Gå til innhold

Skjermkonge fra SE?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
walkman kan jeg forstå, ettersom det alltid har vært ett lite, "billig" og bærbart produkt, men Bravia er jo store dyre ting, åffer de skulle ville assosiere det med mobiler hadde ikke jeg forstått (er jo ikke aktuellt nå da det viser seg å være fake da).

7598311[/snapback]

Å assosiere et produkt med et annet, er langt fra dumt. Sony vil kansje lokke til seg nye kunder, mens SE garantert vil få flere kunder med å låne merkenavn. At noen skulle tape kunder på dette er vel lite sannsynlig. Tror du Carl Zeiss taper på å låne sitt navn til "billige" mobiler?

Lenke til kommentar

Nå er det vel allerede et ganske stort sammarbeid melliom SE og Sony. De eier jo halve selvskapet :p

 

Syns ikke det er så rart at de velger å bruke kjente merker. Men hvis jeg ser en mobilprodusent bruke et kjent merke i en elendig mobiltelefon, så blir merket automatisk dårligere i mine øyne.

 

Hvor bra skal en Bravia skjerm være? Som det er nevnt ovenfor, minstekravet må jo være QVGA. Og kommer de med en QVGA skjerm med 262k farger, hva så? Det er en helt vanlig skjerm. Egentlig ikke det en gang. Se på N95 som fikk "kjeft" for å bare ha QVGA skjerm! Så jeg har i grunn liten tro på at dette blir noe spesielt. Om det står Bravia eller ikke på skjermen, tror jeg ikke har noe å si. Men mindre de plutselig greier å komme med en VGA skjerm med 16M farger ;)

Lenke til kommentar
Det forringer det dyre merkenavnet når alle og enhvermann setter "x" merkenavn på produktene sine, ja, det synes jeg.

7598514[/snapback]

 

Men kjære vene det er vel ikke alle og enhvermann som får bruke bravida. Ikke walkman, eller cybershot, eller Carl Zeiss heller. Du mener vel ikke at vi kommer til å se f.eks Alcatel Walkman med optikk fra Carl Zeiss?

Lenke til kommentar

f.eks. Nokia mobiltelefon "med Carl Zeiss optikk"... hver gang jeg ser det, synker min respekt for Carl Zeiss bittelitt.

 

Samme med f.eks. Cybershot. Jeg assosierer ikke navnet cybershot med de relativt gode kameraene fra Sony lengre, jeg assosierer det med "kamera"-telefonene til SE... det senker verdien av merkenavnet i mine øyne..

 

edit: his sony skulle ville assosiere navnet Bravia med mobiltelefoner istedet for den utmerkede serien med Flatskjermer er de selvsagt velkommne, men det hadde ikke fått meg til å ville ha verken mobiltelefonen eller Tven mer...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
f.eks. Nokia mobiltelefon "med Carl Zeiss optikk"... hver gang jeg ser det, synker min respekt for Carl Zeiss bittelitt.

 

Samme med f.eks. Cybershot. Jeg assosierer ikke navnet cybershot med de relativt gode kameraene fra Sony lengre, jeg assosierer det med "kamera"-telefonene til SE... det senker verdien av merkenavnet i mine øyne..

 

edit: his sony skulle ville assosiere navnet Bravia med mobiltelefoner istedet for den utmerkede serien med Flatskjermer er de selvsagt velkommne, men det hadde ikke fått meg til å ville ha verken mobiltelefonen eller Tven mer...

7599738[/snapback]

 

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig. Hvis du ikke var spesielt intresert i mobiltelefoner, og skulle velge en virkelig god kameramobil, hadde du garantert valgt den med Carl Zeiss, hvis du kjente merket fra før, eller den med cybershot hvis du hadde relasjoner til akkurat det merket.

Folk som besøker disse sidene, er vel langt over snittet intresert i moblitelefoner, så det gjelder vel ikke deg og meg.

Lenke til kommentar

Dere fokuserer på kvaliteten her. Se heller litt mere på markedsføring og markedsføringsstrategien her. Jeg tør å påstå at dem låner et kjent merkenavn for å slippe å bygge opp en ny merkevare. Tid og penger spart der.

 

Bravia er kjent for flotte skjermer, og markedsførerne hos SE spiller nok på dette. Målgruppen for dette skjønner dere sikkert.

 

Kvalitetsmessig tør jeg ikke å påstå, men det BØR være bedre enn dagens skjermer. Skal ikke så mye til før kundene kapres. Do the math ;)

Lenke til kommentar

For det førstee, dette er reelt, den er allerede en model med Bravia branding i Japan (W44)

Så dette er veldig reelt!

Bravia branding kommer for fullt til neste år, som jeg har skrevet om i tråden om SE i 2007.

skjermene er sagt å være WWWAAAUUUWWW.

Og QVGA er ikke nødvendigvis QVGA, N95 har fått litt pepper for "bare" å ha QVGA skjerm i sitt flaggskip...

Men denne QVGA skjermen er betydelig bedre enn forrige generasjon QVGA skjermer...

Så ikke heng dere for mye opp i rene tall.

 

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...