Gå til innhold

Demo av Europa Universalis III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet demoen, og spillet virker greit. Lett tilgjengelige menyer, men kartet er et tilbakesteg fra EU2. Det må da være mulig å få til et bedre kart. Grensene mellom provinsene er rotete, og kartet gir et inntrykk av å være en kladd. Informasjonen på kartet har riktignok blitt bedre.

 

post-48088-1169376670_thumb.jpg

 

Jeg har mest gjort meg kjent med menyene og testet kolonisering, handelsmenn og prøvd meg på litt diplomati. Alt dette er kjent for oss som har spilt de tidligere utgivelsene av spillet. Nytt er utvidede muligheter for styring av eget land, med "Great men of the court" og "National ideas". Førstnevnte er personer som øker forskning, stabilitet og lignende, og sistnevnte er ideer landet tar inn som påvirker alle mulige aspekter ved militær, produksjon, kolonisering osv.

Enklete bugs dukker opp, som enheter og provinsflagg som forsvinner.

 

Til dere som lurer så er det ikke stor likhet med Total War-spillene. Politikk, styresett, allianser og kolonisering er viktige elementer, og Kampene består i at enhetene møtes på kartet og uten muligheter for innblanding av spilleren. Over på et par sekunder.

Jeg gleder meg til spillet kommer ut, og regner å bruke en del tid på å erobre verden!

Lenke til kommentar

Jeg vet hva jeg skal, jeg skal ta frankrike og knuse alt som er av europeiske land. mohaha.

 

On Topic. Jeg tok England i demoen og knuste Skottene ut av øya, men når jeg tvang dem til å signe versailles freden så fikk de alle områdene tilbake.

Det sto ikke noe om at det kom til å skje som jeg kan huske.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...