Gå til innhold

Söldner 2 under utvikling (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å høre at noen andre tar seg av oppfølgeren. Söldner hadde plenty med potensiale, men levde ikke opp til noen av dem. Utførelsen var sugdårlig. Grafikk, AI, brukervennlighet, stabilitet, osv osv osv. Alt var bare rot, og det tok dusinvis av patcher før det ble skikkelig spillbart. Selv da, med flere hundre megabytes med patcher, så var ikke spillet veldig bra.

 

Får håpe de nye folka gjør en god jobb. Fint å høre at de leser forumene for å se hva fansen sier. :)

Lenke til kommentar

Demoen til Soldner var hvertfall helt patetisk latterlig bugfyllt.

 

Noen ting jeg husker var at tanksen/bilen gikk fra full fart til bom stopp på 0.0001sek når man kom borti en tresplint på bakken. Og at eksplosjoner kunne være langt bortenfor objektet som eksploderte.

Lenke til kommentar

Eg hadde til dels store forhåpningar til Söldner, men demoen og mykje feil i fullversjonen knuste mykje av forventningane mine. Som nemnt virker spelet bra på papiret, så vi får håpe at dei tek seg god tid med Söldner 2 og får ut meir av potensialet til spelet.

Lenke til kommentar
som utvikler har de en viss kontroll over innholdet.

7628285[/snapback]

 

Igjen, de har ikke laget spillet. De er ikke utvikler. De er utgiver. Kontrollen de har, gjør de opp med utviklerne. De kan ikke bestemme mye av innholdet, men mer om når spillet skal komme ut, hvor mye penger disse folkene skal få for å lage spillet, etc.

Lenke til kommentar
som utvikler har de en viss kontroll over innholdet.

7628285[/snapback]

 

Igjen, de har ikke laget spillet. De er ikke utvikler. De er utgiver. Kontrollen de har, gjør de opp med utviklerne. De kan ikke bestemme mye av innholdet, men mer om når spillet skal komme ut, hvor mye penger disse folkene skal få for å lage spillet, etc.

7628573[/snapback]

 

Opps, typografisk feil der ja, mente utgiver. Bare det at de kontrollerer 1. hvor mye penger utviklerene får og 2, når spillet skal gis ut sier seg selv at de har stor indirekte kontroll på hvordan kvaliteten på spillet blir.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

I forhold til dette med utgiver/utvikler er det vel slik at Wings Simulations var et internt JoWooD-studio (som ble lagt ned da JoWooD fikk finansielle problemer, mer info her: http://gamer.no/nyhet//jowood_stenger_studioer/13222).

 

Forholdet mellom utvikler og utgiver er forresten ofte mye mer komplisert enn man gjerne tror, og utgivere har vanligvis ganske mye de skulle ha sagt om spillinnholdet. Det er vanlig at utgiveren finansierer store deler av spillutviklingen, og de slenger selvfølgelig ikke store summer inn i et prosjekt uten at de prøver å sikre seg at resultatet blir slik de ønsker.

Lenke til kommentar
som utvikler har de en viss kontroll over innholdet.

7628285[/snapback]

 

Igjen, de har ikke laget spillet. De er ikke utvikler. De er utgiver. Kontrollen de har, gjør de opp med utviklerne. De kan ikke bestemme mye av innholdet, men mer om når spillet skal komme ut, hvor mye penger disse folkene skal få for å lage spillet, etc.

7628573[/snapback]

 

Og derfor burde du ha mistet all tillit til Jowood. Jowood er mektig gniene og tvinger ut titler lenge før de er klare. Developerne i dag er desverre styrt av kapitalen, som kommer fra publisherne, som er styrt av pengemenn som tro Pacman er bra :p

Lenke til kommentar
I forhold til dette med utgiver/utvikler er det vel slik at Wings Simulations var et internt JoWooD-studio (som ble lagt ned da JoWooD fikk finansielle problemer, mer info her: http://gamer.no/nyhet//jowood_stenger_studioer/13222).

 

Forholdet mellom utvikler og utgiver er forresten ofte mye mer komplisert enn man gjerne tror, og utgivere har vanligvis ganske mye de skulle ha sagt om spillinnholdet. Det er vanlig at utgiveren finansierer store deler av spillutviklingen, og de slenger selvfølgelig ikke store summer inn i et prosjekt uten at de prøver å sikre seg at resultatet blir slik de ønsker.

7629861[/snapback]

 

Og eneste grunnen til at Jowoods hadde Wingssimulations var på grunn av at Psygnosis(enda en publisher) gikk konkurs. Wingssimulations endte opp på bar bakke etter at de ikke fikk meget inntekt av sine spill, og måtte "selge" seg til Jowood.

 

Synd egentlig. Wingssimulations kunne vært nummer 1 på WW2 simulatorer(bakkestyrker, ikke fly).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...