Gå til innhold

[hwbot] info tråd. Les her!


Anbefalte innlegg

screenshot_8.png

 

 

hwbot.org er en database der folk laster opp forskjellige resultater de har fått i forskjellige benchmark programmer og feks hvor høy overklokk de har greid på prosessoren sin. Du får poeng etter hvor bra resultatet ditt er i forhold til alle andre og etter hvor bra resultatet ditt er i forhold til de med lik prosessor eller skjermkort.

 

Jeg har opprettet denne tråden som en infotråd om hwbot, og skal prøve å samle endel guider til tweaking og tips til diverse benchmark programmer.

 

Sjekk ut hwbot.org og Diskusjon.no OC team.

 

 

Info

Hvem kan være med?

- Ingen resultater er for dårlige og absolutt alle kan være med å poste resultater. Jo flere jo bedre!

 

Hvordan registrerer jeg meg?

- Gå inn på hwbot.org og registrer deg som ny bruker.

- Legg til Diskusjon.no OC team som team.

- Legg til diskusjon.no som forum.

- Valider brukeren din på forumet med brukeren din på hwbot. Se flashvideo her.

 

Hvordan laster jeg opp resultater?

Resultatene kan lastes opp på flere måter:

- Du kan poste resultatet ditt i en av trådene som er merket med [hwbot] her på forumet. Husk å få med en skjermdump eller en link til resultatet ditt på feks futuremarks orb. Husk å skriv resultatene slik [hwbot] score - system konfigurasjon SLI/Crossfire[/hwbot]

- Du kan også laste opp resultater på hwbot siden bare trykk på "benchmark results" og "submit".

- wPrime har også en innbeygget funksjon som laster opp resultatet direkte til hwbot og validerer scoren din. Du kan også lagre scoren ved å trykke på disketten til venstre for resultatet i wPrime programmet.

 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke finner skjermkortet eller prosessoren min på hwbot?

- Har dere noe hw som dere ikke finner når dere skal legge inn resultater, eller hvis dere bruker hwbot trådene her på forumet og resultatene blir linket til feil hw. Så kontakt enten meg eller lag en tråd på forumet til hwbot så legger de til den hwen som mangler ganske raskt.

 

Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å laste opp resultater på hwbot siden

- Feilen kan være at du har brukt komma istedenfor punktum i resultatet.

 

Jeg har lastet opp resultater, men har ikke fått noen poeng...

Hwbot teamrankingen blir oppdatert 2 ganger i døgnet.

- De individuelle poengene blir oppdatert hver 2-3 time.

- Hvis det tar lenger tid så kan det være du har glemt å sette diskusjon.no som team i brukerinnstillingene dine.

- Hvis alle innstillingene er riktig og du fremdeles ikke får noen poeng, så ta kontakt med feks meg, så kan jeg kikke på saken.

 

Dette er de forskjellige programmene som en kan laste opp resultater fra på hwbot:

- 3dmark01 last ned her

- 3dmark03 last ned her

- 3dmark05 last ned her

- 3dmark06 last ned her

- Aquamark3 last ned her

 

- Pcmark04 last ned her

- Pcmark05 last ned her

 

- CPUz last ned her

- Pifast last ned her

- Superpi 1m og 32m last ned her

- wPrime 32m og 1024m last ned her

- SisoftSandra - finnes i mange forskjellige versjoner, og poengene har blitt fjernet fra hwbot siden scorene varierer så voldsomt fra versjon til versjon

 

 

Hwbot trådene her på forumet

- 3dmark01 Post resultatene dine her

- 3dmark03 Post resultatene dine her

- 3dmark05 Post resultatene dine her

- 3dmark06 Post resultatene dine her

- Aquamark Post resultatene dine her

- Pcmark04 Post resultatene dine her

- Pcmark05 Post resultatene dine her

- wPrime1024m Post resultatene dine her

- wPrime32m Post resultatene dine her

- Superpi32m Post resultatene dine her

- Superpi1m Post resultatene dine her

- CPUz Post resultatene dine her

- Pifast Post resultatene dine her

OBS Lag bruker på hwbot først og så valider loginen din på hwbot med brukeren din her på diskusjon.no. Se lenger opp i tråden eller her. OBS

....

 

 

Last ned alle programmene og kjør på alt du måtte ha av gammel og ny hardware!

 

Team Info

- Om en stund kommer hwbot med en ny funksjon som gjør at vi kan lage en infoboks om teaminfo og diverse rankinger og slikt. Frem til da har jeg stjålet Økonom sin.

- Overklokk fikk faktisk artikkel på førstesiden til hwbot når han greide 90k i 3dm03. link

- Diverse tskjorter og lignende kan bestilles fra diskusjon.no OC team webshop

signature.jpg

 

 

Guider

 

Skjermkort

- Stikk-kont@ktens "Drivere og verktøy til skjermkort."

- jon-ts "Hvordan makse ditt 7800GT i 3 enkle steg!" Nibitor-delen der fungerer til de fleste nvidiakort.

- bjornhs "Den Store 7900GTO Tråden."

 

Benchmarks

- aspsteins "Få Pcmark04 til å fungere på dual core...."

 

Prosessor

- un0kais "Overklokkingsguide for a64"

 

Generelt

- oysfaergs "C2D Kompatibiltetstråden - Erfaringer HK/CPU/RAM"

 

 

Tweaks og triks

 

 

Programmer

- Affinity_by_Time_1_1_.0.0.2.zip Brukes til feks å kjøre PCmark04. Gjør at du kan forrandre hvilke kjerner som skal brukes til de forskjellige programmene til hvilken tid.

- 3DMark2006Calc1_1_.1.zip Brukes til å regne ut om du scorer ca. riktig i 3dmark06 eller om maskinen din feiler noe alvorlig.

 

Mer info kommer så fort jeg får tid....

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aha, bra jobbet! Ser at mange på bla.a XS har sånn infoboks i sig, det får vel ikke vi lov til, eller?

7598286[/snapback]

Nei desverre, problemet her på forumet er at du ikke får lov å poste slike infobokser i det hele tatt :dontgetit:

Hvis vi hadde det kunne vi jo postet de i en egen tråd eller feks i denne tråden.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

@aspstein,takk for initiativet ditt. Er flott at noen kan sparke oss "gamle" overklokkere i gang igjen,det skal du ha cred for :cool:

 

....og jeg har regga meg og er i gang med å lage meg pot.........mousepot that is :!:

 

Har også fått tak i et pent brukt NF7 S v2,0 hk,så nå tar jeg å surrer igang XP-Mèn min også,karnsje få oppdatert og validert et par gamle scores,du nevnte noe om mulig WR på en klokk eller superpi jeg hadde,kan du prøve å finne ut hva det var så jeg kan prøve å gjøre det igjen....oldschool oc..... :p

 

Godt Nytt År gutta ......

Lenke til kommentar

Herlig Nassuz!

 

Er egentlig en skam med så mange gode klokkere som det finnes i dette landet at vi ikke har vært mer samkjørte og utnyttet de mulighetene vi har her. Men det skal det bli en forrandring på tenker jeg.

 

Det høyeste som ligger på www.ripping.org er på XP2400+ Thouroughbread er vel 2657mhz, Thorton er 2675mhz.

 

Ifølge hwbot så er WR på en 2400+ 2748mhz, og WR på en 2400+ mobile er 2742mhz.

 

Skal legge inn et forslag om å opprette en egen 2400+ mobile kategori på hwbot.

Lenke til kommentar

Nå gleder jeg meg til å komme hjem etter juleferien!

Jeg har mange gamle prosessorer liggende (Pentium, Pentium Pro, Pentium MMX, Celeron, Pentium II, Pentium III, Athlon, Duron osv). Det kan fort bli en del 2-poengere for å si det sånn... :)

Dessuten har jeg noen skjermkort liggende og mulighet for å få fatt i en god del flere.

aspstein, skynd deg å klokk, her kommer jeg. ;)

Lenke til kommentar

ahh herlig Oddarne, Oldschool ftw!

 

Jeg prøver å klokke så mye som mulig, men jeg prioriterer å oppdatere hwbot og slikt forran min egen benching for tiden. Men jeg kommer enda sterkere tilbake :D

 

Er det noen som har noen gode tips til hvilke hovedkort som er best til noe pentium m klokking forresten. Finnes det noen dugendes kort med feks pcie?

Lenke til kommentar
ahh herlig Oddarne, Oldschool ftw!

 

Jeg prøver å klokke så mye som mulig, men jeg prioriterer å oppdatere hwbot og slikt forran min egen benching for tiden. Men jeg kommer enda sterkere tilbake :D

 

Er det noen som har noen gode tips til hvilke hovedkort som er best til noe pentium m klokking forresten. Finnes det noen dugendes kort med feks pcie?

7642448[/snapback]

 

Hør med TL1000,tror han har drevet litt med det,hvis ikke vet han sikkert.

Lenke til kommentar

Ja du ha forstått det TiduZ, det er bare å fiske frem alle gamle screenshots og resultater en måtte ha liggende.

 

Og det er faktisk ikke tull, Norge har ekstremt mange gode klokkere. Vi må bare vise oss frem litt mer!

Første skritt på veien blir å vise våre svenske venner (techsweden) hva vi er laget av. Og det skal vi jammen klare også.

 

Det er noen småproblemer med hwbot idag, så hvis du legger bilder til scoren din når du laster den opp så er det ikke sikkert den blir lagret. Da kan du enten legge ut bildene på photobucket eller noe slikt og bare legge inn linken etterpå.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Så forresten at vi er ranket på 18. plass, og det er før vi egentlig er ordentlig i gang!

EDIT: posta opp en Athlon 64 3400+ newcastle klokket til 2760 mhz, og oppdaga til min store glede at det var 2. plass og greier :w00t: Hvor lang tid tar det før de validerer klokken og konstaterer den som ny innehaver av andeplass? går ut ifra det tells selv om jeg ikke har postet fra en av forumpostene her, men rett opp isteden?

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Så forresten at vi er ranket på 18. plass, og det er før vi egentlig er ordentlig i gang!

EDIT: posta opp en Athlon 64 3400+ newcastle klokket til 2760 mhz, og oppdaga til min store glede at det var 2. plass og greier  :w00t:  Hvor lang tid tar det før de validerer klokken og konstaterer den som ny innehaver av andeplass? går ut ifra det tells selv om jeg ikke har postet fra en av forumpostene her, men rett opp isteden?

7648269[/snapback]

 

Bare post opp det du har direkt til hwbot,mesteparten har vel folk posta her før karnsje,men er om å gjøre å bare poste i vei,som du ser så kan du få poeng for litt overaskende resultater du ikke visste ville gi scores. Gamle prosessorer og grafikkort kan også være lurt å fyre i gang igjen å last opp scoren deres,allt hjelper. Og så kan vi holde @aspstein med arbeid også :!:

 

EDIT: Post her og selvfølgelig,så andre også kan se.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Ikke værst det der Tiduz.

 

Teamranking og tempoengene blir oppdatert 2 ganger i døgnet mener jeg. Mens poengene til de forskjellige brukerene blir oppdart etter noen timer 3-5 ca.

Men i det siste har det vært så sykt mye trafikk at serveren til hwbot sliter litt. Men slapp av det kommer nok skal du se ;)

Lenke til kommentar

Jeg får vel gratulere teamet med å nå ha klatret ned til en respektabel 13. plass! Det var en flott start på dagen jeg tenkte å inhente 1. plassen i superPi for AMD XP 3200+, har bronsje der fra før, men skal naile gullet om det lar seg gjøre!

EDIT: er nok bare å gi opp gullet, Apacer ram sier vel det meste :thumbdown:

Får prøve igjen når jeg får lånt meg noen HyperX brikker hos en kompis :cool:

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Jepp Overklokk har joinet oss og postet masse fine resultater. Må få gratulere han med førsteplass i både 3dmark06 og 03!

 

Så nå er det ikke noe som kan stoppe oss :p

 

Tiduz og alle andre. Hvis det er noe dere trenger for å sette rekorder så går det ann å spørre her feks. Er mye rart som kan ligge rundt i skuffer og skap ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...