Gå til innhold

El-allergi er lureri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ny undersøkelse viser at el-allergikere ikke greier å føle når de blir eksponert for stråling.
Ja, for en bombe. :whistle:

 

Jeg får stadig oftere høre fra folk at de plages av stråling. Det beste var vel her om dagen da en kunde kom innom og mente å kjenne stråling selv når vedkommende brukte handsfree. Noen mener til og med at hjemmetelefonen stråler så mye at de ikke orker å snakke i den. Litt diplomatisk har jeg forklar at mobiltelefoner lager litt varme pga skjerm og andre elektriske komponenter som mot øret kan føles varmende, men utenom jobb er vel svaret noe vedkommende ikke ønsker å høre.

 

Som det har blitt diskutert her kan en avslått mobiltelefon gi like mye "smerte" alt ettersom hvilken hånd som holder.

 

In your face, Gro...
Kanskje Gro ønsker å kommentere dette? :!:
Lenke til kommentar

jeg syntes egentlig hele saken er merkelig, jeg selv opplever at jeg får "vondt" i beinet når jeg går med mobilen i lomma en stund.

Men akkurat det samme skjer hvis jeg går med noe som tilsvarer størrelsen på mobilen min, så jeg tipper dette er Placebo effekten som slår til

 

btw. er det noen som vet hvordan man blir kvitt denne effekten?

Lenke til kommentar
jeg selv opplever at jeg får "vondt" i beinet når jeg går med mobilen i lomma en stund.

Men akkurat det samme skjer hvis jeg går med noe som tilsvarer størrelsen på mobilen min, så jeg tipper dette er Placebo effekten som slår til

Du bekriver de samme symptomene som var diskusjon i tråden jeg linket til tidligere. Problemet var at vedkommende hadde byttet fra SE T630 (SAR: 0,88 W/kg) til Nokia 6233 (SAR: 0,80 W/kg) og mente stråling fra den nye telefonen var skyld i smerte rundt der telefonen lå i buksa.

 

Det er godt å se noen har forstått slikt ikke trenger å ha en sammenheng med strålingen. :)

Lenke til kommentar
jeg selv opplever at jeg får "vondt" i beinet når jeg går med mobilen i lomma en stund.

Men akkurat det samme skjer hvis jeg går med noe som tilsvarer størrelsen på mobilen min, så jeg tipper dette er Placebo effekten som slår til

Du bekriver de samme symptomene som var diskusjon i tråden jeg linket til tidligere. Problemet var at vedkommende hadde byttet fra SE T630 (SAR: 0,88 W/kg) til Nokia 6233 (SAR: 0,80 W/kg) og mente stråling fra den nye telefonen var skyld i smerte rundt der telefonen lå i buksa.

 

Det er godt å se noen har forstått slikt ikke trenger å ha en sammenheng med strålingen. :)

7512070[/snapback]

Samme med meg noen ganger... værker litt rundt låret. Har hendt at jeg har flyttet mobilen fra lomma uten at det har hjulpet, men senere når mobilen ligger i lomma igjen forsvinner "smerten".

 

Har hatt flere eldre damer som påstår at laptop'en stråler og gjør hun dårlig osv... selvom jeg fortalte at strålingen på skjermen på den nye pc'en er lavere enn på den gamle så påstår hun at den nye må ha en sterkere eller annen type stråling...

Lenke til kommentar
Har hatt flere eldre damer som påstår at laptop'en stråler og gjør hun dårlig osv... selvom jeg fortalte at strålingen på skjermen på den nye pc'en er lavere enn på den gamle så påstår hun at den nye må ha en sterkere eller annen type stråling...
Nå husker jeg ikke i hvilken sammenheng dette har blitt diskutert før, men har også opplevd lignende tidligere. En litt aldrende dame beundret afrikanske dyr på flatskjermene bak i lokalet mens hun kjøpte noen annet og sa fornøyd sånn omtrent "de dyrene er så fantastiske". Videre fortalte hun surt hvordan hun ikke tålte strålingen fra nye TVer og derfor hadde en svart/hvit-TV hjemme. I samme øyeblikk hører jeg stille latter fra bakrommet. Jeg prøvde å forklare at det gamle apparatet hun har hjemme sannsynligvis stråler mange ganger så mye som flatskjermene jeg har hengene, men dama svarte fort "Nei, for det har jeg prøvd. Jeg stod en gang her og så en halvtime på en av deres farge-TVer, og jeg ble liggende dårlig i flere dager etterpå."

 

Selv mener jeg uttrykket "Det du ikke vet om har du heller ikke vondt av" passer veldig fint for alle slike tilfeller av "stråleskader" fra LCD-TVer, mobiltelefoner og trådløstelefoner. Det er nærmest merkelig at jeg enda ikke har fått høre fra folk at de plages av WLAN og BT.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...