Gå til innhold

Amobil forklarer: Minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å få en oversikt, men det heter Memory Stick, ikke Stock :p Det står heller ikke hvor store du får dem (4 GB, 8 GB lansert).

 

Men siden det skrives om både SD, MiniSD og MicroSD, da bør det vel også nevnes at det finnes MS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo og MS PRO Duo HG? Ikke bare MS Duo ;)

Lenke til kommentar
"Flashbasert minne bråker mindre, bruker mindre strøm og kan være raskere enn harddisker."

 

Flashbasert minne lager ingen lyd i det hele tatt. endre? :hm:

7723263[/snapback]

 

Helt enig med deg i det. Og i tillegg så er jo dette ikke sant: "De åpner for lagring av mye data uten å bruke harddisker." Pga. du er jo nødt for og ha en hdd med os'et på, viss du ikke eventuelt har os'et på en minnebrikke da. Men der blir det vel litt for liten plass for de fleste.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke noen tekniske ting om flashminne.., men synes det mangler litt at flash utvikler heller ikke varme,

(om det ikke nevneverdig) de bruker ifølge min tvilsomme hukommelse ca 95% mindre strøm enn harddisker, og har mange ganger raskere søketid,

(tiden det tar for hardisken å gå til informasjon på et annet sted på disken)

enn harddisker, men når all data ligger på ett sted og du skal overføre en stor fil og kun gjøre det, er minnekortet ennå senere enn harddisken.

 

gleder meg til pcer som holder lenger enn 2 timer, når og om flashminne erstatter harddisken.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...