Gå til innhold

Krise hos Samsung og LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så SE-telefonene som selges, er i snitt dyrere enn samsungs. Men, slik jeg selv oppfatter det, er det slik at du får mer for pengene hos SE enn hos Samsung i Norge. Det kommer naturligvis an på hva du prioriterer, design eller funksjoner. Men det er i alle fall min første tanke. Spesielt når det kommer til kameratelefoner.

 

Men folk skal naturligvis få være uenig i min oppfatning. Bring it on :p

Lenke til kommentar
ja finnene er som tyskerne de lager bra kvalitet :thumbup:

7806263[/snapback]

 

 

Kvalitet :!:

Ikke til å erte på meg nokia fanboys men jeg syns det er gjenomstnitlig mer feil på nokia telefoner enn andre så kalle nokia for bra kvalitet syns jeg er litt å ta i :cool:

7807371[/snapback]

 

Klart Nokia er kvalitet. Salgstallene snakker for seg selv. Mener du å si at Nokia er juggel nå? Ikke forvent at folk tar deg seriøst hvis du fortsetter den linja der.

 

Ontopic: Jeg synes det er leit at koreanerne taper. De klarer å levere friske pust i bransjen med jevne mellomrom, spesielt på design, men sliter med å lage noen skikkelig allround-telefoner. Det jeg synes er verst er at selv om det virker som telefonene er ålreite rent teknologisk svikter koreanerne på brukergrensesnitt, logiske menyer og generelt endel småslurv i prg.varen (f.eks. samsung som ikke klarer å gi deg stor bokstav etter punktum). Det virker som så mye kunne blitt gjort bedre hvis koreanerne bare hadde hatt en mer "europeisk" tilnærming til menyene. Er det ingen som har viska dem dette i øret?

 

Videre har også koreanerne vært svake på å bygge spesielle konsepter og merkenavn. Mens Nokia har sin n-serie og SE har sin walkman-serie har ikke koreanerne klart å bygge noe lignende. Liksom, koreanerne lager mobiltelefoner mens europerne lager livsstilsprodukter.

 

PS. nokia lager telefoner i finland, tyskland og ungarn så langt jeg vet. Sikkert flere land og.

Lenke til kommentar

Kvalitet :!:

Ikke til å erte på meg nokia fanboys men jeg syns det er gjenomstnitlig mer feil på nokia telefoner enn andre så kalle nokia for bra kvalitet syns jeg er litt å ta i :cool:

7807371[/snapback]

 

Klart Nokia er kvalitet. Salgstallene snakker for seg selv. Mener du å si at Nokia er juggel nå? Ikke forvent at folk tar deg seriøst hvis du fortsetter den linja der.

 

 

Skal du påstå at Nokia er kvalitet?

Du sier at salgstallene taler for seg selv,det det er snakk om er at nordmenn tror fortsatt at det er nokia som er best,de tør ikke prøve andre merker,de mener og tror at andre mobiler har så vanskelig menysystem mm,og at de er så vant til nokia mobilen sin,så når de skal bytte mobil blir det nokia igjen selv om de har hatt feil 4 ganger på den mobilen de allerede har fra nokia!

Jeg har snakket med en haug av nokia eiere om hvorfor de ikke bytter,svaret er det samme,de er så vant til nokia,alle andre har jo nokia,orker ikke sette meg inn i en ny mobil,med annet meny system mm,samme svar er det hos alle.

Nokia var jo det som var først,størst i norge til å begynne med,lett å skrive meldinger på mm,og nordmenn er jo vanedyr,som tar veeeeeldig lang tid å omvende,overbevise at det faktisk er like lette menyer,og like lett å skrive meldinger på et annet mobilmerke.

 

Alle jeg kjenner som har nokia eller har hatt nokia har hatt feil opptil flere ganger på sine mobiler,det gjelder gamle modeller og nye modeller,

jeg kjenner en haug med folk som har samsung og sony ericcson,jeg har aldri hørt om at de hadde feil på sine mobiler!

 

Jeg var på en mobilforetning her jeg bor,der sto det stablet nesten 30 Nokia 6280,alle var det feil på,og skulle på rep,selgeren i den mobilbutikken og i et par andre her jeg bor sa at de var drittlei nokia fordi at det var så sinnsykt med feiler.og at de hadde vanvittig mye ekstra arbeid ved å sende disse til reperasjon mm,

og i tillegg sa de at nokia var vanskelig å ha med å gjøre!

Så kom ikke å påstå at Nokia har kvalitet.

 

jeg bruker ca 1-2 timer hver dag på mobilsider på nett.fra forskjellige land,samt er inne på en del forum.

Lenke til kommentar

det er er vel helt fortjent at sony ericsson tjener mer per telefon enn samsung og lg. hvor mange prosent av inntekten bruker samsung og lg på utvikling? det ekstra du betaler til SE får du tilbake neste år i form av en bedre mobil. lg og samsung føler jeg har sin hovedbrukergruppe i såkalt dumme mennesker. når de ikke klarer å lage noe bra, så putter de på et ekstra pent design for at en blondine skal kjøpe den på impuls. grunnen til at samsung våget å eksistere her er fordi at de skjermene og teknologiske fordelene samung hadde før og såkalt var bra på, var forkastet billig gammel teknologi i landet det ble laget i.

Lenke til kommentar

hehe, jeg har sett noen bra illustrasjoner dem siste åra, og den der er på høyde med itavisen sin gamle telenor-logo med haikjeften :p

 

eneste som blir bedre var da bbc sitt click online (nå "click!") snakket om søkemotorer og kom til msn ;)

 

hvit skjerm, jaws theme og deler av sommerfuglen som passerer i nedre bildekant :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...