Gå til innhold

Stewie Griffin Casemod


Anbefalte innlegg

Da starter jeg på nytt med en casemod. Denne gang som før formet som en figur og jeg har valgt å gå bort ifra Futurama og over til Family Guy. Skal lage Stewie Griffin som er ungen i Griffin familien.Han er ondskapsfull og prøver stadig å finne en måte å ta over verden på og hans mor Lois er visst ond i følge han selv.

 

stewie.jpg

 

Dette prosjektet er sponset av Hardware.no:

hw-logo.gif

 

Hardware.no bistår med å anskaffe datakomponenter til en verdi av ca 5000 kroner.

For dette skal Hardware.no nevnes som sponsor i ulike sammenhenger og få reklameplass på LCD-skjerm som kjører slideshow. Det vil også bli publisert diverse artikler på hardware.no om denne casemodn. så en stor takk til Ole Marius Aalton i regi av hardware.no som gjør at dette blir mulig. :thumbup:

 

Følgende blir jeg sponset med:

- VIA EPIA-NL 10000G Nano-itx

- Pico Power 120w strømforsyning

- 2,5" S-ATA harddisk

- 512 MB SO-DIMM DDR RAM

 

Den skal sånn ca se sånn ut:

stewiecase.jpg

 

 

Skal først lage en liten treramme og så kle denne med glassfiberduk og deretter dekke dette med glassfibersparkel og stålplast og så pusse ned og lakkere.

skal prøve å få plass til alt av hardware i hodet siden det er best plass der.Selve stewie blir ca 50 cm høy siden dette er tilnærmet hans orginale størrelse.

Når det gleder kjøling så skal jeg frese ut hull der håret til stewie er, lakkere nedløpet svart og kle det lille han har med hår med svart nylonstrømpe slik at varm luft kan sige ut av toppen. mulig jeg må montere noen små vifter også.

 

Har skaffet meg en "Stewie in your pocket" nøkkelring som inneholder 6 quotes som stewie sier i fra serien:

"Who in the hell do you think you are?"

"Stop mocking me!"

"Damn, you vile woman!"

"I come bearing a gift. I'll give you a hint: it's in my diaper and it's not a toaster!"

"You shall rue this day! Be gone! Start rue-ing!"

"Put me through to the Pentagon!"

voice.jpg

 

Denne skal modifiseres og legges ut ledninger slik at han sier ting når jeg trykker på reset, power, eject cd osv..

Regner med at power og reset blir lekepistolen hans, men knappene på buksen hans er også et alternativ.

 

Har fremdeles ikke ehlt bestemt meg om jeg skal lage ordentlig klær til han eller om jeg skal male på han klær for å få "cartoon finnish".

 

Jeg kommer til å ta bilder under hele prosjektet og også filme store deler av prosessen og til slutt lage en hel film med bilder som viser hvordan den ble laget og vise dette på en LCD skjerm på siden av stewie under The Gathering og diverse andre arrangementer

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i dag laget maler og forbredt meg til å begynne. har også filmet litt, men filmklipp kommer senere når jeg har litt mere å vise frem

 

her er utgangspuketet jeg har gått ut ifra i stewie sin orginale størrelse

mal01.jpg

 

her er diverse bilder av malen til hodet jeg har laget

head01.jpg

 

mal02.jpg

 

mal03.jpg

 

Oppdateringer kommer fortløpende så snart jeg har fått gjort mere.

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg en pakke i fra hardware.no :D

Tusen takk til hardware.no

 

Her er et bilde av delene:

 

parts.jpg

 

Som du ser så har jeg sammenliget størrelsen på delene med en cd.

Delene er så små at her skal det ikke bli noe problem med å få delene inn i hodet til stewie.

 

Det fine med dette Nano-itx kortet er at det ikke har noen av tilkoblingene festet på hovedkortet, her er det kun onboard pinner, slik man selv kan koble til det man vil ha.

eneste minuset er at det ikke er med kabler for lyd til dette, men ellers er VGA, LAN,USB og ps/2 mus og tastatur med for å stikke rett ned i hovedkortet. Skal man ha den lydkabelen så må man kjøpe nano-itx kabinettet etter som jeg har forstått det selv.

Men jeg kan enten lage kabeln selv eller skaffe meg et usb lydkort.

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Da er det på tide med en ny update :)

 

har begynt å bygge hode og alt går så langt etter planen.

Jeg startet med å lage en ramme av aluminiumsprofiler. denne rammen gaffet jeg enkelt isammen, dekte den med aluminumsfolie for å få en rund form. Jeg dekte ikke bakhodet, det skal jeg gjøre helt til slutt, er lettere å jobbe når man kan stikke handa inn i selve figuren man jobber med. Etterpå så dekte jeg den med Glassfiberduk for å bruke dette som armering.Deretter begynte jeg med glassfiberspackel og stålplast.

Når jeg lager hodet så bruker jeg disse 2 boksene:

 

glassfiber.jpg

staalplast.jpg

 

 

ramme02.jpg

De 2 delene som tilhører rammen

 

ramme.jpg

Delene teipet isammen

 

hode05.jpg

Hode dekt med aluminiumsfolie

 

hode06.jpg

Her begynte jeg å dekke til med fiberduk og glassfiberspackel

 

hode03.jpg

Dekket til med glassfiberspackel

 

hode04.jpg

 

 

hode02.jpg

Her har jeg fort og gæli limt på noen øyner,munn og nase slik at dere kan tenke dere hvordan dette blir.

 

Jobben min nå er å få lagt på et lag til med glassfiberspackel, og så legge et tynt lag med Stålplast. Jeg bruker stålplast på toppen fordi dette er mye finere og lettere å pusse og sparer meg for en del jobbing. Etter dette må jeg få pusset ned alt, lage detaljer osv. Følg med på workloggen her og ellers på hardware.no for updates :)

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Dere lurer sikkert på hvordan det går med stewie, og alt går etter planen så langt. jobber hele tiden med han og regner med at jeg skal få til en update på slutten av uken igjen. da skal iallefall hodet fått ordentlig fasong vil jeg tro. selv om masse pussearbeid står igjen. Bilder kommer når neste update kommer. Driver også å redigere video nå. slik det blir en liten videoupdate også

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Da har jeg fått jobba mere med hodet.

 

hode07.jpg

 

hode08.jpg

 

Fremdeles masse arbeid igjen. Det jeg skal gjøre nå er å få slipet og pusset ned hele hodet slik jeg får en glatt overflate. deretter skal jeg legge på munn, nase, øyne og ører.

Så skal jeg frese ut de stripene der håret er slik jeg får lufting. Deretter grunne og så lakkere. Dette får dere se mere av i neste Update.

Har også laget en 8 minutters lang video, en videoupdate nr 1. flere video updates kommer. men må finne en server å legge dette på så kommer kanskje videon på websiden til hardware :)

 

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Lenke til kommentar

Update 27.Feb:

 

Tiden flyr fort når man har det morro og all pussingen tok lengre tid enn planlangt, men er back on track nå.

 

Det jeg har gjort siden sist update er følgende:

- Pusset ned overflaten

- Funnet en kropp

- Laget nese

- Laget øyne

- Laget 1 øre (neste øre blir laget i morgen)

 

Men dere sikler vel etter bilder :dribble: , så her kommer de :

 

Etter pussinga begynnte jeg å lage en nese siden dette er midtpunktet.

nose01.jpg

 

Deretter laget jeg øynene. Her gikk jeg rundt i en butikk for å finne en topp, en kopp, eller noe jeg kunne bruke som øyne og fant til slutt ut at en Mocca Mint Snusdåse kunne brukes, helt perfekt passform og alt.

eyes01.jpg

 

Lakkerte så disse hvite med hvit spraylakk

eyes02.jpg

 

Når de var tørket ferdig begynnte jeg med å feste disse til ansiktet med stålplast.

 

Så var det munnen sin tur, har ikke helt bestemt meg hvilken munn han skal ha, så jeg kommer til å leke meg litt i photoshop løpet av helgen for å eventuelt finne bedre munn. har så langt laget en sur munn på han. Kom gjerne med tips her :)

munn.jpg

 

Skaffet meg en liten utstillingsdukke kropp som jeg kan bruke på stewie med litt modifisering, må gjøre armene litt kortere, også kutte bort litt av midtpartiet så tror jeg at jeg har funnet riktig størrelse på han.

body01.jpg

 

Det var alt for denne gang. Neste update kommer neste uke. Innen den tid vil jeg tro jeg får til en ny video update, fått ferdig hode og begynnt på selve kroppen :thumbup:

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Lenke til kommentar

Your Bender case mod was entered into the VIA EPIA case mod competition on VIA Arena. Your mod came fourth.

 

En liten Off topic update... Jeg kom på 4.plass i Via arena sin casemod compo :) over 40 deltagere i fra hele verden var med. og jeg ble stemt fram til en 4.plass med min Bender casemod og får en Pico 120watt psu i premie :D

 

The best VIA EPIA case mods

 

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 8.mars

Siste perioden har vært veldig hektisk,masse jobbing med stewie og minimalt med søvn, men det hele var verdt det. Har fått gjort veldig mye.

 

Dette har jeg gjort siden sist update:

- Kjøpt inn stoff for sying av klær

- Kjøpt inn sko

- Kjøpt inn lakk til hode

- Loddet ferdig "Stewie Voice Device"

- Kjøpt inn mere Glassfiberspackel til hender.

- Fikset ferdig hode

- Fikset ferdig klær

- Satt på han sko

 

Dere venter vel på bildene denne gangen også...

 

loddng.jpg

Her loddes det på kabler til "Stewie Voice Device"

 

hode09.jpg

Fikset ferdig hode

 

body02.jpg

Satt på kroppen til hode

 

sying.jpg

 

sying02.jpg

sying av klær

 

body03.jpg

Satt på klær og sko

 

Vel det var kort fortalt hva jeg hadde gjort. Ingen problemer oppstod under veis, noe som gjorde at alt gikk veldig lett.

 

Når jeg først har anledningen vil jeg også takke Mamma som satt flere timer for hjelp til sying av klær

 

Neste update skal jeg gjøre følgende:

- Sette inn speaker for "Stewie Voice Device"

- Sette inn svart nylonstrømpe for alle luftehull

- Lakkere alle luftekanaler og hull svart

- Lage fingrer

- Begynne å montere kabeloppsett og hardware

 

VideoUpdate kommer løpet av helga

 

Håper dere har noen kommentarer til det jeg hadde gjort så langt...

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Har nå fått designet en plattform jeg skal plassere stewie på slik han står mere stødig.

denne plattformen skal bli ferdig innen kort tid. Stengene skal plasseres inn i beina på stewie. Plattformen blir ca 40 cm x 40 cm stor.

 

plattform.jpg

 

Har bestillt meg Sunbeam Ultrabright UV leds som jeg skal ha inni leke bokstavene slik bokstavene fungere som et lysskilt. skal lakkeres invendig med uv lakk og utvendig med vanlig lakk.

 

Har desverre ikke blitt noe av den nye videoupdaten enno pga jeg har jobbet hele helga og får fri på onsdag, så da regner jeg med det blir update på bilder og video løpet av onsdagskvelden.

 

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Da er det på tide med en forsinket update.

 

Har fått laget ferdig selve plattformen stewie skal stå på. og har begynnt på skuffen som skal inn i hodet. har desverre ikke noe bilde av skuffen siden kamera står på lading akkurat nå. Men hvis dere ser på Videoupdate nr 2 så vil dere se litt av skuffen og denne sin funksjon, men først litt bilder:

 

plattform01.jpg

Plattformen som gjør at stewie står stødig.

 

Bokstavklossene blir ferdig så snart jeg får lysdiodene jeg har bestillt + skaffet de firkantrørene jeg skal bruke.

 

plattform02.jpg

Her er stewie festet til plattformen, som dere kanskje ser så er hodet litt skjevt i forhold til kroppen, men det er pga at det ikke er festet fast enno og bare tredd ned i kroppen. kommer ikke til å feste hodet før alt av hardware og kabler er montert.

 

Video Update nr.2

har fått fikset ny videoupdate. denne er på 92 MB og er i mpeg-1 format. Har dere problemer med å spille av denne så prøv den i VLC Player.

 

OBS: som dere kommer til å se på filmen er hodet til stewie veldig løst og skjevt på kroppen. dette er fordi det ikke er satt fast enno.

Video Update nr.2

 

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått en kopi av intervjuet i PC Format Magazine UK

jeg var så heldig å få et 2 siders intervju der. Hvis du vil lese dette kan dette lastes ned i PDF her:

 

pcformat.gif

 

Side 1

Side 2

 

Når det gjelder update på stewie blir det slutten på denne uka eller på mandag neste uke. Har begynnt på fingrene, og det går virkelig bra, regner med at fingrene blir ferdig innen onsdag, så da er det bare å ha på han klærne igjen og montere hardware og litt siste finnish så er han ferdig :D

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er det på tide med ny update. desverre ikke så mye å vise frem, men dagens

status er følgende:

 

- Klossene er ferdig.

- Skuffen med hardware blir ferdig i morgen

- Ledinger for "Stewie Voice Device" er trekt opp

- Hodet har fått stabil festemekanisme.

 

Har bestillt meg noen microbrytere som skal festes rundt om på stewie slik når man røer stewie så sier han forskjellige ting, disse kommer forhåpentligvis før helga.

Microbryterne blir plasstert følgende plasser:

 

- 1 i hver arm

- 1 i hver fot

- 1 foran

- 1 bak

Totalt 6 microbrytere.

Så snart disse er montert så snakker stewie ved berørelse.

 

Skuffen blir blir festet med buksestrikk på innsiden av hode slik når man drar den ut kan den lett gli inn igjen og festes på utsiden med en liten bolt slik den ikke faller ut.

Powerknapp blir festet på undersiden av stewie sin venstre gule knapp på buksen.

 

Lyset i lekeklossene til stewie ble desverre ikke noen suksess, syns det ble så dårlig at jeg dropper dette inn til videre til jeg finner en bedre løsning.

 

Her et et Bilde av hvordan klossene ble:

klosser.jpg

 

Så da er Stewie ferdig til Helga vil jeg tro, så da kommer det nok en final Update på fredag vil jeg tro

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Lenge siden sist. men alle har vel ventet på eb final update, vel det gjør jeg ved å legge ut bilde av stewie hvordan han var under TG for dere som ikke fikk sett han.

Som dere kanskje ser så er det ikke bare stewie som er smal mellom øynene, lite søvn og masse redbull er ikke bra for helsa. i alle fall når det er siste dagen på tg og sjokkfølelsen at man skal ut i friskluft igjen er skremmende

 

tg07.jpg

 

skal få lånt meg et bedre kamera snart så da skal jeg ta high-res bilder av stewie

Alle lurer sikkert på om det blir noe casemod for TG08... vel dere får bare vente å se, så langt har jeg ingen sponsorer, ingen tegninger, har noen ide'r men de er alt for dyere så det blir det dessverre ikke noe av, men jeg kommer på TG08, og om dere får se noen ny får bli en overraskelse.

 

Kommentarer legges her: kommentarer

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...