Gå til innhold

Guide: Surf uten nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet kjekt bruksområde er hvis man har en nettforbindelse man betaler tellerskritt for. F.eks modem eller ISDN. Da kan man stille inn programet til å laste ned alle favorittsidene sine, logge av når det er ferdig lastet og sitte i timesvis å finlese aviser, lange artikler og annet i ro og mak.

 

Et program til, som ikke er med i artikkelen er Internet Explorer 6. Denne har innebygget funksjonalitet for å laste ned de bokmerkene man ønsker. Man kan også stille denne nettleseren til å laste ned alle (førstenivå) linker på den ønskede siden, og evt. også andrenivå og tredjenivå. F.eks kan man laste ned forsiden på hardware.no og få med alle undersidene (artiklene) i samme slengen.

 

Jeg har ikke funnet denne funksjonaliteten i Firefox, men jeg ser ikke bort i fra at den finnes som plugin. Opera har kanskje også noe lignende.

Lenke til kommentar
Et annet kjekt bruksområde er hvis man har en nettforbindelse man betaler tellerskritt for. F.eks modem eller ISDN. Da kan man stille inn programet til å laste ned alle favorittsidene sine, logge av når det er ferdig lastet og sitte i timesvis å finlese aviser, lange artikler og annet i ro og mak.

 

 

 

For ikke å snakke om vist man ikke har internettilgang av økonomiske grunner. Da kan man stikke bortom nærmeste bibliotek og laste ned ønskede sider.

Lenke til kommentar

Da jeg leste overskriften på artikkelen tenkte jeg først på surfing på tekst-tv ;-)

 

Ellers så stusset jeg, som Simen1 påpekte, at ikke Internet Explorer var nevnt i artikkelen, siden det er naturlig å tro at de fleste Windows-brukere har vært borti den nettlesern. Funksjonen dukket opp først i IE 4.01 SP1. Flashbacks, anyone?

 

Men de omtalte verktøyene utfører sannsynligvis jobben litt bedre...

Lenke til kommentar
Ja, LOL.

 

Det hadde vært noe å visst :D

7739661[/snapback]

 

Den er i hvert fall mye større en nødvendig! -Med tanke på all elendig skriving og oppbygging av nettsider som gjør at sidene tar unødvendig mye serverplass, og i tillegg kan være mye tregere å laste ned en nødvendig.

 

Med bredbånd i de fleste hjem gidder vel mange webdesignere knapt å bry seg om oppbygningen av sider, i forhold til om de er langt mer tunge å laste ned en nødvendig.

Har jo tidligere lest her på HW at noen webutvikler firmaer også kynsik lager sider og databaser til web langt tungre en nødvendig for å tjene mer på oppdraget.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...