Gå til innhold

Mer effektiv minnebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg undrer på så mangt over dette programmet.

Et godt spørsmål er om dette programmet bidrar til en raskere PC i form av forbedret og mer effektiv minnebruk?

Er det diverse manuelle instillinger i programmet, og "spiser" programmet opp sin egen hensikt? Altså, bruker programmet selv såpas med ressurser av prosessoer og/eller minne at man er like langt uten programmet?

Blir PCen mer stabil uten at det går negativt utover minne- og prosessorbruk?

 

Nå tenker jeg i mitt innlegg hovedsakelig på ytelseseffekt og ikke det at PCen kanskje blir mer stabil.

Ingen program kan trylle fram mer minne, men det er klart at mer effektiv minnebruk kan påvikre PCen til å være raskere. -Slike program finnes det flere av der ute (forbedre minnebruk)....

 

Så mitt store spørsmål er om dette en "revolusjonerende måte" å effektivisere minne på, eller kun enda en ny type minneforbedringsprogram, som man "hyper" opp.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det kan da ikke bare fungere for Firefox?!

Hvis så er tilfellet vil det vel heller være enklere å patche firefox. Skal dette programmet ha noe for seg så må det sjekke all minnebruk på generell basis. Hvordan ellers kan det luke ut programmer som ikke ha en effektiv minnebruks? Egen versjon for hver applikasjon?

Lenke til kommentar

Jeg syns dette høres (delvis) ut som address space layout randomization, som ikke er noe nytt i seg selv. Jeg stusser også litt over et av utsagnene:

 

These problems wouldn’t arise if programmers were a little less focused on speed and efficiency (...)

Jeg har vanskelig for å tro at programmerere bevisst ofrer korrekt minnebruk for høyere ytelse og mindre memory footprint. Egen erfaring tilsier at problemet ligger i at kodere generelt er for lite opptatt av kvalitetssikring og for opptatt av masse features og herlig bloat.

 

Today we have way more memory and more computer power than we need (...)

Meh. :thumbdown:

Endret av styx
Lenke til kommentar

Kan godt være det virker men for meg høres det litt for godt ut til å være sant.

 

AMHERST, Mass. – Today’s computers have more than 2,000 times as much memory as the machines of yesteryear, yet programmers are still writing code as if memory is in short supply

 

Og andre idioter skriver programmer som om minne skulle være uendelig. Finnes alt for mange småprogrammer som sluker mer minne enn de burde.

 

These problems wouldn’t arise if programmers were a little less focused on speed and efficiency, which is rarely a problem these days, and more attentive to security issues, says Berger.

 

Må si meg uenig i det utsagnet. Etter min mening er mange for opptatt av fancy menyer oppsett osv.

 

Ser nå at det eneste programmet det støtter er firefox. Og må si jeg har få problemer med at firefox klapper sammen :whistle:

 

Edit: ser at:

That depends on your application, but in general, memory consumption will increase by 50-75%.

I følge oppgavebehandling bruker min firefox nå ca 40MB minne, det syns jeg er nok og vet ikke om jeg ønsker å ofre 20MB mer for å unngå krasj som nesten aldri skjer.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

ANGRER på at jeg installerte dette.

Dette var et dritt program for å være ærlig.

Avinstallert med en gang.

 

Det eneste programmet gjør er å få firefox til å kræsje.

 

 

Hvis du vurderer å laste ned og installerer programmet, så ville jeg latt være.

Firefox er bra nok fra før.

 

Det nye gratisprogrammet DieHard gir deg muligheten for å oppleve programkrasj og ondsinnede angrep.

 

Les mer

7625039[/snapback]

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg lurer på hvordan dette skal fungere.

7626040[/snapback]

 

Det lurer jeg også på, men det jeg lurer mest på er de her som ukritisk installerer ett poteniselt søpleprog for å holde orden på søpleprog. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...