Gå til innhold

Kraftkar fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kansje på tide å ta i bruk kilowatt no

7733849[/snapback]

"Kanskje på tide å begynne å bruke mer strøm"? Hvorfor da?

 

Jeg synes at stadig økende antall watt på strømforsyningene er en indikasjon på hvor galt det har gått med stadig økende effektforbruket. (med all respekt for de som har og trenger 20 harddisker, 4 skjermkort osv)

Lenke til kommentar
har god erfaring med de gamle modstream ocz psuene. lydløse og kraftige.

 

leste en test av den nye utgaven på 730 watt. bråkte en del.

 

mistenker at denne ikke blir noe bedre.

7736501[/snapback]

 

Lydløse? Jeg har en liten kjepphest med at folk bruker det ordet. Lydløs betyr at ting ikke eksiterer noe lyd i det hele tatt, eller i beste fall at de har 0 dba eller mindre. (på en fornuftig avstand) Alle PSUer med vifter bråker godt over det (og det gjør de fleste uten også).

 

AtW

Lenke til kommentar
ok, siden du må være pirkete, så kan jaggu jeg være det også. modstream 520 wattern jeg hadde var så stille at den var knapt hørbar selv med øret helt innat luftuttaket bak.

 

diverse rapporter tilsier at de gamle powerstream psuene var like stillegående.

7736763[/snapback]

 

http://www.silentpcreview.com/article208-page4.html

 

Her er noen målinger av modstream, ikke så langt bak PSUen så er nivået målt til 26 dba på 200 watt og mindre,noe som er ganske greit 200,og helt adekvat lavere, men det er flere PSUer som er vesentlig bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

vel jeg stoler med på mitt eget øre enn på diverse målinger. med forbehold om forskjell.ig oppfatning av støy fra person til person så skal du lete lenge føre du finner en som synes den modstreamen jeg hadde laga støy i det hele tatt.

 

men nok om dette, er ikke denne psuen vi diskuterer.

Lenke til kommentar

Ser både vell og bra ut dette, men støy kan nokk bli et problem.

 

Velig greit alternativ for og unngå f.eks 2 psu'er for ekstrembrukere med sli oppsett og et ti-talls harddisker.

 

Selv om dette er faktum skal det mye før jeg ville byttet ut min Mist 600 watt;) :love:

Endret av Markussr
Lenke til kommentar
Hei, det er faktisk en 92mm vifte!!  :!:  Men alikevel - skeptisk - så mye effekt og så liten vifte  :hmm:

7740749[/snapback]

Du kan flytte *mye* luft med en 92mm vifte. Blir gjerne litt støy da men har du først behov for 1000W strømforsyning så har du gjerne så mye rart i burken din at den uansett bråker som en skurtresker...

 

Edit: Kjølebehovet er uansett avhengig av effektiviteten til PSUen, hvis den er høy blir kjølebehovet tilsvarende lavt.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
øhø?

 

Blir da ikkje meir støy før du belaster den 100%

Eg har ein enermax 1kw psu, og den er så stille så.

Ser ingen grunn til at denne her skal bråke spessielt masse, dog det er 120mm vifte i min inni.

7741881[/snapback]

 

En større vifte er jo gjerne litt stillere om den skal kjøle ned det samme som en liten vifte,i tillegg er det sånn at viften må spinne fort nok for å kjøle ned på max load, om det er veldig fort er det ikke alltid så lett å få inn vifte som gjør det, og er stille påde laveste hastigheten den takler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...