Gå til innhold

Mer overklokket GeForce 8800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vel, når de kun oppnår 5 MHz høyere frekvens med den gode kjøleren sin, kan man jo spørre seg hvor god den er.

 

The_zombie:

Kjøleren er ulik på disse to, ECS3 versjonen har nok litt høyere frekvens så folk skal skjønne at kjøleren er bedre.

 

At XFX har 4MHz til på sitt kort blir egentlig litt vel uvesentlig synes jeg. EN bedre kjøler betyr nok langt mer enn den ubetydelige ekstra frekvensen for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-3851-1167914555_thumb.png
Er det mulig for en forbruker å overklokke et standard 8800 kort uten å måtte øke FSB osv? Dvs overklokke BARE skjermkortet?

7640090[/snapback]

Det går ja.

 

Ellers så har jeg laget min egen versjon av tabellen. Den oppgir i første kolonne de originale hastighetene, deretter prosentvis forskjell fra original hastighet.

 

post-3851-1167914555.png

 

Hastighetene er økt med rundt regnet 10%. For at de skal være verd pengene rent ytelsemessig bør disse ikke koste mer enn ca 10% mer enn de originalt klokkede versjonene. (Forutsatt at man faktisk har bruk for den høye ytelsen til originalen i utgangspunktet.)

Lenke til kommentar
Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!:

7641055[/snapback]

Er det ikke slik at spenningen også er økt?

Og finnes det programvare som lar deg overklokke shader-frekvensen?

(ettersom det ikke ser ut som shaderfrekvensen øker når du øker Core)

Ivhertfall ikke i tabellen....

Lenke til kommentar
På 8800 gtx er 5 mHZ core den eneste forskjellen mellom superclocked og ECS3 KO. Hva er poenget?

7639558[/snapback]

Det er to konkurrerende produkter...

7639680[/snapback]

Ah, da misforstod jeg. Trodde de kom fra samme produsent jeg :blush:

7641255[/snapback]

 

Og du har rett. Forskjellen er at "Superclocked" bruker original kjøleløsning, mens "ECS3 KO" har en modifisert kjøler.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort?

 

Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det.

Lenke til kommentar
Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!:

7641055[/snapback]

 

de som også vil ha garantien i orden...

 

man kan faktisk se på fabrikkoverklokking som en liten 'forsikring'. tar kortet kvelden gjelder fremdeles garanti og reklamasjoner. overklokker du selv tar du sjansen på at dette går bra...

Lenke til kommentar
Dette er jo helt latterlig, hvem gidder å betale ekstra for noe man selv greier på 2min... :!:

7641055[/snapback]

 

de som også vil ha garantien i orden...

 

man kan faktisk se på fabrikkoverklokking som en liten 'forsikring'. tar kortet kvelden gjelder fremdeles garanti og reklamasjoner. overklokker du selv tar du sjansen på at dette går bra...

7647443[/snapback]

 

Med så liten overklokking det her er snakk om må man være max uheldig for at det skal gå galt... :p Men dette er min mening, andre kan mene noe annet. Jeg klokker alltid :whistle:

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort?

 

Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det.

7646024[/snapback]

 

Svarer på mitt eget spørsmål jeg...siden kansjke andre var interessert også:

 

Databutikken.com

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen norske butikker kommer til å ta inn BFG sitt vannkjølte 8800 GTX kort?

 

Vet prisen sikkert blir hinsides all forstand, men dog...garanti er jo fint å ha når man skal vannkjøle ting og tang. Og å bestille fra England/utlandet blir stress med tanke på det.

7646024[/snapback]

 

Svarer på mitt eget spørsmål jeg...siden kansjke andre var interessert også:

 

Databutikken.com

7647640[/snapback]

Fy fader for en pris da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...