Gå til innhold

Endelig mobil på flyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig dette er en trist sak :( Altså, man klarer seg jo fint uten kontankt med omverdenen den korte tiden man er i lufta, men det er ikke hovedpoenget mitt. Skepsisen min skyldes heller at om de norske flyselskapene tillater bruk av mobiltelefon i fly (noe det heldigvis ikke ser ut til med det første iallefall) så kommer jeg antakeligvis til å bli dømt for overlagt drap.

 

Er du nemlig riktig uheldig med plasseringen i flyet, noe jeg antakeligvis kommer til å være (jf. Murphys lov), så havner du mellom to middelaldrende kvinner med over-gjennomsnittet-behov for å snakke om totalt uinteressante, private saker i mobiltelefonen fra flyet kommer over 3000 høydemeter, til det går inn for landing igjen. All konversasjonen trenger naturligvis gjennom øreklokkene samt sov-i-ro-svampene du har stappet i ørene under. Dette er naturligvis noe ethvert oppegående menneske ikke vil kunne takle over en lengre tidsperiode, og resultatet blir sannsynligvis fatalt.

Endret av noseh
Lenke til kommentar

pga støynivået i kabinen kommer nok mobilen stort sett til å bli brukt til sms. Men det finnes alltid de som absolutt må ha en "viktig" telefonsamtale i lufta om alt og ingenting. Synes det er greit som det er nå så slipper man å overhøre andres telefonsamtaler. Håper SAS, Norwegian og Widerøe ikke åpner for det slik at man i alle fall den tiden man sitter i flyet kan få slippe å overhøre andres telefonsamtaler.

Er man pratsom kan man heller snakke litt med sidemannen/damen om ting og tang...

Lenke til kommentar

Jeg reiste med fly nå før nyttår, for første gang valgte jeg ikke å skru av telefonen.

Jeg hadde ikke dekning uanset om jeg brukte telenor eller netcom før jeg da landet.

Hvis noen lurer så reiste jeg til tyskland.

 

så det hjelper jo ikke så mye om du får lov til å bruke telefon, når du ikke får brukt det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...