Gå til innhold

Sealand vil ikke ha piratbukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noen stor overraskelse? I det hele tatt irriterer Pirate Bay meg med sine "filosofier". Så de oppmuntret folk til å betale store mengder penger for å få lov til å piratkopiere filer? Hæ? Hele prosjektet var direkte kvalmende i mine øyne, men kanskje jeg er litt rar. Glad er jeg i hvert fall for at det ikke gikk.

 

Og hva skjer med pengene nå som Pirate Bay har masse donasjoner de ikke får brukt? Går det tilbake til de som donerte? Det lurer jeg på.

Endret av Magnulus
Lenke til kommentar
Og hva skjer med pengene nå som Pirate Bay har masse donasjoner de ikke får brukt? Går det tilbake til de som donerte? Det lurer jeg på.

7781661[/snapback]

Det er vel ikke normalt å gi tilbake penger som er donert?

 

Dessuten har de en plan B og dette står på siden man donerer penger. De som gir penger bør altså være klar over at pengene kan bli brukt på andre prosjekter for Piratebay. Jeg tviler i hvert fall sterkt på at det går i lomma til enkeltpersoner i piratebay.

 

Plan B: If we do not get enough money required to buy the micronation of Sealand, we will try to buy another small island somwhere and claim it as our own country (prices start from USD 50 000).
Lenke til kommentar
Var det noen stor overraskelse? I det hele tatt irriterer Pirate Bay meg med sine "filosofier". Så de oppmuntret folk til å betale store mengder penger for å få lov til å piratkopiere filer? Hæ? Hele prosjektet var direkte kvalmende i mine øyne, men kanskje jeg er litt rar. Glad er jeg i hvert fall for at det ikke gikk.

 

Og hva skjer med pengene nå som Pirate Bay har masse donasjoner de ikke får brukt? Går det tilbake til de som donerte? Det lurer jeg på.

7781661[/snapback]

 

Blir vell brukt til nye servere og utstyr da? trur ikke de som donerte får igjen de pengene tilbake...

Lenke til kommentar
Hvor mye koster den greia her liksom å lage selv? Ser ikke helt problemet...

 

Var ikke akkurat så lukrativt land det der :p

7781761[/snapback]

Den så ganske falleferdig ut ja.

 

Men er det en kanon på venstre side? Den hadde jo vært kjekk å ha om noen RIAA/MPAA folk skulle dukke opp :evil:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Selve plattformen er nok bare lommerusk av verdien både Prinsen eller Piratebay ser. Det å kjøpe et helt rettsystem og skattesystem er nok mye mer verdifullt for enkelte. (Tenk deg en skipsreder som har Sealand som base og sitt perfekt skreddersydde skatteparadis. ;) )

 

Langbein: Jepp, det er en kanon. Den har til og med vært i bruk under et kuppforsøk.

Lenke til kommentar

Teoretisk er jo verdien av å ha sitt eget land høy da, men bare dersom man blir anerkjent og kan få avtaler og arbeidstillatelse i andre land. I teorien kan man bli nullskatteyter selv og tillate en viss "befolkning" som betaler veldig lite skatt, men i praksis ikke bor på øya(øh, plattformen).. Dvs man kan putte disse pengene i egen lomme som man kan bruke til å gjøre ett eller annet med. Nå vil jeg tro at dette er vanskelig å få til i praksis da, vil tro at eneste årsak til at Storbritannia ikke har grepet inn her er at det ville koste mer enn det er verd... Selv prinsen innser at han ikke kan tråkke over streken her.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Tja, må jo finnes andre muligheter da?

 

Kjøpe en tanker og finne et eller annet skjær som ligger i internasjonalt farvan, men nært nok til at det kan trekkes kabler over til land, fylle på med sement og fyllmasse på denne plassen og vips man har sin egen lille mini-øy. Må vel sikkert ta en del runder med påfyll og utbygging men det burde la seg gjøre.

 

Så får man vel bare ta opp kampen om øya da, ala det Sealand gjordet.

 

Edit : Ugh, tasteleifs...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøpe et skip som de ankerer opp i internasjonalt farvann? De kan jo bevæpne det også, i tilfelle angrep av priater (harr harr harr).  :ph34r:

7781924[/snapback]

tror desverre at det ikke går med oppankrete båter, de er fortsatt båter og må være registrert i et land.

Mulig det ville gått med en oljeplatform av den typen man plasserer på havbunnen ville i prinsippet være likt sealand, samt at den kunne taues andre steder om ønskelig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått ting riktig, er det ikke lenger mulig å lage selvstendige nasjoner ut av nye kunstige konstruksjoner - internasjonal lov på området endret seg visst i 1982. Det å finne noen slags holme som ikke allerede er krevd og anerkjent som del av en eksisterende stats territorium, tror jeg også man kan se langt etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...