Gå til innhold

Trusselbildet for 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkerhetsselskapet McAfee har lagt ut sin liste over det de tror blir trendene på trusselfronten til neste år.

 

Les mer

7591530[/snapback]

 

Bots er det som irriterer MEG mest! Da tenkte jeg særlig på phpbb-forumer. Utrolig plagsomt. Men disse kan jo også utnytte sikkerhetshuller, laste over filer til sårbar maskin, laste inn spam-programvare for så å spamme via din IP (som et eksempel)

Lenke til kommentar
både mp3, mpeg, jpg osv kan inneholde skadelig kode som kjøres når du spiller av.

7594790[/snapback]

Da må de utnytte en feil i leseren som bruker fila. Office dokumenter kan inneholde makroer som skal kjøres når du åpner fila.

Et jpg bilde har kun noe informasjon om størelse, versjon og andre metadata og så den komprimerte bitmappen.

Lenke til kommentar

Gutter og jenter. Skjønner dere ikke at antivirusselskaper som McAfee, Norton etc etc er jævlig desperat for tia? De har ett jævlig stort problem, og det kalles Windows Vista. MS har fronta jævlig hvor sikkert dette er ikkesant, med innebygde beskyttelser og whatnot. Jeg har sett at høyranka folk i MS til og med gått ut og sagt at deres maskin med vista ikke har et antivirusprogram innlagt engang. Dette er big wow-wow! Antivirus er jo et must! Ikke sant!?? :ohmy:

 

Også ser en nå for tia den jævla eksplosjonen av sensasjonsnyheter fra "trusted" antivirusselskap om nye og økende trusler om ditt og datt. Det er så jævlig lett gjennomskuelig. De vil jo ikke ha rykter ute om at Vista ikke trenger antivirus sant..

 

De selskapene der får ikke et øre fra meg. Ikke får de æren av at jeg bruker piratversjoner av programmene deres heller. Jeg har ikke brukt antivirus de siste 4 årene med windows XP og kommer heller ikke til å gjøre det med Vista.

Lenke til kommentar
Gutter og jenter. Skjønner dere ikke at antivirusselskaper som McAfee, Norton etc etc er jævlig desperat for tia? De har ett jævlig stort problem, og det kalles Windows Vista. MS har fronta jævlig hvor sikkert dette er ikkesant, med innebygde beskyttelser og whatnot. Jeg har sett at høyranka folk i MS til og med gått ut og sagt at deres maskin med vista ikke har et antivirusprogram innlagt engang. Dette er big wow-wow! Antivirus er jo et must! Ikke sant!?? :ohmy:

 

Også ser en nå for tia den jævla eksplosjonen av sensasjonsnyheter fra "trusted" antivirusselskap om nye og økende trusler om ditt og datt. Det er så jævlig lett gjennomskuelig. De vil jo ikke ha rykter ute om at Vista ikke trenger antivirus sant..

 

De selskapene der får ikke et øre fra meg. Ikke får de æren av at jeg bruker piratversjoner av programmene deres heller. Jeg har ikke brukt antivirus de siste 4 årene med windows XP og kommer heller ikke til å gjøre det med Vista.

7597684[/snapback]

Enig i ganske mye av det du skriver. Jeg innstalerer AVG free hver gang jeg formaterer, men det er mer av gammel vane enn av frykt for virus. Advarsler og oversikter over trussler fra selskaper som livnærer seg av å selge programmvare som beskytter mot nettopp disse trusslene må tas med en klype salt. Jeg ville ikke brydd meg mye om en værmelding, fra "umbrellas 'r us", som meldte regn, regn og atter regn, for å sette det på spissen. :)

Lenke til kommentar
Gutter og jenter. Skjønner dere ikke at antivirusselskaper som McAfee, Norton etc etc er jævlig desperat for tia? De har ett jævlig stort problem, og det kalles Windows Vista. MS har fronta jævlig hvor sikkert dette er ikkesant, med innebygde beskyttelser og whatnot. Jeg har sett at høyranka folk i MS til og med gått ut og sagt at deres maskin med vista ikke har et antivirusprogram innlagt engang. Dette er big wow-wow! Antivirus er jo et must! Ikke sant!?? :ohmy:

 

Også ser en nå for tia den jævla eksplosjonen av sensasjonsnyheter fra "trusted" antivirusselskap om nye og økende trusler om ditt og datt. Det er så jævlig lett gjennomskuelig. De vil jo ikke ha rykter ute om at Vista ikke trenger antivirus sant..

 

De selskapene der får ikke et øre fra meg. Ikke får de æren av at jeg bruker piratversjoner av programmene deres heller. Jeg har ikke brukt antivirus de siste 4 årene med windows XP og kommer heller ikke til å gjøre det med Vista.

7597684[/snapback]

 

Tror du overdramatiserer litt her, datakriminalitet kommer ikke til å opphøre selv om Vista er mye sikrere, etter MS' eget sigende. Det har ikke blitt slutt på tyverier selv om låsene har blitt bedre de siste 100 årene.

Dessuten; det tilfellet med MS-offiseren som hadde en maskin uten antivirus var i et helt spesielt tilfelle med en pc som hadde sterkt begrenset tilgang til internett. Selv gikk han ut og gjorde det klart at antivirus ikke vil være unødvendig med Vista.

 

Rene antivirusleverandører vil nok merke konkurransen fra MS' eget antivirusprodukt. Større selskaper som f.eks. Symantec vil nok overleve en stund til.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...