 9+2+2+3=16 siden de fleste (alle?) hovedkort har IDE-kontroller, lydkort og ett eller flere nettverkskort integret.

Lenke til kommentar
Litt mye poeng for enkelte ting, som feks hdd. For min del synest jeg det er greit med 1000kr for en OEM-lisens. Om du tenker på at de har brukt år og dag på å utviklet det. Jeg mener det burde ta såppas, men det er jo også dyrt for oss forbrukere.. Jeg vil si at Vista er hittil vell utført. Selv har jeg kjøpt fullversjon av Home Prenium :)

7830320[/snapback]

 

Ingen krangel på prisen her men betingelsene spesielt det med tanken på at oem skulle ha begrenset levetid.

 

Sliter med en server nå, problemer med et raid aray, hadde denne brukt vista og ikke win2000 ville jeg trolig vært over grensa.

Lenke til kommentar
skulle eg kjøpt ein Oem versjon av Vista hadde eg nok lasta ned ein  fri versjon og brukt lisensnummeret på den. Makan til forbrukerfiendleg skal du leite lenge etter.

 

Vel eg slipper heldigvis dette problemet da eg er ferdig med Windows for godt :D

7830362[/snapback]

 

Makan til Windowsfiendleg skal du leite lenge etter.

Lenke til kommentar
IDE-kontroller (3 poeng)

Lydkort (2 poeng)

Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

Hovedkort (9 poeng)

Her lurer jeg på hvordan vista vil regne når man bytter ett hovedkort. Blir det kun 9 poeng, eller 9+2+2+3=16 siden de fleste (alle?) hovedkort har IDE-kontroller, lydkort og ett eller flere nettverkskort integret.

7830367[/snapback]

 

et hovedkort er selfølgelig bare 9 poeng. dette er jo en forbedring fra før da du måtte kjøpe ny oem lisens om du bare bytta hovedkortet.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...