Gå til innhold

Omtale av The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer jeg også på.. hvorfor ikke 10/10?, fikk intrykk av at anmelderen synes det var nydelig og perfekt, hva trekker han 1 karakter for?

Kan ikke trekke 1 karakter fordi man mener sverd kampene skulle variert litt mer "kanskje"... Det har blitt gitt 10/10 til flere spill tidligere overalt og ingen av de har vært på langt nær så perfekt som det anmelderen beskriver i den anmeldelsen.

 

hmm?

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Grafikken er fin den, hvis man regner med at dette er til Wii. Man kan jo ikke sette grafikken til Wii opp mot grafikken til f.eks PC eller 360 siden de er begge mye mer fokusert på å levere bra grafikk... Hvis man setter Wii grafikken opp mot 360 grafikken vil selv det mest perfekte Wii spill fått 9/10 ettersom de tar 'bittelite trekk for grafikken'

Lenke til kommentar

Jeg får oppklare dette, siden det ikke var helt klart. :)

 

For det første dreier dette seg om et fantastisk spill, så å kalle karakteren "bare" 9/10 er i seg selv absurd.

 

For det andre: Som jeg skriver i konklusjonen er spillet aldri "mindre enn engasjerende". Det finnes deler hist og her som kunne vært bedre gjennomført, kampsystemet kunne klart vært enda bedre, og spillet kunne sannsynligvis tjent på å løsne enda mer opp i den klassiske Zelda-strukturen slik at nye ideer fikk mer spillerom. Det blir tøv å kalle dette "problemer", for spillet er gjennomgående veldesignet, logisk og tilfredsstillende, men det er altså i denne biten det ligger at jeg ikke setter noen tier.

 

I tillegg kunne nok enkelte deler av spillet med hell vært mer utfordrende, eller spillet kunne hatt en vanskeligere vanskelighetsgrad. Dette er ikke noe jeg trekker for, for det vil kun gjelde de av oss som har mye erfaring med slike spill fra før, men det hadde likevel vært fint.

 

Generelt er det imidlertid ingenting av dette som er mer enn bagateller. Grunnen til at jeg ikke gir 10 er at jeg mener tiere bør gjøre enda mer enn å være fabelaktige nyversjoner av en gammel formel. Det betyr ikke at det er noe galt med formelen, men det betyr at det kanskje finnes bedre formler der ute.

 

Det finnes ikke noe som heter "bare" 9/10. Vi har knapt bedre karakterer på skalaen, og vi snakker her om et absolutt fantastisk spill. Dere vet, slike som det bare kommer et par av i året - og kanskje ikke dét engang. :)

 

Spill jeg ville gitt 10 (da de kom) inkluderer kanskje Outcast, kanskje Super Mario 64, kanskje Half-Life og ... jeg veit ikke om det er så mange flere.

 

--

 

PS: Grafikken er, som jeg skriver i artikkelen, strålende. Du merker at det er laget for GameCube, men det er fortsatt et av de peneste spillene jeg har spilt i år, så jeg har ikke trukket for den.

Lenke til kommentar

Oppløsningen på grafikken bør ikke bety noe for karakteren. Sjarmen, følselsen og helheten i den bør telle mer. Ble også overrasket over den "usle" 9ern etter den ellers så glødende anmeldelsen.

 

oerhört: Det du skrev nå burde du også tatt med i anmeldelsen IMHO. Jeg er nemlig enig med deg og syns det burde bli skrevet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Ok, slutt med det der! Eg har bestemt for å vente med Wii, og slike omtalar gjer det ikkje lett.

 

Nokon som veit noko om korleis dette er på Gamecube?

 

Kay

7448077[/snapback]

Spillet kommer ut seinere på Gamecube, og såvidt jeg vet er det ikke forskjeller mellom de to versjonene enn hvordan man styrer.

 

Jeg kommer selv til å kjøpe GC-versjonen etter nyttår en gang.

Lenke til kommentar

Flott omtale.

 

Spill jeg ville gitt 10 (da de kom) inkluderer kanskje Outcast, kanskje Super Mario 64, kanskje Half-Life og ... jeg veit ikke om det er så mange flere.

Det sier sitt og forklarer egentlig det meste om nieren - den er altså svært sterk.

Endret av Synthm
Lenke til kommentar

Hvorfor henger folk seg sånn opp i om det er 9/10 eller 10/10 egentlig?

 

9/10 er da knakende godt, og oerhört har forklart sitt. Kan ikke vente til dette dumper ned i postkassa den 15.

 

9 - "Klassisk"

 

Et spill som får denne karakteren, vil bli husket i lang tid framover. Det er på alle måter en svært sterk prestasjon, og det makter å bevege oss på måter som får oss til å fryde oss - konstant. Vi regner med at disse spillene snart vil bli å regne som klassikere, og gameplayet som er å hente her, forventer vi vil forbli svært engasjerende i lang tid fremover. Hvis disse spillene har feil og mangler, er de uvesentlige for helheten.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...