Gå til innhold

7x optisk zoom i lommeformat


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Siste kamera jeg hadde var et Kodak DC240. Er blitt gammelt og slitt så jeg vil ha ett nytt.

 

Er ute etter et godt kompakt kamera, men vil ha masse zoom da jeg fotograferer veldig mye til tider. Tar gjerne bilder på lang avstand og zoomer inn på landskapet. Fotograferer også gjerne blomster og dyr som dukker opp både nærbilde og normallangt avstand. Skilt fotograferer jeg ofte. Skarpe bilder er derfor en nødvendighet. Må kunne fotografere text o.l.

 

Men jeg er ikke så vant til innstillinger på kamera, slik at jeg vil begynne med et kompakt kamera for å så avansere til et mere avansert. Vil utvikle meg innen dette. Små steg...

 

 

Har kjøpt et Casio Exilim EX-Z850 for å prøve, men er ikke helt begeistret. Har for lite zoom for min smak. Det som er bra med den er jo at der har søker. Man er ikke avhengig av kun skjermen. Prøvde en Olympus mju 750 før denne, men leverte den tilbake igjen til butikken fordi den ikke hadde søker og det ikke gikk an å se å ta bilde i sol. Dette grunnet skjermen. Bildene ble bra dok.

 

Er V7 noe å ha? Hva med å ta bilder i sol vs skjerm?

 

 

viktig for meg er:

 

mye optisk zoom

søker

god bildekvalitet

gjerne mange pixler

macro (blomst)

landskap

 

Du virker som en erfaren fotograf. Kan du gi meg noen tips?

Endret av annelisa
Lenke til kommentar
Her spørs det om du må ta steget opp fra kompaktkameraene og opp til "superzoom"

8366327[/snapback]

 

Jeg har kikket litt på de her på akam. G7 fikk heller dårlig kritikk. P5000 er ikke engang testet, men jeg fant en side på nettet om den og det var bedre bilder tatt med P5000 enn med G7. P5000 kunne man kjøpe til andre linser også. har lurt litt på den.

 

Men så har jeg testet ut Casio Ex-Z850 og den er ikke så dårlig. Er meget bra på røde øyne, og nærbilde er ok når man tar bilde av folk. Er noe dårligere på lang avstand. Jeg tror jeg skal beholde Casioen for å bruke i selskaper og som lommekamera jeg alltid har med meg. Men så skal jeg kjøpe meg et voksent kamera å bruke for naturfotografering. Har ikke helt bestemt meg for hva type eller merke jeg skal kjøpe. Har sett på Panasonic Lumix DMC FZ50 på nettet. Det virker som et bra kamera. Er t.o.m 12x zoom på det.

Endret av annelisa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...