Gå til innhold

Ingen GeForce 8800 Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette var jo bra, da sitter jeg med toppmodellen litt til:D

7725782[/snapback]

 

Men som ikke støtter DX10....

7725805[/snapback]

 

nei, men etter det jeg har lest vis det ikke var helt feil så skal 7950 gtx støtte vista arkitekturen. og det er jo en bra ting, for dem som meg som ikke ville vente til dx10:)

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange sekunder en bærbar/slepbar med en mulig GeForce Go 8800 vil holde?

7725958[/snapback]

La oss si de får ned effektforbruket til 60W på GPU og PCen ellers trekker i gjennomsnitt 26W. Da skal et batteri på 86Wh (typisk de største batteriene for bærbare) i teorien holde i akkurat 1 time. Dersom GPUen reduseres fra 60 til 17W så vil den holde i akkurat dobbelt så lang tid, 2 timer.

 

Ozelot: Helt enig. Effektforbruket til GPUer har blitt den nye landeplagen for oss datanerder etter at CPU-produsentene har skjønt at vi ønsker lavere varmeutvikling.

 

G.G. Jepp, Go på desktop hadde vært bra!

Lenke til kommentar

Ikke for å kaste bauta i glasslott, men skal en på død og liv ha et 8800 kort så kjøp en stasjonær. Så begrenset som batterikapasiteten er i dag på bærebare har den ingen ting der å gjøre. Seff, en kan si at det er jo bare å ha i strømkabelen så er det jo ikke noe stress, men det tar jo bort litt av poenget, da en er avhenging av en strømkontakt for å bruke den mere enn 20 minutter.

 

Epz.

Lenke til kommentar
Så begrenset som batterikapasiteten er i dag på bærebare har den ingen ting der å gjøre.

7726186[/snapback]

Jeg kan ikke se at at batterikapasiteten er noe problem. Den er jo bedre i dag enn den har vært noen gang før. Utviklingen har absolutt gått i riktig retning der. Så vidt jeg vet finnes det batterier til bærbare på over 100Wh nå.

 

Problemet er heller at hardwareprodusentene lager for effektkrevende deler. Man kan jo ikke koble til 10 snøkanoner på et bittelite batteri og tro at det skal vare i timesvis bare fordi det samme batteriet klarer å holde i gang en elektrisk tannbørste i timesvis.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok neppe satset på bærbar med Go8800, siden slike pcer er ofte store og har dårlig batteritid. Jeg har mer tro på Go8600 (eller hva den vil hete).

 

Og jeg er helt enig i at DirectX 10 er oppskrytt. En ny shader er vel blant nyhetene. Jeg vil nok ikke velge skjermkort etter DirectX 10, men om det kommer som en bonus så er det greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...