Gå til innhold

Falske antispioner et økende problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja det er et stort problem og trykker man feil på en popup med for eksempel errorsafe, så blir det innstallert en god del adaware og reklameprogrammer som er vanskelig og bli kvitt.

 

kan ikke skjønne hvorfor det skal være lovlig, men siden det er smutthull i loven så ...

de burde tette den loven.

Endret av maxila
Lenke til kommentar

Det er sprøtt hvordan falske meldinger i windows dialogboks dukker opp på skjerm ved nettsurfing.

Har selv kontroll på dette, men forstår at mange lar seg lure. For dem som ikke er så datakyndige, forstår jeg at flere trykker på ja når "windows" gir beskjed om at noe er feil og at man vil rette feilen ved å trykke ja i dialogboksen.

Vet det ikke er operativsystemet Windows som lager meldingen, men ikke lett å se forskjell.

Folk her inne kan nok litt data, men tenkt deg selv å få beskjed om at man ikke skal følge feillamper og varsler bilen gir, det er jo motsigende.

For en ikke så datakyndig nettbruker blir det jo motsigene å takke nei til kritiske bekjeder som kommer på skjermen, og ha evne til å sile ut hva som er ekte og falskt.

Lenke til kommentar

Driten har blitt mykje verre i det siste.

 

Skremmande at den no kjem på norsk. Det er vel gjerne mange her på forumet som skulle likt å vite kven som har oversett den, men her er eit hint: Han er ikkje heilt stø i norsk : )

 

Har også lagt merke til at første gangen eg går inn på ei side som prøver å infisere meg med driten, så kjem det ein boks, som kan trykkast vekk med <esc>.

 

Neste gang eg går inn på sida kjem det først ein boks, og når eg tar <esc> på den, så kjem det ein ny bakom, -som om eg skule ha trykt ja på den første. Har ikkje sjekka javascriptet bak denne, men gjettar på at den er stilt inn til å poppe opp nr 2 uansett:)

 

Og, som fleire har kommentert: No er spywaren blitt så ille at eg forstår at folk lar seg lure.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...