Gå til innhold

Åtte-kjerners bærbar PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt søkt av HW og faktisk skrive om dette selskapet, hvis det allerede er misstanke om svindel?

Her er det jo ingenting håndfast, verken arkitektur, pris eller leveringsdatoer.

 

Dette vil jo være som om man skulle skrive om T5PC guttas nye prosjekter i god tro igjen :hmm:

 

edit: typo

Endret av NeoGeo
Lenke til kommentar
Hvor varm kommer den til og bli? :hmm:

7498582[/snapback]

Hvis dette mot formodning ikke bare er tull, og dersom det oysfareg sier om at det er to stk Xeon 5320 stemmer, så har de en samlet intel-TDP på 160W, og det bare for prosessorene. Dersom vi antar at resten av maskina bruker så lite som 20W så vil den med et 86Wh stort batteri få en batteritid på rundt 30 minutter.

 

Maskina kommer altså til å bli rundt 180W varm under full last.

Lenke til kommentar
Batteritiden ligger vel på rundt 10 minutter antar jeg, er det som er drit med bra laptoper

7498613[/snapback]

Forhåpentligvis blir styringen og bruken av de 8 kjernene mer avansert, dvs at de kjernene som ikke til enhver tid brukes deaktiveres/slås av. Utover det vil jeg tro at maskinen er rettet mot type "feltarbeid", dvs at man har en kraftig maskin som ikke nødvendigvis er ment som "bærbar" i tradisjonell forstand, men medbringbar. Med to Xeon CPUer ligger vel også prisnivået an til å bli heller høyt...

Lenke til kommentar

Det skumle er at denne er helsefarlig. Laptoper på fanget kan ødelegge menns forplantningsevne da de kan overopphete sædcellene... tenk dere en maskin med en varmeutvikling på 160W i fanget!

 

Forøvrig har jeg blanda følelser for L. De mar mange morsomme produkter, spørsmålet er om de egnetlig har dem... Uansett, det ser ut til at dette betyr kjernekrig :)

 

EDIT: Har sett litt mer på sida deres... laptopene er heller tvilsomme. De er ikke bærbare, heller ikke drassbare eller slepbare, de er sammenleggbare desktop-maskiner! Pentium 4EE og 3 harddisker er ikke noe som kvalifiserer til betegnelsen bærbar, synes nå jeg. Dessuten har de Radeon 9000-grafikk... Men allikevel har jeg lyst til å tro at butikken er seriøs. Se på denne! DET hadde vært noe å spille flightsim på!

 

EDIT igjen: Finner ingenting om Cinerama-skjermene. Har googla masse, men klarer ikke å få gravd opp noe meningsfylt.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...