Gå til innhold

Forsiktig Vista-start


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel er no forstålig at mange bedrifter tar ein forsiktig start. Hadde eg vore systemansvarlig for 100+ pcer, hadde eg ikkje instalert Vista sånn rett med eingang. Men det gjer no systemansvarlige god tid til å teste ut Vista dersom dei ikkje har gjort det før, og planlegge overgangen betre. Og sjølvsagt må MS fortsatt ha windows XP høgt prioritet. Med tanke på alle dei millionane som bruker det.

Manglande programvare er jo uheldig, men ikkje MS sin feil egentlig vel.. ?

Lenke til kommentar

" (...) Årsaken til den forsiktige Vista-starten skal først og fremst ligge i at Microsoft ikke har vært flinke nok med oppdateringen av Vista. Programvaregiganten skal så langt ha prioritert Windows XP og Windows Server 2003. (...)"

 

Er det mulig å utdype dette litt? Dette virker som synsing for meg av artikkelforfatteren.

 

Det er vel kanskje heller det at man må igjennom en godkjenningsprosess for alle modeller som skal selges med Vista (det samme gjelder for XP) som er grunnen til at ting tar tid. Jeg jobber for en norsk OEM-produsent, og jeg kan ikke se at Microsoft har gjort en dårlig jobb med noe som helst relatert til Vista og OEM-produksjon pr i dag. (Vel, de kunne kanskje gjort enkelte ting med godkjenningsprosessen enklere)

 

Det jeg ser som er et mer aktuelt problem er at leverandører av diverse maskinvare (f.eks. Asus, nVidia etc) er trege med å lage skikkelige drivere, noe de har hatt veldig god tid på seg til å få til.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på skjermkortdrivere som fungerer til mitt 7900GT. Jeg har Vista Buisness, og synest det er veldig bra. Eneste negative så langt er at jeg ikke kan spille før MS/Nvidia kommer med nye drivere. Det blir veldig fristende å bytte tilbake til XP fordi jeg ikke har den muligheten. Men det er jo et relativt nytt OS som MS kommer med nå, så en kan jo ikke forvente at de skal ha allt klart med en gang. Veldig fornøyd så langt :)

 

Mvh, Erlend

Lenke til kommentar

Billigste stedet å få tak i Windows Vista nå om dagen? Lansert for hjemmebrukere enda? om ikke når kommer det? Om fattern kjøper seg en Laptop så han kan surfe Finn.no etter hytter og bil hvor det følger med Vista, vil det være mulig for meg å bruke samme Serialnøkkel om jeg vil installere Vista på min pc?

 

Bare greit å få avklart alt dette om det er noen som sitter på bra informasjon.

Lenke til kommentar
Venter fortsatt på skjermkortdrivere som fungerer til mitt 7900GT. Jeg har Vista Buisness, og synest det er veldig bra. Eneste negative så langt er at jeg ikke kan spille før MS/Nvidia kommer med nye drivere. Det blir veldig fristende å bytte tilbake til XP fordi jeg ikke har den muligheten. Men det er jo et relativt nytt OS som MS kommer med nå, så en kan jo ikke forvente at de skal ha allt klart  med  en gang. Veldig fornøyd så langt :)

 

Mvh, Erlend

7632631[/snapback]

med forbehold om feil, så mener jeg at jeg har det samme kortet, og driveren som følger med vista går ann å spille med :p dog ikke alle spill, har bare vert borti et spill som ikke vil spilles pga skjermkortdriveren som jeg veit om da....

:p

Lenke til kommentar

Var det ikke så at MS var veldig sent ute med å gi sine "samarbeidspartnere" tilgang til div kildekoder osv? Hadde de fått det som de ville så hadde vel ingen fått tilgang til kodene :cry: Kanskje man kunne gjort det lettere for andre produsenter og ikke minst brukerne ved å gi disse tilgang til kildekoder på et tidligere tidspunkt sånn at de igjen kunne fått bedre tid på seg til å optimere programvare og drivere?

Lenke til kommentar

Tja, litt synsing i artikelen.

Er vanskelig å komme med oppdateringer når Oset er nettop sluppet, tipper MS jobber allerede med de største feilene.

 

Uansett så er det nok mange bedrifter som kvier seg for å gå over til et langt mer systemkrevende OS, derfor blir det neppe Vista før det er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Sitter egentlig bare å venter på at Autocad, g-prog novapoint osv skal fungere på Vista. Da skifter vi og, men det tar nok en liten stund til det er i orden.

7633443[/snapback]

de programmene er sentrale her også, men vi har liksom bare masse annet raritetsprogrammer som må kodes om osv +++++

Lenke til kommentar

Som noen nevnte før her, så er Vista et mer systemkrevende os. Mange bedrifter vil måtte oppgradere maskinvare samtidig som programvaren, og om de ikke har "behovet" for Vista nå med en gang, så er det ikke noe poeng i å rushe en oppgradering som sikkert koster bedriften mange tusen.

Lenke til kommentar
Som noen nevnte før her, så er Vista et mer systemkrevende os. Mange bedrifter vil måtte oppgradere maskinvare samtidig som programvaren, og om de ikke har "behovet" for Vista nå med en gang, så er det ikke noe poeng i å rushe en oppgradering som sikkert koster bedriften mange tusen.

7633529[/snapback]

 

Nei, har som "systemansvarlig" for egen maskin ventet litt med å oppgradere selv. Selv om jeg har Vista liggende. Skjønner godt at bedrifter venter til de er sikre på driverstøtte, nettverksstakken er vel skrevet om, RAIDing osv, er jo endel aspekter ved Vista som er potensielt viktig for bedrifter som det er greit å undersøke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bedrifter flest vil nok ikke oppgradere til Vista før de kjøper maskiner med OEM Vista. Mye unødig jobb å oppgradere maskiner når man egentlig ikke har behov for OS'et.

 

Ser mange snakker om sysadms for 100vis av brukere. Det er viktig å være klar over at du kan ha 30 brukere som er 3 ganger mer krevende å drifte enn 100.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...