Gå til innhold

Brenn filmer til DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er trøtt, men jeg sjønte egentlig ikke dette..

 

Selskapet Sonic Solutions har lansert teknologien Qflix, som åpner dørene for lovlig kopiering av nedlastede filmer på DVD-er. Teknologien har samtidig som mål å forhindre piratkopiering.

 

Den gjør det mulig å brenne filmer man laster ned på internett, også skal det hindre piratkopiering?

 

Blir ikke dette det stikk motsatte?

 

Hva er det jeg ikke har forstått nå? :p

Lenke til kommentar
Mulig jeg er trøtt, men jeg sjønte egentlig ikke dette..

 

Selskapet Sonic Solutions har lansert teknologien Qflix, som åpner dørene for lovlig kopiering av nedlastede filmer på DVD-er. Teknologien har samtidig som mål å forhindre piratkopiering.

 

Den gjør det mulig å brenne filmer man laster ned på internett, også skal det hindre piratkopiering?

 

Blir ikke dette det stikk motsatte?

 

Hva er det jeg ikke har forstått nå? :p

7646756[/snapback]

det som lastes ned fra nette menes kjøpte filmer. Altså filmene du laster ned får ikke den drm beskyttelsen som i dag som gjør at du ikke kan flytte på den/de... Ser dette som positivt jeg da... men sjønner ikke påenget med at det i heletatt skal krypteres.

 

Å sette ned prisene ennda mere vill jeg tro gir større fortjeneste. For jeg kjøper ikke filmer som virker dårlig, det hadde jeg gjort viss de kosta mindre

Lenke til kommentar

For min del virker hele opplegget ganske søkt..

Hele konseptet med ulovlig nedlasting er å spare penger og/eller prøve ut mediafiler. Alle vet at underholdningsbransjen overpriser produktene sine kraftig.

Med mindre prisene blir veldig lave, ser jeg ikke poenget i dette. Om man skal laste ned en full dvd-film, tar disse opptil 8 gigabyte, ingen med gjennomsnittlig bredbådshastighet har sjans til å laste ned en full dvd på mindre enn én dag, også sperrer det for annet bruk. I tillegg må man ha en egen type brenner for å få brent det ut? :o

Tidskrevende og lite pengebesparende!

 

Jeg vil antar at filmene som blir nedlastbare ikke er i full kvalitet og at man i tillegg ikke sparer mer enn 25-40% av ordinær pris.

Om man først skal kjøpe seg en dvd film, gjør man det over kassa, evt nettbutikk.

 

Hvordan har de forresten tenkt ut fremtidige HD-løsninger? Få eller ingen vil ha kapasitet eller mulighet til å laste ned HD materialet over internett de neste 10 årene eller mer. Det eneste som ville fungert måtte være video-on-demand tjentester, hvor du betaler for hver gang du ser filmen - lite praktisk.

 

 

Elller er det bare meg? :p

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
hehe helt sikkert mange som kjøper nye brennere bare for å få denne muligheten, NEI!

7647086[/snapback]

Enig der.. :p

 

Men hvis det slår igjennom så kommer det nok til å bli en standard.

Altså alle DVD-spillere du får kjøpt støtter den teknologien.

 

Uansett, synes denne idéen var bare dum..

RaScZaK skrev flere gode poeng.

 

Dessuten er det litt av sjarmen det å ha orginal cover + plate også.

Skal noe lastes ned på nettet, så lastes det ned gratis ..

 

Piratkopiering av film synes nå jeg ikke akkurat er noe stort problem den dag i dag heller.. Greit nok at det går mye i det, men det kjøpes mere enn det laster ned.

Produsentene har mere enn nok penger, og mange av de som laster ned, kjøper filmen i ettertid om de liker den.

Lenke til kommentar

Virker jo nesten som det er en gjeng 60åringer bak dette konseptet;

Vi laster ikke ned filmer fra nettet fordi det e rgøy, vi gjør det fordi det er gratis! :O

 

At de kan saksøke folk i millionklassen for å dele filmer i DivX-kvalitet er nesten latterlig - ingen kan "nyte" en kornete film i 1500 KB/s. Synes det burde vært ens slags promille på dette - man kan ikke anse en kopi av filmen i 1500 KB/s for å være en tro kopi, rettere sagt ekan man sette det på lik linje som opptak. Ingen kunne ta noen for å distribuere VHS-filmer, f.eks.

Skulle likt å vite hvor mye av det vi betaler til TV-selskaper som går på overskuddskontoen til de respektive filmselskapene..

Hadde alle de respektive produsentene og skuespillerne fått økonomiske knekk av piratvirksomheten, ville jeg sympatisert med dem. Men de vasser i penger alle mann.. Litt OT er fint :p

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar

Dette må være en betalt tjeneste ja. Om prisen blir lav så vil det nok være positivt. En slik betalingstjeneste vil nok være fint for DVD-filmer som ikke selges i Norge, og som da fører til lang postgang og muligens avgifter. Jeg tenkte for eksempel på musikkopplæring og eldre filmer.

Lenke til kommentar

Bra at de i hvert fall starter med en slik teknologi. I framtiden vil jeg tro at man ikke trenger å gå til en butikk for å kjøpe en film, men gjøre det hjemme i stedet. Dette er et steg i riktig retning føler jeg, selv om kanskje ikke så mange vil hoppe på akkurat dette prosjektet med en gang, så er idéen god. Med gode linjer og HD-kvalitet vil det sikkert bli mer interessant for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...