Gå til innhold

Google Earth - et terroristverktøy?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt av kartverk kan og vil potensielt brukes i forbindelse med angrep mot ethvert mål. Jeg syntes ikke Google Earth eller Windworld skal diskrediteres for det. Alt som ikke er blomster og fred idag settes automatisk i forbindelse med terrorisme, noe jeg syntes er helt på jordet. Vekkerklokka kan jo brukes sammen med en bombeutløser, skal urmakeren på hjørnet få svi for det?

Lenke til kommentar
Dette bør ikke overraske noen. De tar naturligvis i bruk alle tilgjengelige midler. Vi husker jo spekulasjonene rundt at MS Flightsim ble brukt i utdannelsen av piloter før 9/11.

7754448[/snapback]

Datamaskiner, dataspill, joysticks, mobiltelefoner, internett, biler, bly, båter, tog osv kan misbrukes av terrorister til terrorvirksomhet. La oss bare forby alle diss tingene. Ja, til og med fyrstikker, klær, skrujern, krutt og hjulet kan brukes til terror. La oss forby det også og gå tilbake til "steinalderen". Alt var så mye tryggere og bedre før. :p

Lenke til kommentar
Det er meget mulig at dette verktøyet kan brukes som våpen,men stiller meg litt undrende til geografikunnskapene i Google Earth.Søk på "Norway",og du vil få en overraskelse,lykke til ! :roll:

7754470[/snapback]

 

Jeg testa akkurat dette og fikk opp Kingdom of Norway som eneste svar. Og en crosshair på Norge. Er det dine geografikunnskaper det er noe galt med?

Lenke til kommentar

Det er jo bare å dra på rådhus/kommunale hus så får du tegninger på stort sjett alt...

Så om det er så farlig er nå så som så... viss de ikke hadde brukt google earth kan det hende at flere menneskeliv hadde gått tapt da de prøvde å få tak i bilder og tegninger av basene...

Er det google sin skyld at usa er i iraq i utganspunkte da?

Lenke til kommentar
Det er jo bare å dra på rådhus/kommunale hus så får du tegninger på stort sjett alt...

Så om det er så farlig er nå så som så... viss de ikke hadde brukt google earth kan det hende at flere menneskeliv hadde gått tapt da de prøvde å få tak i bilder og tegninger av basene...

Er det google sin skyld at usa er i iraq i utganspunkte da?

7754707[/snapback]

 

 

I Norge så er det vel sånn at man kan hente ut tegninger, men det er ikke sikkert at det er like enkelt i utlandet. Nå skal det sies at Google Earth er ekstremt detaljert og går et teit atlas en lang gang.

Lenke til kommentar

viss de kutter nette i irak så er vell saken løst :)

Eller at google sperrer ipadresser i området for så at vi kan bruke det... tror jeg fant ett sted i flammer i bagdad da jeg brukte programmet sist :p

Men det er uansett ikke vanskelig å finne en militærbase...

Står det ett par hunde soldater rundt ett pigtrådgjære, med tanks og humwe'r som kommer og går derfra hele tiden... lastebiler osv...

Så er ikke så vanskelig å se uansett da...

 

De må alltid finne en syndebokk

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hm, ein bør vel setta ting i proposisjon. Kor mange terroristar har brukt google earth til terroangrep dei siste fem åra? To - tre stk kanskje?

 

Kor mange kjem til å bruka det? Ti - tjue?

 

Viss ein er så bekymra for terror så trur eg neppe å angripa google earth er den beste måten, eg tippe 99% av terroristar aldri har høyrt om google earth før, nå blir dei vel litt meir sugne på det.

 

Det blir for dumt, som nemnt over må ein jo slutta å spela flight sim, cs og andre spel som innvolvere, tog, fly, vold, terrorisme etc..

Lenke til kommentar

Det ligger vel litt i kortene at hvem som helst kan ha glede av tjenester som Google Earth. Ble ikke så veldig skremt av denne nyheten. Jeg tenker som så at en terrorist vil bruke andre typer kart om Google Earth skulle få begrensninger. Det nytter ikke å begrense oss på alle bauger og kanter, da stopper jo utviklingen opp og gleden som lovlydige folk har av slike tjenester.

Lenke til kommentar
Dette bør ikke overraske noen. De tar naturligvis i bruk alle tilgjengelige midler. Vi husker jo spekulasjonene rundt at MS Flightsim ble brukt i utdannelsen av piloter før 9/11.

7754448[/snapback]

Datamaskiner, dataspill, joysticks, mobiltelefoner, internett, biler, bly, båter, tog osv kan misbrukes av terrorister til terrorvirksomhet. La oss bare forby alle diss tingene. Ja, til og med fyrstikker, klær, skrujern, krutt og hjulet kan brukes til terror. La oss forby det også og gå tilbake til "steinalderen". Alt var så mye tryggere og bedre før. :p

7754653[/snapback]

Mon tro om du leste noe i innlegget mitt som jeg ikke skrev..? :hmm:

Lenke til kommentar

Dette er utrolig tåpelig agurknyhet. Terrorister bruker også (damdadaaa) PAPIR.

Onde onde papir

De bruker også...(trommevirvel)...SKO!

 

Men med slike nyheter får man jo fyllt opp kvota med vommfyll. Jeg for min del synes det er bedre med et par gode nyheter hver dag, enn et utvalg av NTB's tech relaterte nyheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...