Gå til innhold

VLC 0.8.6 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VLC gjør de fleste spillere overflødig, ihvertfal til film. er VLC fanboy jeg :D

7483496[/snapback]

Da er vi to. VLC gjør jo også codec-pakker overflødig, samtidig man unngår codec-krøll og problemer med tredjeparts codecer. Noen som husker tiden hvor Xvid var kun grønn grøt? ;)

 

v. 0.8.4a fungerer utmerket, bruker den til alt mulig, også avspilling av MPEG-2/H.264 HDTV 1080i .TS-filer. VLC er eneste programmet som klarer å spille av disse feilfritt på min maskin :)

Lenke til kommentar

VLC er den beste mediespilleren som er, da jeg skulle se en xvid coda film, så var vlc den eneste spillleren som spilte filmen flytende. WMP, nero mediaplayer og div andre programmer jeg hadde kjørte filmen hakkete :S

 

Er imponert over at denne spilleren tar så mange formater, og dette med ac3 støtten. (det er det er det ikke). det eneste er vel at jeg ikke får til dette med themes.

 

Problemet er det at jeg ikke får video og liknende til å vises i det "svarte" området der det skal, men istedet så åpner videoen i eget vindu.. non som vet hva jeg må gjøre? er så lei av det originale themet.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er merkelig at så mange ønsker å bruke en mediespiller hvor GUI og brukervennlighet rett og slett er broken, men den er hvertfall idiologisk milevis forran et par av de andre alternativene som wmplayer og QT-player. MPC+ffdshow+koepi XviD er alt jeg trenger hvertfall og gjør opplevelsen mye bedre enn når jeg har prøvd å bruke VLC.

Lenke til kommentar

Meh..

 

Lenge siden jeg har brukt VLC nå egentlig.. (Hvor mange år må vi vente på versjon 1? :D )

Men er enig i at den er god + at man slipper codeckrøll... Men kan noen svare på hva som er forskjellen på kvaliteten mellom VLC og f.eks. Nvidia PureVideo ved avspilling av HD-filer eller vanlig DVD? Føler liksom at PureVideo vil gi bedre bilde, og at jeg med VLC ikke får utnyttet skjermkortet under avspilling av videofiler... Gir VLC like bra kvalitet liksom? Har hjemmekino, så merker jeg begynner å bli pirkete på dette...hehe.

 

Er også enig i at det er litt tragisk GUI, og den tidslinjeslideren kjenner jeg til....

 

Synes WMP11 fungerer rimelig bra.. men irriterer meg at den ikke tar alle filformater. Ikke engang MPC vil ta alle formater, har jeg opplevd. Ha må man jo begynne med codecpacks da...det er no hærk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...