Gå til innhold

TEST: Acer TravelMate 8215WLMi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At en maskin til ca 16 000 kr bare har ett års garanti som standard finner vi svakt. En oppgradering til tre års garanti koster fra ca 1100 kr inklusive moms. Om man legger til 500 kr får man tre års garanti inkludert skadeforsikring.

Hva dekker egentlig denne garantien (altså ikke forsikringen) som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven?

 

Fin test av en spennende maskin

Lenke til kommentar
At en maskin til ca 16 000 kr bare har ett års garanti som standard finner vi svakt. En oppgradering til tre års garanti koster fra ca 1100 kr inklusive moms. Om man legger til 500 kr får man tre års garanti inkludert skadeforsikring.

Hva dekker egentlig denne garantien (altså ikke forsikringen) som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven?

 

Fin test av en spennende maskin

7726525[/snapback]

 

Forbrukerkjøpsloven dekker evt feil som oppstår i maskivare. Ødelegger du den må du dekke skaden. Akuratt som på en bil, kresjer du må du betale opprettinga

selv.

Lenke til kommentar

Kabinettet er ikke bare forholdsvis solid, det er nok det mest solide av "vanlige" bærbare pcer. Kabinettet er det samme som Acer Ferrari 5000-serien, og mye av innholdet er likt. Forskjellen er hovedsaklig cpu, hovedkort, HDMI/DVI og eventuelt HD DVD.

 

Det kunne vært interessant med sammenligning av flere lignende pcer.

post-63307-1168877998_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Acer 8210WLMi på skolen (akkurat samme maskin bare med Centrino duo 1,66GHz) og jeg er veldig fornøyd med den. Jeg betalte de ekstra kronene for skadeforsikring da det ikke er utenkelig at den kan få seg en smell til og fra skolen.

 

Når dere benyttet windows vista, fant vista alle driverene automatisk eller måtte dere legge inn alt manuelt? Grunnen til at jeg lurer er at jeg kun finner drivere til win XP Her

 

Jeg reagerte også på at skjermen var litt lyssvak men har nå vent meg til det.

 

Det er også mulighet for å kjøpe et ekstra batteri som tar plassen til det optiske drevet.

 

Jeg har lenge vurdert om jeg skal bytte CPU til en merom men har ikke gjort det foreløbig. Tror dere at det er verdt det?

 

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Jeg bruker en Acer 8210WLMi på skolen (akkurat samme maskin bare med Centrino duo 1,66GHz) og jeg er veldig fornøyd med den. Jeg betalte de ekstra kronene for skadeforsikring da det ikke er utenkelig at den kan få seg en smell til og fra skolen.

 

Når dere benyttet windows vista, fant vista alle driverene automatisk eller måtte dere legge inn alt manuelt? Grunnen til at jeg lurer er at jeg kun finner drivere til win XP Her

 

Jeg reagerte også på at skjermen var litt lyssvak men har nå vent meg til det.

 

Det er også mulighet for å kjøpe et ekstra batteri som tar plassen til det optiske drevet.

 

Jeg har lenge vurdert om jeg skal bytte CPU til en merom men har ikke gjort det foreløbig. Tror dere at det er verdt det?

 

Francis :D

7728394[/snapback]

 

Vista fant de fleste driverene selv, men webkameraet hadde den ikke på DVD-en, men den fant den når man kjørte Windows update. Men husk at det er sjeldent at driverne som følger med Windows er de som gir best ytelse.

Lenke til kommentar

OBS!

 

Jeg vil anbefale potensielle kjøpere av denne maskinen til å sjekke ut skjermen. Som en allerede har nevnt så er skjermen nokså lyssvak. Har denne maskinen selv og kan bekrefte at dette kan være et problem i normalt belyste rom; det er ofte jeg må vinkle skjermen. Den har også noe ujevn bakgrunnsbelysning i mitt tilfelle. Hadde det ikke vært for at jobben betalte denne så hadde jeg byttet.

Lenke til kommentar
Acer har også egne knapper for € og $ som er plassert sammen med piltastene.
Samme som på en acer 5xxx som jeg har brukt i det siste. Jeg klarer rett og slett ikke å bli vant med dette oppsettet, da jeg er vant med page up og page down på tastene ved siden av piltastene.

 

efikkan: Får du HD-DVD til denne? Trodde acer hadde Blu ray eksklusivt i sine pcer.

Lenke til kommentar
Acer har også egne knapper for € og $ som er plassert sammen med piltastene.
Samme som på en acer 5xxx som jeg har brukt i det siste. Jeg klarer rett og slett ikke å bli vant med dette oppsettet, da jeg er vant med page up og page down på tastene ved siden av piltastene.

 

efikkan: Får du HD-DVD til denne? Trodde acer hadde Blu ray eksklusivt i sine pcer.

7729045[/snapback]

Se innlegg #6 og 7. For eksempel Ferrari 5005WLHi har HD DVD. Jeg vet ikke hva som finnes for denne, så derfor har jeg spørt selv.
Lenke til kommentar
Hvor mye dyrere er modellen med HD DVD/Blu-Ray? Noen link til butikker som har den?

7728697[/snapback]

Fett mye dyrere, dvs nesten 6 000 kr mer for Blue-Ray enn tilsvarende spec uten. Skyldes vel at Blue-Ray er dyrere enn HD DVD. HD DVD gir vel et pristillegg på ca 4 000 på Acer Ferrari.

 

PS-data har denne på lager, link.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Acer betaler du mye for design. Jeg synes skjermen har veldig dårlig lysstyrke. Jeg har hatt flere bærbare av ymse merker. Harddisken er treg og oppløsningen der er helt vanvittig når skjermen er så dårlig i forhold til feks Dell. Trodde faktisk det var noe galt med skjermen med den er bare slik. Med mindre design teller mye så kjøp noe billigere og bytt ut den trege harddisken med noe annet.

Lenke til kommentar
En ting til som jeg lurer på er hvordan batterilevetiden var i Vista kontra XP?

 

Francis :D

7729863[/snapback]

 

Vi hadde tenkt å teste ut dette, men ingen av testprogrammene vi hadde tilgjengelig klarte å kjøre på Vista, så da har vi ikke noe svar på det foreløpig.

Lenke til kommentar
Acer betaler du mye for design. Jeg synes skjermen har veldig dårlig lysstyrke. Jeg har hatt flere bærbare av ymse merker. Harddisken er treg og oppløsningen der er helt vanvittig når skjermen er så dårlig i forhold til feks Dell. Trodde faktisk det var noe galt med skjermen med den er bare slik. Med mindre design teller mye så kjøp noe billigere og bytt ut den trege harddisken med noe annet.

7729854[/snapback]

 

Ulempen med en 7200 disk er at den eter batteri, som jeg gufler i meg smågodtt. Og det vil si fort....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...