Gå til innhold

Prosessor optimalisert for BitTorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken nytte har vi av en slik brikke i en vanlig PC? Vil ikke si uTorrent tar nevneverdig mye resurser slik det er idag, men alt hjelper selvsagt. Fortsatt føler jeg problemet ligger i I/O operasjoner og at HD slites ut med endel torrenter kjørende samtidig.

 

Men jeg ser selvsagt med glede på at dette kan få kjøring av torrent ut av pc'n og inn på f.eks routeren og en USB-disk. Hvis routeren også prioriterer trafikk fra PC og andre ting så vil mans kanskje ikke merke nedlastingen overhodet. Potensialet er meget bra syntes jeg.

Lenke til kommentar
Hvilken nytte har vi av en slik brikke i en vanlig PC? Vil ikke si uTorrent tar nevneverdig mye resurser slik det er idag, men alt hjelper selvsagt. Fortsatt føler jeg problemet ligger i I/O operasjoner og at HD slites ut med endel torrenter kjørende samtidig.

 

Men jeg ser selvsagt med glede på at dette kan få kjøring av torrent ut av pc'n og inn på f.eks routeren og en USB-disk. Hvis routeren også prioriterer trafikk fra PC og andre ting så vil mans kanskje ikke merke nedlastingen overhodet. Potensialet er meget bra syntes jeg.

7703911[/snapback]

 

Aner ikke hva den skulle gjort i en PC nei.

 

<snip - fordi jeg ble uenig med meg selv>

 

Men er vel mest ment for bærbare spillere og routere, nettverkslagring osv.

 

syns det er flott at de store selskapene tar i bruk slik teknologi "allerede". Kanskje vi vil bli kvitt DVD'er i min livstid allikavel?!

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
jeg lurer på om vi får se noe av dette i nettverkskort, det kunne ha blitt bra tror jeg.

7703747[/snapback]

 

Det er nå duket for prosessorer som er optimalisert for BitTorrent, beregnet på bruk i forskjellig forbrukerelektronikk.

 

Les mer

7703575[/snapback]

Som står så er dette nok mest tenkt og være i brune varer først.

 

Morro og de forsøker og gå andre veier faktiskt. Og få in dette i en DVD spiller med Hdd som kobles sammen med netverket så blir det muligens ett nytt pay and watch system.

 

De store filmselskapene har jo mye og vinne på og gjøre bra løsninger ellers så taper de enda mere mot de ulovlige torrentene.

Lenke til kommentar
Som står så er dette nok mest tenkt og være i brune varer først.

 

Morro og de forsøker og gå andre veier faktiskt. Og få in dette i en DVD spiller med Hdd som kobles sammen med netverket så blir det muligens ett nytt pay and watch system.

 

De store filmselskapene har jo mye og vinne på og gjøre bra løsninger ellers så taper de enda mere mot de ulovlige torrentene.

7704001[/snapback]

 

Dette har jeg faktisk tenkt på lenge. Er jo et mirakel at de ikke har gjort det før. Da uten BT selvsagt, siden det er en "relativt" uprøvd teknologi. Er jo ikke lenge siden DC og Emule var de store fildelerene. Nå hadde ikke DC og Emule vært noe særlig for sånn streaming/payTV da, men poenget mitt er jo at de kunne ha laget slikt med direct download for lenge siden.

 

*phew*... mat tid.

Lenke til kommentar
OBS! Dette er bare et nytt trekk fra DRM-alliansen for å få snikinnført kopibeskyttelse på maskinvarenivå. Just Say No!

7704049[/snapback]

 

Må si mig enig her :thumbup:

Ser ikke rigtig nogen bruksområder for en slik CPU.

Er nok begrenset hvor mye kontrol man selv har med en slik 'dings'.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
STR9810/20 vil komme i to ulike versjoner, med noe forskjellig funksjonalitet. Felles for begge er bruken av en ARM922-kjerne, nettverksgrensesnitt og dobbel USB 2.0.

Slik jeg forstår det er det ikke en spesialutviklet prosessor, men et kort med en vanlig eksisterende prosessor (ARM922), programvare/firmware med en BT-klient, nettverkskontroller, USB-kontroller og sikkert noe mer krimskrams.

 

Det er jo flott med fokus på slike løsninger, men nå går det sikkert an å lage BT-klienter til andre prosessorer for forbrukerelektronikk også.

 

OBS! Dette er bare et nytt trekk fra DRM-alliansen for å få snikinnført kopibeskyttelse på maskinvarenivå. Just Say No!

7704049[/snapback]

Inneholder denne løsningen DRM?

Lenke til kommentar
:O har du mer info om det?

7704060[/snapback]

Kilder? Nei. Dette er min mening, basert på 25+ års erfaring med hvordan bransjen virker. Spør deg selv om hvordan BitTorrent kan få avtale med disse selskapene om distribusjon av rettighetsmateriale. Er det sannsynlig at de vil slippe musikk og film ut på nettet uten kopibeskyttelse? Neppe. De har jo allerede iTunes Music Shop som går som varmt hvetebrød, hvor de kan selge sakene sine. Evt. Microsofts variant. Andre finnes vel også. Det er ulogisk at de da plutselig skal velge BitTorrent - som pr. i dag ikke har DRM-protokollen.

 

Det logiske svaret er at de allerede planlegger DRM-teknologi på BitTorrent, først og fremst i selve protokollen, men også etter hvert på maskinvarenivå.

 

Dessuten vil jo en evt. DRM i BitTorrent være avhengig av Windows eller Mac OS. Linux-brukere vil bli stengt ute og kan ikke bruke BitTorrent lengre. Kopibeskyttelse er proprietære teknologier som aldri vil åpnes i Open Source el.l.

 

Derfor må vi si nei!

Lenke til kommentar
:O har du mer info om det?

7704060[/snapback]

Kilder? Nei. Dette er min mening, basert på 25+ års erfaring med hvordan bransjen virker. Spør deg selv om hvordan BitTorrent kan få avtale med disse selskapene om distribusjon av rettighetsmateriale. Er det sannsynlig at de vil slippe musikk og film ut på nettet uten kopibeskyttelse? Neppe. De har jo allerede iTunes Music Shop som går som varmt hvetebrød, hvor de kan selge sakene sine. Evt. Microsofts variant. Andre finnes vel også. Det er ulogisk at de da plutselig skal velge BitTorrent - som pr. i dag ikke har DRM-protokollen.

 

Det logiske svaret er at de allerede planlegger DRM-teknologi på BitTorrent, først og fremst i selve protokollen, men også etter hvert på maskinvarenivå.

 

Dessuten vil jo en evt. DRM i BitTorrent være avhengig av Windows eller Mac OS. Linux-brukere vil bli stengt ute og kan ikke bruke BitTorrent lengre. Kopibeskyttelse er proprietære teknologier som aldri vil åpnes i Open Source el.l.

 

Derfor må vi si nei!

7704125[/snapback]

 

 

Tror du har misforstått litt.

 

Denne prosessoren tar seg av BT-prosessering. Period. Er ingen DRM innebygget (ihvertfall ikke enda). Hvis det er noe DRM tenkt til dette, så vil det være på filen som er lastet ned, og ikke på bit-streamen. DRM står for digital rights management, og hvis at det skulle bli lagt rettigheter på en bit-stream ville den bit-streamen bare funket for en bruker (kjøperen), og dermed hele poenget med BT borte. At de krypterer strømmen er godt mulig, men det er ikke DRM. Det er kryptering.

 

Dessuten er det ingen som stopper linux brukere fra å bruke Bit-torrent uten denne prosessoren fra andre trackers enn film-distributørene sine, det være seg piratebay eller andre tilbydere som er mer eller mindre lovlig.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Veldig bra at produsenter begynner å se verdien av bitorrent baserte nettverksløsninger.

 

Ett "distribuert filnettverk" slik bitorrent er bra på har vært i manges planer i haugevis av år. Distribuert prosessering har også vært forsøkt innført flere ganger, men det er mer komplisert. Men man har noen hybridløsninger slik som folding@home osv.

 

Microsoft har også annonsert at de ser på bitorrent aktige løsninger for filservere, og det er et skritt i riktig retning.

 

Distribuerte modeller gjør at man utnytter ressursene mye bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Ved at det er brukerne som sender de store mediafilene mellom seg kan man slippe tradisjonelle kostnader forbundet med store serverparker.

 

Gyldne ord, gyldne ord...

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått litt.

7704307[/snapback]

Jeg har uttrykt en mening om hva jeg mener er en sannsynlig utvikling i fremtiden. At du vrir det til en misforståelse, er ditt problem. Uenig kan du godt være. Jeg vet ikke helt selv hvor mye jeg tror på mine egne spådommer, men misforståelse er neppe riktig ord å bruke om en mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...