Gå til innhold

Her er de første iPhone-testene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, vi kaller macene dine for pc-er.

PC = Personal Computer. Jeg har både stasjonær pc og en macbook, men macbooken er like fremt en pc, selv om den er lagd av apple og kjører osx (og windows...).

7689971[/snapback]

Skulle nesten tro dere bare skrev PC for å skape en diskusjon rundt det. Den reele definisjonen at terminologien PC er ikke brukt på dagens maskiner. PC har blitt et synonym på IBM kompatibel PC og hvis dere mener det motsatte, er dere virkelige kverulanter. Kjøp deg et PC-spill og installer den på MacBooken din du vennen.

 

 

Glasset over skjermen skal ha en litt gummiaktig overflate.
Hehe, setningen virket litt motsigende. Glasset har en gummiaktig overflate..ehh.
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg svært skeptisk til at mobilen/maskinen kjører full OS X, og ikke en nedstrippet custom-versjon. Om den kjører full OS X vil ikke maskinen kjøre særlig raskt i det hele tatt, og mye ressurser går bort til unødvendig jippjapp. Om den ikke kjører full OS X er den ubrukelig for meg, da jeg vil ha muligheten til å installere og kjøre helt vanlige tredjepartsapplikasjoner skrevet for OS X. Er det f.eks. mulig å installere Firefox på den? Hva med mer ressurskrevende applikasjoner som Cubase/Nuendo?

Lenke til kommentar
Glasset over skjermen skal ha en litt gummiaktig overflate.
Hehe, setningen virket litt motsigende. Glasset har en gummiaktig overflate..ehh.

7690163[/snapback]

Glass kan ha en overflate som er gummiaktig, men den trenger nødvendigvis ikke å være laget av gummi :p

 

Feil blir det uansett. TS og glass fungerer ikke :p

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg svært skeptisk til at mobilen/maskinen kjører full OS X, og ikke en nedstrippet custom-versjon. Om den kjører full OS X vil ikke maskinen kjøre særlig raskt i det hele tatt, og mye ressurser går bort til unødvendig jippjapp. Om den ikke kjører full OS X er den ubrukelig for meg, da jeg vil ha muligheten til å installere og kjøre helt vanlige tredjepartsapplikasjoner skrevet for OS X. Er det f.eks. mulig å installere Firefox på den? Hva med mer ressurskrevende applikasjoner som Cubase/Nuendo?

7690906[/snapback]

 

å den er nok høyst strippet ja. men jeg gjetter meg til at kjernen i det hele er fortsatt den BSD "bastarden" som ligger i bunn av OSX ;)

 

og mye av grafikk-koden stammer nok fra samme sted.

 

så en kan nok regne mobiloset som en slags veldig ung lillebror til OSX...

 

men det virker ikke som du vil kunne installere tredjepartsprogrammer av den grunn. om du da ikke regner widgets som tredjepartsprogrammer...

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg svært skeptisk til at mobilen/maskinen kjører full OS X, og ikke en nedstrippet custom-versjon. Om den kjører full OS X vil ikke maskinen kjøre særlig raskt i det hele tatt, og mye ressurser går bort til unødvendig jippjapp. Om den ikke kjører full OS X er den ubrukelig for meg, da jeg vil ha muligheten til å installere og kjøre helt vanlige tredjepartsapplikasjoner skrevet for OS X. Er det f.eks. mulig å installere Firefox på den? Hva med mer ressurskrevende applikasjoner som Cubase/Nuendo?

7690906[/snapback]

 

å den er nok høyst strippet ja. men jeg gjetter meg til at kjernen i det hele er fortsatt den BSD "bastarden" som ligger i bunn av OSX ;)

 

og mye av grafikk-koden stammer nok fra samme sted.

 

så en kan nok regne mobiloset som en slags veldig ung lillebror til OSX...

 

men det virker ikke som du vil kunne installere tredjepartsprogrammer av den grunn. om du da ikke regner widgets som tredjepartsprogrammer...

7694123[/snapback]

 

Får se hva de nøyaktige specsene blir når den kommer, men det ser allerede nå ut til at jeg heller går for neo1973 eller en eventuell oppfølger til denne. Da den er i stand til å kjøre GTK+2-applikasjoner, og har dobbelt så høy oppløsning som iPhone, bør f.eks. firefox el.l. kjøre fint. :)

 

EDIT: Noen som vet litt mer "hard-core" specs på iPhone? Altså minnestørrelse/hastighet, CPU-type/hastighet m.m.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Andre har tilnærmet seg Apples iPhone på en litt annen måte. Analyseselskapet Jupiter Research har listet opp en rekke nøkkelfunksjoner de mener at iPhone mangler, som blant annet støtte for Microsoft Office-dokumenter og 3G.

 

Der snubler iPhone, faller ned trappen og knekker nesen for min del.

 

En telefon i den prisklassen uten sånn funksjonalitet rettferdiggjør ikke prisen.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg svært skeptisk til at mobilen/maskinen kjører full OS X, og ikke en nedstrippet custom-versjon. Om den kjører full OS X vil ikke maskinen kjøre særlig raskt i det hele tatt, og mye ressurser går bort til unødvendig jippjapp. Om den ikke kjører full OS X er den ubrukelig for meg, da jeg vil ha muligheten til å installere og kjøre helt vanlige tredjepartsapplikasjoner skrevet for OS X. Er det f.eks. mulig å installere Firefox på den? Hva med mer ressurskrevende applikasjoner som Cubase/Nuendo?

7690906[/snapback]

 

å den er nok høyst strippet ja. men jeg gjetter meg til at kjernen i det hele er fortsatt den BSD "bastarden" som ligger i bunn av OSX ;)

 

og mye av grafikk-koden stammer nok fra samme sted.

 

så en kan nok regne mobiloset som en slags veldig ung lillebror til OSX...

 

men det virker ikke som du vil kunne installere tredjepartsprogrammer av den grunn. om du da ikke regner widgets som tredjepartsprogrammer...

7694123[/snapback]

 

Får se hva de nøyaktige specsene blir når den kommer, men det ser allerede nå ut til at jeg heller går for neo1973 eller en eventuell oppfølger til denne. Da den er i stand til å kjøre GTK+2-applikasjoner, og har dobbelt så høy oppløsning som iPhone, bør f.eks. firefox el.l. kjøre fint. :)

 

EDIT: Noen som vet litt mer "hard-core" specs på iPhone? Altså minnestørrelse/hastighet, CPU-type/hastighet m.m.

7694261[/snapback]

 

ja den openmoko telefonen virker spennende.

 

displayet egner seg dog ikke mye for weblesing.

 

men jeg tror jeg hadde brukt den i samarbeid med N800 eller en lignende enhet :)

 

har alltid vært mer fan av "flere sammenkoblede enheter" konseptet den en kloss...

 

husker jeg siklet over frog design brainstormen som motorola hadde fått laget når bluetooth var noe nytt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...