Gå til innhold

Flexi-Data konkurs idag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke skjønne hvordan de har klart å gå konkurs. Var jo alltid masse kunder der, fantastisk service og ikke minst meget gode priser.

7630667[/snapback]

Kanskje nettop derfor? Lave priser kan gi høyt salg uten at det gir penger i kassa. Service koster og skal også dekkes av de inntekter de har på bl.a. salg.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvordan de har klart å gå konkurs. Var jo alltid masse kunder der, fantastisk service og ikke minst meget gode priser.

7630667[/snapback]

Kanskje nettop derfor? Lave priser kan gi høyt salg uten at det gir penger i kassa. Service koster og skal også dekkes av de inntekter de har på bl.a. salg.

7631738[/snapback]

Ja, det er helt klart at nettbutikker som Netshop, Komplett etc kan ha lavere priser og mindre inntjening pr vare pga store volum og relativt lite kundeservice. Dog er jeg villig til å betale 2-300 kroner mer i en butikk(fra nettet så kommer uansett frakt etc i tillegg) for varen dersom jeg kan få den der og da, dersom den må bestilles som ofte er tilfelle hos f.eks Datakjeden her i Stavanger, så kan jeg like greit bestille fra nettet selv. Det samme gjelder forsåvidt StartIT som har helt genial kundeservice, men ikke spesielt gode priser sammenliknet med nettbutikkene, dog er prisene såpass lave at dersom de har varene, så kjøper jeg der i stedet for å vente. Enkelte varer er det også greit å ha muligheten til å klage på over en disk, retur til nettbutikker kan være litt så som så. Jeg tror f.eks StartIT leverer endel IT utstyr til mindre bedrifter og overlever sikkert mer på det enn privatkunder i butikk, uten at jeg vet det sikkert.

 

Det er sikkert mange der ute som tenker som meg, så jeg vil tro at trikset med å drive databutikk i ett lokalmiljø er ikke å ha bedre priser enn de har på nettet, men være såpass billige at folk synes pristillegget er verd servicen, evnt redusert ventetid og ikke kluss med å hente pakker etc. Man bruker tross alt tid på å hente pakken, evnt vente på den dersom den kommer på døren.

 

Edit: nå er det vel slik at det sikker dukker opp en ny butikk ganske kjapt dersom det var kundegrunnlag for det(noe jeg vil tro det er i Bergen) og konkursen er ett resultat av dårlig styring av økonomi heller enn sviktende omsetning.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Ja, det er helt klart at nettbutikker som Netshop, Komplett etc kan ha lavere priser og mindre inntjening pr vare pga store volum og relativt lite kundeservice. Dog er jeg villig til å betale 2-300 kroner mer i en butikk(fra nettet så kommer uansett frakt etc i tillegg) for varen dersom jeg kan få den der og da, dersom den må bestilles som ofte er tilfelle hos f.eks Datakjeden her i Stavanger, så kan jeg like greit bestille fra nettet selv.

 

(snipp,snipp...)

 

Edit: nå er det vel slik at det sikker dukker opp en ny butikk ganske kjapt dersom det var kundegrunnlag for det(noe jeg vil tro det er i Bergen) og konkursen er ett resultat av dårlig styring av økonomi heller enn sviktende omsetning.

7631844[/snapback]

 

 

Tror også det er lett å gå på trynet økonomisk i denne bransjen. Bare tenk deg selv hvordan det er å beregne hvor mange varer du skal ta inn på lager når du vet at prisen og etterspørselen vil gå raskt nedover... Mulig man rett og slett må ha en viss kritisk omsetning for å greie dette.

 

Edit:quote-korreksjon

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Argh, søren da! Har brukt Flexi-Data jevnlig de siste 5-6 (?) årene, kjøpt alt av PC-deler og tilbehør til meg, familien og venner. Har sikkert brukt 120k+ hos de, og angrer ikke på en krone. Synes Flexi var en utrolig grei, rask og hyggelig butikk, og det at man ikke trengte betale frakt (for oss i Bergen), gjorde at de som oftest endte opp som billigst uansett.

 

Utrolig synd at de må legge inn årene, kommer til å savne de. Eneste "fysiske" alternativet for datadeler i Bergen nå er vel Datakjeden, og de har jo omtrent like mye peiling på data som

. Nå vet jeg ikke hvilken butikk jeg kal begynne å bruke...

 

Uansett, hvis dere som var ansatt hos Flexi-Data leser dette, det har vært veldig hyggelig å være kunde hos dere, og det er synd at dere ikke kan drive butikken mer. Lykke til videre med det dere måtte finne på!

Lenke til kommentar

Håper gutta på flexi-data starter opp på nytt.

 

De må gjerne legge på prisene sine litt uten at de vil miste meg som kunde. Så godt som alle varer de hadde var lavere priset enn komplett, og når en i tillegg slapp unna frakt og fikk en fantastisk service på kjøpet har jeg aldri hvert i tvil om hvor jeg skulle handle.

 

Jeg håper hvertfall at flexi-data gjenoppstår på et vis men samme service, men kanskje litt dyrere priser så de får ting til å gå rundt.

Lenke til kommentar

Ser ut som de hadde et dårlig år i fjor, kan se ut som litt dårlig kalkyle på varene de har solgt. Hvis de har hatt så mye salg som det kan tyde på her så har de solgt ting for billig rett og slett.

 

Kan det stemme at de hadde et påslag på kun 7% på varene de solgte? Vet at det er marginalt i denne bransjen, men 7% er lite uansett bransje! Kanskje noen som har tilhørighet til butikken som er innom her og kan kommentere dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...