Gå til innhold

Piratkopiert Vista er trojaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme firma skal også ha oppdaget trojanere i piratkopierte versjoner av Windows XP.

 

og hvor mye betaler Microsoft for at de skal finne disse trojanerne?

7802645[/snapback]

Spørsmålet måtte selvsagt dukke opp, men dersom MS faktisk betaler, så bør de som evnt sitter med en slik kopi heller være takknemlige enn sure for akkurat det. Ellers kanskje MS har lager disse selv og spredd dem for å gjøre piratkopiering til høyrisikosport :)

Lenke til kommentar

For alle de som ikke gjennomskuer dette til å være en PR-kampanje, så er det tragisk...

 

MS er smarte, de gjør det samme som plateindustrien med sine mp3er med ulyder og filmselskapene med falske filmer på bittorrent... det skaper uro og frustrasjon... krigføring

Lenke til kommentar

Men at dette gjelder 50 % av alle nedlastete versjoner uten at NOEN andre enn dette firmaet har oppdaget det?

 

Dette firmaet som visstnok blir betalt av Microsoft?

 

Ja, dette har jeg stor tro på.

 

Edit: Og dette er ikke anti-MS, dette er anti-rapporter uten grunnlag for påstander.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Dette er ikke overraskende, og det er som sagt svært effektivt til å spre skummel programvare på. For de som sprer slikt er det som fortjent, men for de som "får" det av en venn for å prøve det ut, så kan det være ubehagelig. (det er slett ikke uvanlig at slikt skjer)

 

Om Microsoft har en finger med i spillet vil jeg ikke uttale meg om, men folket får spekulére selv.

Lenke til kommentar
Vi antar dette er gode nyheter for Microsoft, som neppe vil selge færre lisenser som følge av dette.

Det er jo ikke helt utenkelig at det er Microsoft selv som står bak trojanerne og malwaren som et ledd i en kampanje mot å sverte kopiene.

 

Vi vet jo alle hvordan folk reagerte under metanolskandalen for noen få år siden. Hjemmebrenten og smuglerspriten fikk et kraftig tilbakeslag og er nå nede på en brøkdel av den omsetningen det hadde for få år siden. Nå insinuerer jeg ikke at kristenfolket står bak forgiftningene men påpeker bare PR-effekten av at enkelte varer blir svertet.

Lenke til kommentar

Ikke et virus i noen xp versioner jeg har lastet ned, ikke noen problemer!...

Har lasta ned 7-8 forskjellige releaser...

Dette er for mer bruker vennlighet, bruker min personlige lisens, mye enklere enn å lage sin egen... sier bare eXPerience jeg..

Vet ikke lovligheten ved dette, men er vel lisensen man betaler for?

Lenke til kommentar
Det er jo genialt, istedet for å slite med å lure folk til å legge inn keyloggers og sånt, så har folk det integrert i operativsystemet! Go hax0rz

7803063[/snapback]

 

Ja, og folk som spiller World of Warcraft bør tenke seg om 2 ganger om ikke mere, før de tar unødvendige risikoer som å laste ned piratkopier.

 

Keylogger inkludert i Vista releasen høres ikke bra ut, best å kjøpe orginal versjon oftes tryggest.

Lenke til kommentar
Jeg kan aldri tenke meg at Microsoft står bak dette.

De ønsker ikke negativ omtale av Vista, heller ikke som piratkopiert.

7803270[/snapback]

 

Leste akkurat nylig at MS har sluppet en tegneserie som viser folk som får kjempestore sikkerhetsproblemer pga de kjører pirat-OS. Så jo, MS er opptatt av å vise at pirat er usikkert, "Genuine" er trygt.

 

Det enda som kan få folk o ikke bruke vista kopi är väl om man må fixa o trixa med massa koder och aktiveringer mm.

Är det folk därute som klarer o køra Vista kopi på sine pcer per idag och att det fungerar bra?

7803335[/snapback]

Nei, det finnes INGEN programvaresikringer som fungerer. _Iallefall_ ikke kodebaserte løsninger. Det er mange, mange der ute om per i dag kjører pirat-Vista helt fint.

 

Jeg skal ikke se bort i fra at dersom man går ut og forsøker å finne pirat-Vistaer med keyloggers så kan en klare å nå 50%. Men dette tallet er ikke i nærheten av antall Vista-PCer som per i dag, piratkopierte, har keyloggers. Hvis du henter ned Vista fra første treff på "Vista download pirate" på Google er det nok mer sikkert, men flesteparten gjør ikke dette. Enten laster folk ned fra "seriøse" kilder eller så er det folk de kjenner som installerer for dem.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke helt utenkelig at det er Microsoft selv som står bak trojanerne og malwaren som et ledd i en kampanje mot å sverte kopiene.

At noen mindre softwareselskaper kunne funnet på slikt tviler jeg ikke på, men tror egentlig ikke MS ville gjort det.

 

Enkelte argumenterer vel med at man fortjener slikt om man kjører piratkopi, men problemet er at det kan få konsekvenser for helt andre enn den som faktisk installerte kopien:

 

Hvis lille Ole legger inn pirat-Vista på PCen sin men bare bruker den til spill og annen moro, er det kanskje ikke livsfarlig om det ligger en trojan der. Men det kan bli fatalt den dagen faren til Ole låner PCen hans for å betale en regning i nettbanken, selv om faren altså er helt uskyldig.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...