Gå til innhold

Entusiastkort med 4 x nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så kommer det store spm - hva skal en vanlig bruker med fire nettverkskort...  Få nok som bruker to, hva skal man da med, enda to...

 

Har mine tvil vi finner mange av disse kortene i linuxbokser for trafikk håndtering..

7648085[/snapback]

 

Ja, 4 Nettutganger virker litt diffust, og 4 bioser like så. Men det er bra det er mange sata-plugger om ikke annet, selv om jeg kunne ønsket meg enda flere. Og det er interessant om alle PCIe-slottene kan brukes til andre ting enn grafikkort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og så kommer det store spm - hva skal en vanlig bruker med fire nettverkskort...  Få nok som bruker to, hva skal man da med, enda to...

 

Har mine tvil vi finner mange av disse kortene i linuxbokser for trafikk håndtering..

7648085[/snapback]

 

Ja, 4 Nettutganger virker litt diffust, og 4 bioser like så. Men det er bra det er mange sata-plugger om ikke annet, selv om jeg kunne ønsket meg enda flere. Og det er interessant om alle PCIe-slottene kan brukes til andre ting enn grafikkort.

 

AtW

7648128[/snapback]

 

I og med at det er 680i så trodde jeg 16x og 8x portene var låst til grafikk, dog jeg har ikke orket å lese så nøye ang. 680i så.. kunne vært interessant å vite det og ja..

 

Hva er bus bredden for de SATA2 portene som er på kortet? og om alle 10 kan kjøre i raid 0 eller 5 eller ... med raptor disker spises fort megabyte/s opp..

 

Edit: 4x bios.. vil det si 4x bios flash krøll?.. og hvem er det som kødder ting til 4 ganger ?? Høres ut som en hype.. tipper prisen blir deretter også.

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
I og med at det er 680i så trodde jeg 16x og 8x portene var låst til grafikk, dog jeg har ikke orket å lese så nøye ang. 680i så.. kunne vært interessant å vite det og ja..

 

 

Forundrer meg ikke, og det er jo totalt idiotisk, hva skjedde med en slot som skulle ta alt? Hva er vitsen med å ha et slotsystem om det uansett skal låses til en korttype? Man kan bli arg av mindre....

 

AtW

Lenke til kommentar
Ypperlig til en liten virtuell server, maskiner/klienter.. osv som henger i flere nett...

7648164[/snapback]

 

Mja Mjo.. liker egentlig dårlig onboard løsninger på servere.. Liker å ha kort jeg kan bytte ut om shit happens.. det sliter en litt med..

 

Og hva er båndbredden? 4x1gbit eter jo relativt mye av en stakkars pcibus, hvor henger disse? har de 1xpcie kanal hver?.. Får lese på gigabyte før jeg spør meg ihjel.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ser en heatpipe som ikke går noe sted?

7648198[/snapback]

 

Du tenker på den oppe i venstre hjørnet på bildet? Den går under den store som den går inn i, den kjøler sikkert spenningsregulatorer eller noko anna ræl.. på bildet ser det ut som om det er en kjøler under den store ribben oppe tilvenstre..

Bwah.. det vär hårete skrevet..

 

ATW.. sjekket gigabyte sin side og de skrev at den 8x pcie var ikke begrenset til noe, men måten de skrev det på så hørtes det ut som om den var spesielt øremerket til fyskkprosessor ala PhysX som er hårete dårlig og overpriset.

Lenke til kommentar

He he.. hmm tar nok tid før det blir tilgjengelig.. Finnes ingen informasjon på gigabyte sine sider om noen 680i kort i det heletatt.. nå har jeg dog kun sjekket gigabyte.com.tw .. Men men

 

Edit: Også har det en smekker liten RS232 som er komplett ubrukelig i 99% av alle hjemmepc'er men som jeg har savnet på 99% av alle nye hovedkort jeg vil ha i server..

 

Sjekk VR-Zone sin artikkel, mye mer utførlig ang. spesifikasjoner og bedre bilde.

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kjekt med så mange nettverkskontrollere da. På LAN kan du laste ned fra fire folk samtidig uten å merke like mye til det som om du skulle lastet ned fra et kort med kun en nettverkkontroller.

Lenke til kommentar
Kjekt med så mange nettverkskontrollere da. På LAN kan du laste ned fra fire folk samtidig uten å merke like mye til det som om du skulle lastet ned fra et kort med kun en nettverkkontroller.

7648302[/snapback]

 

Tja... kanskje... Som sagt.. båndbredde, hvilken bus går dette over.. 1gb er snassent, men det er bare raid arrayer som greier å håndtere så mye data.. og skal du ha 4x så snakker vi hårete store array's av disker med rask tilgangstid og høy overføringshastighet... dvs Raptor disker om du vil benytte deg av SATA..

Lenke til kommentar
Kjekt med så mange nettverkskontrollere da. På LAN kan du laste ned fra fire folk samtidig uten å merke like mye til det som om du skulle lastet ned fra et kort med kun en nettverkkontroller.

7648302[/snapback]

 

Det kommer jo helt ann på. Er alle fire nettverkskontrollerene 1 Gb, og du laster ned fra fire stykker til samme disk, så vil du ikke merke så mye. Dessuten har jeg en misstanke om båndbredden til SATA kontrollern osv. ikke ville ha klart 4 Gb i realiteten (dog bare en spekulasjon).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...