Gå til innhold

Omtale av Call of Duty 3 (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt enig med at Wiimoten fungerer særlig godt på CoD3, men det kan være at jeg er bortskjemt med et nærmest perfekt siktesystem i Twilight Princess.

 

Er vel bare å vente på MoH:Vanguard som kommer i slutten av Mars, så får man se om de klarer å gjøre enda mer av Wiimoten. Er i alle fall en total annen opplevelse å bruke Wiimoten til sikting fremfor vanlig stikke.

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke spillet så alt for lenge men syntes det sklei alt for fort ut, endte for fort ut i en snurr rundt og ble til tider irriterende. Kan være min evne til å ikke holde Wiimoten rett, men jeg syntes det ble så frustrerende at jeg ble knerta gang på gang grunnet Wiimotens dårlige prestasjon (eller personen bak, jeg tror det var Wiimoten dog) at jeg ga opp.

 

Kan hende jeg ga opp spillet for fort, men det er min mening i alle fall :)

 

At wiimoten har potensialer til å være som arbeidsnavnet tilsa, en revolusjon, er vel egentlig ingen tvil om. Jeg synes bare at spill som CoD3 ikke viste de potensialene så alt for godt.

Lenke til kommentar

Jeg satte sensitiviteten på det laveste nivået da jeg spillte. Og det hjalp ihvertfall meg. Tok kanskje 30-40 min og venne seg til å spille FPS med Wii kontrolleren, og etter et par timer falt det meg like naturlig som å sikte med en mus.

Jeg koste meg hvert eneste sekund gjennom hele spillet, det eneste som virkelig skapte et irritasjonsmoment var når kampene ble hektiske og det var mye som skjedde på skjermen. Da var det ikke alltid kontrolleren ville reagere og jeg var nødt til å være passiv tilskuer og se på at jeg fikk juling. Skulle nå tro at informasjon sendt i fra kontrolleren var første prioritet for Wii'en, ikke rendre mest mulig røyk og lys.

Lenke til kommentar

"FPS'ing" med Wiimoten føltes naturlig ut fra første sekund jeg prøvde det i Red Steel. Kanskje det nemlig var fordi det funket sånn som jeg hadde forestilt meg det før jeg noensinne hadde sett det i aksjon.

 

Kompiser av meg har blitt overrasket over at man ikke sikter rett på skjermen der man skal skyte, og det er sånn de har trodd det skulle være hele tiden. Jeg grublet over dette lenge før Wii'en kom og tenkte hvordan i all verden man skulle kunne snu seg 360 grader i et sånt tilfelle:) Kom ganske raskt fram til konklusjonen om at det kom til å være noe lignende som Golden Eye på N64 og lignende spill når man "finsiktet"

Lenke til kommentar

Etter litt tweaking av sensitiviteten ble det faktisk litt bedre ja. Men likevell henger det seg opp enkelte ganger med siktingen.

 

Dog CoD3 er et rush, det ser man klart. Morro kanskje en liten stund, og viser potensialet til Wiimoten. Gleder meg til f.eks Metroid til Wii, tror det kan bli morsomt.

Lenke til kommentar

Det er sant at det er noen få situasjoner hvor det rett og slett skjer for mye, og hvor kontrollene slutter å fungere som de skal. Men det er altså snakk om tre slike situasjoner i et spill som tar i hvert fall åtte-ti timer å runde, så jeg vet ikke helt hvor avgjørende det er. Bit tenna sammen og kom dere gjennom disse når de opptrer, så skal resten være pålitelig og morsomt. Det skjer bare én gang i starten av spillet, og det er i Saint Lô-brettet. Jeg antar du er forbi det brettet, Bear? Ting blir virkelig bedre ganske raskt.

 

Det er liten tvil om at Metroid Prime 3 nok kommer til å gruse CoD3, men som sagt er virkelig ikke kontrollene noe vesentlig problem i CoD3, i hvert fall var de ikke det for meg. Litt tilvenning må påregnes, men det antar jeg man er innstilt på når man kjøper en konsoll med en helt ny kontrolltype.

Lenke til kommentar

Nei du har oerhört, jeg bøyer min rygg i støvet, kontrollen i CoD3 funker faktisk ufattelig godt. Jeg har hele tiden spillet et FPS på konsoll en liten stund og så lagt det bort fordi jeg fordrar ikke kontrollen med analogstikke, men jeg har spillet noen timer med Wiimoten og er frelst. Nesten som å spille på datamaskinen, kontrollmessig.

 

Jeg hadde og lest noen steder at det funket ikke helt å f.eks bryte med tyskerne vist du brukte den kombinasjonen som ble vist på skjermen, men det er jo bare tøv. Etter min første brytekamp med tysker gjorde jeg akkurat som på skjermen og etter litt kamp var tyskeren død.

 

Er et par ganger kontrollen har blitt hengende nedover når det har skjed mye, er kommet til Jeep kjøring med brittene, og det har skjed et par tre ganger til nå, ikke lenge men nok til å skape en bitte liten irritasjon, som går snart over.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg spilte CoD3 fungerte kontrollen helt fint. Det er helheten av spillet som er dårlig. Halvferdig produkt som aldri skulle vært gitt ut til lanseringen.

 

I ettertid klarer jeg aldri å spillet CoD 3 igjen på Wii, pga. at kontrollen henger seg opp hele tiden nå. Tar bare et minutt ut i hver bane og siktet låser seg til taket, og der henger det seg så jeg må slå av maskinen.

 

Hadde dette skjedd like ofte som første gangen jeg spilte det, så hadde jeg også gitt det en femmer. Selv gav jeg spillet en sekser i min omtale. Er ganske enig i denne omtalen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...