Gå til innhold

Wii er lansert i Norge (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH

Tja, da var iallefall Wii i boks og spillinga igang.

Rayman, Zelda, WiiSport og WiiPlay. Grei start på helgen det der :cool:

 

Var kun 12 konsoller på elkjøp på Elverum, og bare noen få eksemplarer av hvert spill. Førstemann møtte opp rett før ett inatt, heh :dribble:

 

Allerede småsliten av å spille WiiSport, Nintendo prøver tydeligvis å lure oss gamere over til "the dark side of physical exercise"; er dønn sliten etter ørten runder med boksing og baseball i 1vs1 :whistle:

Lenke til kommentar

For meg virker dette som et markedsføringsgimmik.

 

Minner meg om gmails geniale ide om bare å la enkelte med invitasjon få tilgang til tjenesten deres. Det er alltid kamp om noe som er lite tilgjengelig.

 

Jeg tviler ikke på at Wii er en knallgod konsoll og et unikt gameplay, men at jeg er villig til å sove i sovepose utenfor en butikk er det aldri vært snakk om.

 

Vurderte å kjøpe denne selv, men falt ned på en PS2.

 

Nitendo har ihvertfall klart å lure verden til å sove ute, til å glede seg i uker og ikke minst gå mann av huse for å skaffe seg denne. Håper virkelig at Nitendo klarer å henge med i svingene. For tiden går fort og snart kommer det mektige motstandere på banen. For jeg tviler ikke på at Sony og Microsoft kommer til å gi de riktig hard konkurranse.

 

Men det er sikkert de som elsker å ligge ute og delta på det sosiale. Merkelig at dette kun skjer på nerdeting som Nitendo og Lotr. Verden er full av nerds og de blir lagt merke til :fun:

Lenke til kommentar

Håper nå iallefall de som får tak i en maskin tar den i bruk selv eller gir til familie.

 

Det mest patetiske er folk som kjøper maskiner for å selge de videre med en gang. Hadde en kunde innenom butikken idag som ville kjøpe en maskin, men da det plumpet ut av han at han skulle viderselge den på qxl sa jeg nei til han, og solgte det til den 15 år gamle jenta som stod bak. Da fikk i det minste hun en god jul :)

Lenke til kommentar
Håper nå iallefall de som får tak i en maskin tar den i bruk selv eller gir til familie.

 

Det mest patetiske er folk som kjøper maskiner for å selge de videre med en gang. Hadde en kunde innenom butikken idag som ville kjøpe en maskin, men da det plumpet ut av han at han skulle viderselge den på qxl sa jeg nei til han, og solgte det til den 15 år gamle jenta som stod bak. Da fikk i det minste hun en god jul :)

7457687[/snapback]

 

Det er rett det du sier der, men kan du nekte en fyr å kjøpe en boks, hvis han sier noe slikt?

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var spennende å se innslaget på NRK sitt forbrukerprogram FBI, hvor man tok opp om det med å levere få spillmaskiner er et salgstriks.

 

Det ble fokus på at det i reklameverdi og taktikk er veldig smart av produsentene å levere ut nye spillemaskiner i veldig begrenset mengde. Man får ekstra oppmerksomhet om ny spillemaskin når veldig få leveres ut. Køer og personer som "skriker" etter å få en maskin er kjempereklame, og gir signaler til øvrig befolkning om at her er et produkt mange vil ha, vi må kjøpe en vi også....

 

Hadde det blitt levert ut en solid mangde maskiner hadde det ikke gitt i nærheten av samme effekt.

 

Så dette er moderne markedsføringstaktikk spillkonsollfirmaene vil brukte optimalt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hvorfor tror detre det er så få maskiner her i europa?

 

Fordi Nintendo ikke er født bak mål. Japan og USA har PS3, det er der markedskonkurasen ligger. Det er viktigere å bølle seg inn på et sprengt markdet enn å etablere seg på et marked med litt plass.

 

Lurt trekk av Nintendo å fokusere mengden med konsoller der konkuransen er størst og nedprioritere områder der det fremdeles er plasser. Kan bli morro å se hva som skjer når PS3 blir lansert, om det kommer til å gå så smooth og raskt som det er antatt når PS3 lanseres i europa.

 

I alle fall, jeg har sikret meg min Wii og venter bare på at klokken skal runde 23.00 og jeg får komme meg hjem fra jobb og pakke opp vidunderet som må ha det fælt å ligge der i eska.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...