Gå til innhold

Kulturo: Voldtekt av tolvåring på film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Hollywood sies det å være to tabuer, voldtekt av barn og dreping av dyr; denne filmen bryter dem begge.

 

Voldtekt av barn, selv om det er dramatisering har jeg lite til overs for. Men dreping av dyr? Er det virkelig tabu i Hollywood? Eller er det bare for artikkelen sin skyld at det står der?

 

Uansett, når man drepe så mange mennesker man vil på skjerm, så kan da man vel skyte et par katter også.

Lenke til kommentar
Men dreping av dyr? Er det virkelig tabu i Hollywood?

7699470[/snapback]

Det håper jeg, har lite sansen for dreping av dyr. Liker ikke filmer hvor så mye som en kakkerlakk får svi, mens jeg synes det er gøy når man river hodet av spebarn og trer grillspyd gjennom dem. Ja, jeg er litt merkelig med tanke på film-smak :)
Lenke til kommentar
I Hollywood sies det å være to tabuer, voldtekt av barn og dreping av dyr; denne filmen bryter dem begge.

 

Voldtekt av barn, selv om det er dramatisering har jeg lite til overs for.

7699470[/snapback]

Noe av det samme som ble sagt om Irreversible. Man vet hvor grusomt voldtekt er uten å se ei 7 minutters voldtektscene. Jeg vet om flere som ikke så filmen som framførte dette argumentet. Vi som så filmen vet at den ville blitt betydelig svekka om man ikke skulle vist voldtekten i all sin gru.

 

I Hounddog er det snakk om ei scene på ett minutt hvor man utelukkende filmer ansiktet til offeret. Grusomt? Så absolutt! Nødvendig? Kanskje det? Jeg har ikke sett filmen, men på generelt grunnlag så mener jeg at filmer flest ikke bør legge fingrene imellom når det gjelder slike scener om dei har relevans for filmen.

 

Om denne filmen skal bli kontroversiell pga denne scena så er det synd, da filmen antakeligvis har mer på hjertet enn å sjokkere tynnhuda amerikanere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Totalt uakseptabelt imo å filme noe slik. Trodde man var kommet lengre en som så...

7686990[/snapback]

Jeg klarer ikke å koble unnlatelse av visse bilder/sensur med å bevege seg fremover. Vi kan si at vi er kommet langt når ingenting er tabu og alt kan vises i kunstens navn.

7713024[/snapback]

 

Selve voldtekten skal vare omtrent et minutt og skal kun vise Dakotas ansiktsutrykk, men scenen skal være sterk.

;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...