Gå til innhold

Test: Samsung X830


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at mitt inntrykk av Samsung har bedret seg en del etter å ha lest denne testen, det virker jo som om de faktisk klarer ting om de vil. MP3-spilleren i tidligere telefoner har jo vært en vits bl. a.

 

Hadde jo egentlig vært en genial telefon, den har egentlig alt jeg faktisk trenger. Men, det er uansett morsomt å legge inn programmer og sånt etter eget ønske :)

Lenke til kommentar

Det var meget god lyd i denne. Hadde en D500 ellerhvadenhet, og den var helt forferdelig, men denne gjorde sakene bra.

 

Men en ting som jeg reagerte negativt på var styrken på ringetonene. Satte den på 7 som var maks, og det var noe dårlig må jeg si. Mulig det var den midi-type melodien som ikke var helt egnet, men er det noen andre som har erfaring med lydnivået på ringetonene på denne? Må ha en som man hører, selv om den ligger nedi en veske.

Lenke til kommentar

Morsom test av morsom telefon. Har (gjennom jobben) klådd en del på denne selv, og tilvenningen til "2rader" og rullehjul er absolutt en morsom prosses.

Siden det er sent på kvelden (og jeg føler for å pirke); hang jeg meg litt opp i følgende 3 deler av teksten:

 

1:

Vi fikk derimot oppleve hvor god batterilevetid Samsung X820 har. Samsung selv oppgir taletiden til å være vel tre timer.

Hva har Samsung x820 i testen å gjøre? Leif snek seg inn i teksten?

 

2

X830 har en usedvanlig tynn skjerm, med en oppløsning på 128 x 220 punkter. Tvert imot, skjermen er grei for mp3-spillerbruk, meldingsskriving og annet småplukk, og gir også oversikt i enklere spill og kalenderen.

 

- Tynn skjerm? Smal vil kanskje beskrevet den bedre?

- "Tvert i mot" - Tvert i mot hva?

3

[useriøst]

Syns du derimot designet blir for kjedelig, må du faktisk helt til Nokia 7380 for å finne noe som overgår X830. Men da skal det understrekes at du kjøper telefonen på egen risiko. For 7380 duger kun som oppsiktsvekker og absolutt ingenting annet.

 

7380 fungerer da utmerket godt til mer en dette!

1: Den er en glimrende rørepinne!

2: Den er ett alldeles glimrende speil når displayet er slukket!

3: Den er en nydelig "pekestokk"

4: Den er perfekt som julegave. Den som får den blir fullstendig overrasket når han/hun pakker den ut - "åååå" jeg trodde det var en snickers!

 

[/useriøst]

 

[seriøst]

Alt i alt synes jeg det er morsomt at forfatteren / testerens fasinasjon for modellen skinner så tydelig igjennom. Om den fortjener en så høy karrakter som den fikk kan saktens diskuteres - men positivt at man tester telefon ut i fra "hva den er" og ikke ut i fra hvordan den "burde vært".

 

edit: Typo / trykkfeil.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Sweet, den telefonen så ut til å være laget for meg. Bitteliten, god batteri og talekvalitet, god byggekvalitet og bra på musikk. Hva mer kan en ønske?

7544103[/snapback]

 

Mer minne. Jeg lukter diverse oppfølgere til denne med adskillig mer minne innebygd. Når den får 8 eller 16 GB vil den begynne å bli interessant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den beste lyden

Du må inn i menyen for å starte mp3-spilleren. Når du har aktivert den, må du legge telefonen sammen for at den skal begynne å spille.

 

Har hatt telefonen siden lørdag nå.. Og må jo bare si at det her stemmer ikke.

 

Om mobilen er lukket, så kan man bare holde inne den runde tasten i midten! Men, er telefonen åpne, så kan man ikke starte mp3 spilleren, men kan spille musikkfiler, men da går det ikke ann å gå ut til andre menyer, uten at musikken skrur seg av!

 

Men, en ting som irriterer meg noe, er at kameraet er på baksiden, men jeg har ikke funnet noen måter å starte kameraet på når telefonen er i lukket tilstand.

 

Og, går det heller ikke ann å ta telefonen i lukket tilstand. Kanskje ikke så rart, ettersom mikrofonen da blir ved øret.. men, er ikke dette mulig?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd :thumbup: .. har forsåvidt telefonen i hvitt da, så den blir veldig fort skitten :hmm: og desverre mistet jeg den i bakken når jeg jobbet i bilen, og fikk et lite hakk over høyttaleren :mad: , men overlever :)

 

Hvordan lager en mapper under musikkmappen? Eller er ikke dette mulig?

 

Dette har jeg også prøvd på, men tror nok desverre ikke det er mulig. Tror du må opprette spillelister, men har ikke fått testet helt enda!

 

Hvordan innstallere f.eks Opera Mini fra telefonen? (Har lastet ned filene, men får ikke kjørt de)

7572464[/snapback]

 

Dette var noe jeg og lurte på.. har ikke fått lastet det ned enda, så kan ikke svare helt sikkert. men, skal prøve på dette innen ikke alt for kort tid, så kan jeg jo eventuelt svare da :)

Endret av TraCkinG
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...