Gå til innhold

Lanserer billig-Walkman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal aldri mer kjøpe billigmodell fra SE.

Sist jeg prøvde det (for ca 8 mnd siden), sluttet tastene raskt å fungere, telefonen hang seg opp og jeg måtte ta ut batteriet for å få omstarta saken. Hvis tastelås sto på og jeg mottok SMS, var det umulig å få av tastelåsen, fordi den spurte om jeg ville slå av tastelåsen, men registrerte tastetrykk som om jeg svarte på spørsmålene 'bak'. Altså ble meldinger åpnet, slettet e.l. i stedet for at tastelåsen ble skrudd av. Og selvfølgelig fikk jeg ikke lest hva som sto bak det svære nøkkelikonet. Lydkvaliteten på telefonsamtalene var utrolig dårlig, bare skurring og walkie-talkie-følelse, og vanligvis var det umulig å oppfatte det første ordet i en setning. Aner ikke hvorfor.

Telefonen var ikke egnet til å ringe med, og ikke til å skrive eller lese SMS. Andre funksjoner hadde ikke telefonen.

 

Toppmodellene til SE er supre, men billigmodellene vil jeg holde meg unna, gitt. På billigmodellene er ikke bare avanserte funksjoner fjernet - men også typiske funksjoner som å lese/skrive SMS og svare på telefonsamtaler. Da er jo litt av poenget med billigmodellene borte...

 

Så...jeg anbefaler folk å enten satse på noe annet, eller vente til noen har testet om disse telefonene funker i praksis. Gjerne lenger enn den første uka.

 

PS: Jeg husker ikke nøyaktig modellnr på den telefonen jeg hadde, den ble heldigvis stjålet i Italia, men jeg tror modellnr var noe á la j300i.

Lenke til kommentar

anderfo: Modeller fra J-serien var som regel ikke laget av SE selv, men produsenter fra Østen. J-serien er heldigvis erklært død så slike skal vi slippe å se igjen. :)

 

W200i har alle de enkleste funksjonene som man kan forvente, og mangler isteden funksjoner som blåtann og er utstyrt med en ekstrem billig skjerm så prisen skal holde seg nede.

 

Grunnen til at jeg ikke ønsker at min lillebror skal få en slik mobil er enkelt og greit at blåtann og ordentlig skjerm må man ha, om man ikke kun skal bruke telefonen til å ringe og sende meldinger. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...