Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

La merke til en annonse på forsiden av hardware.no, for en sjappe som heter MasterIT.no. Ser ut som om de kjører samme leverandør/løsning som Stretto, Amentio m.fl., og prisene var ikke så verst.

 

Er dette en ny webshop? Noen som har erfaringer med dette firmaet?

 

(og jeg er naturligvis ikke spesielt interessert i kommentarer fra folk som jobber i firmaet selv..)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å bestille fra de, men det eneste som har kommet fra de er en regning via DbNor......

 

Svarer ikke på henvendelse via mail om pakkesporing etc.

Velger å tro at de er en svindelbedrift , til det motsatte er bevist....

 

Typisk for sånne tvilsomme bedrifter er at de ikke svarer på telef. og mail...

Så tenk deg om før du bestiller fra de....

Endret av cmp530
Lenke til kommentar
Har prøvd å bestille fra de, men det eneste som har kommet fra de er en regning via DbNor......

Svarer ikke på henvendelse via mail om pakkesporing etc.

Velger å tro at de er en svindelbedrift , til det motsatte er bevist....

Typisk for sånne tvilsomme bedrifter er at de ikke svarer på telef. og mail...

Så tenk deg om før du bestiller fra de....

7496505[/snapback]

Høres ikke lovende ut. :p

 

Blir vel litt shopping etter jul, men det blir vel de "gode gamle" butikkene som stikker av med penga mine, som vanlig. :)

 

Takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
har lagt en bestilling på en 500gb disk. de har trukket pengene mine og siden har jeg ikke hørt noe ifra dem. rart at hw.no la reklame for dem :(

7523542[/snapback]

Pengene er vel bare "reservert"? Det skjer automagisk når du legger inn bestilling med kort. Du får se om det skjer noe med bestillingen din i løpet av morgendagen.

 

I og med at de bruker frontenden til Hattelco (Edit: Eller kanskje det ikke er Hattelco? Noen som vet?) antar jeg bestillingene sendes direkte derfra, slik at de forhåpentligvis ikke sitter med noe eget lager de kan kløne det til med. ;)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
har lagt en bestilling på en 500gb disk. de har trukket pengene mine og siden har jeg ikke hørt noe ifra dem. rart at hw.no la reklame for dem :(

7523542[/snapback]

 

Som en tidligere påpekte, er det vanlig visa reserverer beløpet med en gang.

Og det som er ekstra morsomt, er om du eksempel endrer på bestillingen i etterkant, da kan du risikere at både første og den oppdaterte bestillingen er trekt fra kontoen.

Min erfaring er at det kan ta 1 dag eller 2 før første bestillingen er blitt kansellert.

Så akkurat der er denne butikken uskyldig i kritikken din, men er selvfølgelig enig at minstekravet til en bedrift er at de svarer telefonen og mail (ihvertfall IT-selskap?)

Ønsker alle billige og ærlige nettbutikker velkommen så forbrukerne kan nyte litt godt av god gammeldags priskrig.

Endret av bojo2
Lenke til kommentar
har lagt en bestilling på en 500gb disk. de har trukket pengene mine og siden har jeg ikke hørt noe ifra dem. rart at hw.no la reklame for dem :(

7523542[/snapback]

 

Har også lagt inn bestilling hos dem på en 500gb disk og det er litt av en opplevelse.

 

Bestillingen ble lagt inn 1/12 pengene ble trukket fra konto 5/12 pakken ble innlevert først 11/12 ingen form for sporingsnummer fra dem eller noe , pakken annkom meg den 14/12 og disken var stein dau hehe den var pakket i boble plast og i en boble konvolutt så en kan jo bare lure på hva de driver med. Tok kontakt med dem samme dag og joda de skulle ta ansvar og sende meg en ny disk samme dagen med express over natt , dette skjedde jo aldri og nå den 18/12 4 dager etter at ekpress over natt skulle vært her fremdeles ingen disk.

Sitter og venter på tlf fra dem nå.

 

Sålangt kan jeg på ingen måte anbefale disse til noen , det hele virker utrolig amatør messig.

Lenke til kommentar
..disken var stein dau hehe den var pakket i boble plast og i en boble konvolutt så en kan jo bare lure på hva de driver med. Tok kontakt med dem samme dag og joda de skulle ta ansvar og sende meg en ny disk samme dagen med express over natt , dette skjedde jo aldri og nå den 18/12 4 dager etter at ekpress over natt skulle vært her fremdeles ingen disk.

Sitter og venter på tlf fra dem nå.

Sålangt kan jeg på ingen måte anbefale disse til noen , det hele virker utrolig amatør messig.

7528238[/snapback]

Høres jo flott ut...

 

Veldig OT, men litt apropos;

I "gamle dager" bestilte jeg to disker, tror det var to 10gb quantum fireball, fra en mer eller mindre tvilsom sjappe. De ankom i vanlig konvolutt uten noe bobleplast eller noe. Herlig! :thumbup:

Fikk heldigvis tilbake pengene med en gang.

Lenke til kommentar
Veldig OT, men litt apropos;

I "gamle dager" bestilte jeg to disker, tror det var to 10gb quantum fireball, fra en mer eller mindre tvilsom sjappe. De ankom i vanlig konvolutt uten noe bobleplast eller noe. Herlig!  :thumbup:

Fikk heldigvis tilbake pengene med en gang.

7528373[/snapback]

 

Skal ikke være lov å holde på sånn...

 

Jeg tok nylig kontakt med datakjeden i tromsø, og spurte om de kunne skaffe billige icybox harddiskkabinetter da jeg ser armentio har fra 244,- og oppover. I dag fikk jeg et latterlig svar på mail om at jeg må ha sett feil, for de finnes ikke til den prisen jeg oppga (ca 250,- skrev jeg i mailen)

Nå har jeg sendt dem en link til armentio, siden de ikke selv klarer å finne billige produkter. Artig at de avslutter mailen å si at hvis det er produkter jeg er ute etter, skal jeg bare gi beskjed så skal de komme med pris. Men hvilken pris blir det?

Noe sier meg det ikke blir noen av de rimeligste alternativene. Jeg trenger jo ikke et kabinett til 500 eller 1000 kr for en stakkars ata disk hvor jeg skal ta litt backup.

 

:thumbdown:

Endret av bojo2
Lenke til kommentar

Jeg bestilte 500gb disken (som flere andre her), + ramme fra 3,5" til 5,25" , intern monteringsramme for HD, som kosta 20kr. Denne orderen la jeg inn 5/12-06.

 

Jeg så før jeg bestilte at harddisken var på lager.

Betalte med Visa, pengene ble trekt.

Går inn på orderen min med en gang, der står det at harddisken ikke var på lager, men at den kommer inn 11/12-06.

Jaja tenkte jeg, fikk vel bare vente å se.

4 dager senere får jeg den HD-ramma til en verdi på 20kr, på døra. (i en bobleplastkonvolutt) Uten harddisk.

 

11/12 sjekker jeg orderen. Da er datoen forsvunnet når harddisken skulle komme på lager. Jeg ringer dem. En fyr sier at han som ordner dette ikke er der akkurat nå, og han får min kontaktinformasjon slik at denne personen kan ringe meg dagen etter.

 

Neste dag: ingen ringer

 

15/12: Jeg ringer. Når ikke fram til noen. Enten så er det opptatt, eller så tar de ikke telefonen.

 

18/12(idag): Jeg ringer. Blir satt over til en ny fyr, sannsynligvis han som "skal ha greie på dette". Han sier at de har hatt så utrolig stor pågang på de harddiskene pga tilbudet, og det er derfor folk ikke har fått diskene sine. Han kan ikke gi meg noe svar når disken vil komme til meg, pga han er ikke ved "datasystemet ved lageret", men han sier at han kan ringe meg opp igjen i morgen, da skal han ha sjekket det. Han får navn, telefonnr, og ordrenummer.

 

Nå får vi se da om han ringer meg i morra. For en forbanna jalla-sjappe.

Jeg lukter forbrukerrådet nå snart altså.

 

Hvis han ikke ringer meg i morgen, så vil jeg ringe de og avbestille harddisken. Må sikkert purre, purre, purre og purre på at pengene mine skal tilbakebetales, men jeg slipper vel å få en harddisk i en konvolutt liksom.

 

Og btw, de sender en faktura selv om man har forhåndsbetalt, men dette er visst ikke en faktura. "Du kan se på den mer som en ordrebekreftelse" sa han. Ligner på en faktura, men er altså ikke det. Ironiske er at det står:

Western Digital Caviar 500GB - Fakturert: 1 - Levert: 1...

Lenke til kommentar

Etter min mening grenser noen av innleggene i denne tråden til det usaklige. Det å i det hele tatt hevde at en bedrift er en svindelbedrift burde det være en høy terskel for. Jeg vet hvem som står bak MasterIT, og jeg kan forsikre alle om at dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

De har hatt litt problemer med levering helt i starten, men dette er nå fikset opp i.

Har selv kjøpt to skjermkort og to disker der, og har kun positive ting å si om dem. God service, og priser som stort sett ingen kan matche.

 

Det er kanskje en god ide å gi nye nettbutikker en sjanse utover å bestille, for deretter å rope ulv, ulv før det har gått 24 timer.

 

Kjenner at jeg blir litt provosert av hvor enkelt det er å stemple noen som svindlere uten at det ligger noe håndfast til grunn.

 

Som tidligere nevnt, da har hatt litt problemer med sine distrubutører, og det er grunnen til at de ikke har vært i stand til å levere som forventet. Dette er nå ordnet opp i.

 

Og hvis noen lurer, nei, jeg jobber ikke for Master IT.

Lenke til kommentar
... dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

7533533[/snapback]

Jeg er for å gi nye sjapper en sjanse, men må samtidig ærlig innrømme at dette virker betryggende :)

7533675[/snapback]

Og hvis de nå begynner å levere harddisker i noe mer solid enn en bobleplastkonvolutt, så kan vi kanskje tro at de begynner å skjønne at harddisker er ganske så følsomme mot støt :)

 

(skriver dette på bakgrunn av andres erfaringer, har ikke prøvd bedriften selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...