Gå til innhold

Dataskapt innhold i Subversion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så ikke Age of Empires II nevnt blant spillene som har datagenerert innhold. :(

Det er jo en del av dem i strategisjangeren (Civ, TT, osv). Trakk fram The Settlers fordi det lager svært detaljerte og rimelig naturtro landskaper basert på tall som brukeren skriver inn (eller tilfeldige tall).

Lenke til kommentar

Interessant lesning, men det må vel likevel lages mange forskjellige bygninger av designere? Jeg får det nemlig ikke til å rime at man kan erstatte designere med å bruke teknologien, dataen må vel ha for eksempel et "tegnet" gress å gå utifra?

Lenke til kommentar
Interessant lesning, men det må vel likevel lages mange forskjellige bygninger av designere? Jeg får det nemlig ikke til å rime at man kan erstatte designere med å bruke teknologien, dataen må vel ha for eksempel et "tegnet" gress å gå utifra?

Så lenge datamaskinen fått informasjon om hvordan den skal tegne gress, trenger den ikke det. Speedtree (brukt bl.a. i Oblivion) er jo et eksempel på et program som kan generere vegetasjon på denne måten.

 

Jeg vet ikke hvordan Introversion vil gå frem med dette spillet, men det er ikke umulig å få maskinen til å lage både landskaper og bygninger (og uendelig mange variasjoner av disse) så lenge den har fått informasjon om hvordan den skal gjøre det. Spesielt hvis de går for relativt "enkel" grafikk, slik de har gjort til nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...