Gå til innhold

Ukens perle: Gratis MSN på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ukens perle?? Syns jeg har lest minst en lignende artikkel her før. Mangel på stoff eller?

7445973[/snapback]

 

Du tenker kanskje på vår test av MSN-klienter fra november i fjor?

 

MSN Messenger på mobilen er et tema som engasjerer mange. Derfor er det greit å få meg seg hva som finnes der ute :)

 

Jeg, får aldri noen sms tilbake for sånn bekreftelses code eller sms fra om addressen jeg skal laste ned fra..  noen som kan hjelpe meg, om hva jeg skal skrive på registreringa?

 

Skriver du landskode i nummeret ditt? (eks: +4790909090)

Ellers kan du jo forsøke å gå inn på WAP-siden deres, som beskrevet i artikkelen.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke dette når microsoft har en msn klient for mobiltelefoner ute?.
Fordi klienten du bruker kun fungerer på telefoner med operativsystemet Symbian 9.x og brukersnittet S60v3 (dvs Nokias E-serie samt Nokia 3250, 5500, N71, N73, N80, N91, N92 og N93). Klienten Amobil skriver om fungerer derimot på så å si alle telefoner. :)

 

(Det finnes en java-versjon av programmet du bruker, men den fungerer overhodet ikke så bra som Symbian-versjonen.)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg får ikke mig33 til å fungere? :(

 

Fått installert programmet osv. men når jeg kommer til "please select your connection type" skjer det ikke noe mer. Jeg har forsøkt med alle 3 valgene, men mobilen bare står på "Connecting to server...." hele tiden.

 

Fler som har hatt dette problemet?

 

Noen løsningsforslag?

Har Nokia 6280 og Ventelo som leverandør. (Bruker nettet til Telenor)

 

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg får ikke mig33 til å fungere?  :(

 

Fått installert programmet osv. men når jeg kommer til "please select your connection type" skjer det ikke noe mer. Jeg har forsøkt med alle 3 valgene, men mobilen bare står på "Connecting to server...." hele tiden.

 

Fler som har hatt dette problemet?

 

Noen løsningsforslag?

Har Nokia 6280 og Ventelo som leverandør. (Bruker nettet til Telenor)

 

På forhånd takk  :D

7767025[/snapback]

 

Jeg hadde samme problemet første gang, men jeg oppdaget at jeg måtte velge en IM-tjeneste først (litt lenger ned på skjermen). Etter å ha huket av for MSN så fikk jeg koblet meg på.

 

Jeg lurer på om noen andre opplever at alle meldingene starter med store bokstaver som standard? Jeg bruker mig33 lite, og lurer på om noen har erfaring med om hvordan det er sammenlignet med andre versjoner.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen andre opplever at alle meldingene starter med store bokstaver som standard? Jeg bruker mig33 lite, og lurer på om noen har erfaring med om hvordan det er sammenlignet med andre versjoner.

 

Det vet jeg ikke, men det virker som et greit program og det er også bra at en kan ringe i det. Tror ikke jeg innstalerer det fordi jeg har ikke bruk for det, men det lønner seg sikkert for enkelte. En ting jeg lurer på: Må man betale for dataoverføringen, og hvor mye? :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Det vet jeg ikke, men det virker som et greit program og det er også bra at en kan ringe i det. Tror ikke jeg innstalerer det fordi jeg har ikke bruk for det, men det lønner seg sikkert for enkelte. En ting jeg lurer på: Må man betale for dataoverføringen, og hvor mye?  :)

7942466[/snapback]

 

Å ringe vil neppe lønne seg med mindre du har et veldig dyrt abonnement, men du sparer en del i forhold til meldinger. Du betaler kun for overført datamengde (prisen varierer mellom operatørene, Chess = 14kr per 1 MB). Noe anslag for hvor mye data som overføres i hver melding har jeg ikke, men det er visst nok betraktlig mindre enn du betaler for tilsvarende mengde tekst i en SMS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nesten gratis?

 

Jeg lasta ned mig33 til min Siemens A65, og det fungerer fint, men én times bruk og endel meldinger fram og tilbake førte til 300kB overført datamengde over GPRS.

 

Siden jeg har NetCom kostet dette ca 6 kr.

 

Noe må jeg ha gjort feil :hmm:

 

Kan noen forklare hvordan man egentlig skal gjøre dette, for ellers kommer Mig33 til å bli dyr moro, for moro er det :D

Lenke til kommentar
Nesten gratis?

 

Jeg lasta ned mig33 til min Siemens A65, og det fungerer fint, men én times bruk og endel meldinger fram og tilbake førte til 300kB overført datamengde over GPRS.

 

Siden jeg har NetCom kostet dette ca 6 kr.

 

Noe må jeg ha gjort feil :hmm:

 

Kan noen forklare hvordan man egentlig skal gjøre dette, for ellers kommer Mig33 til å bli dyr moro, for moro er det :D

8023516[/snapback]

 

Har du regnet med trafikken ved nedlastning da? Jeg har bare nettopp lastet det ned og har såvidt fått testet det, men hvis jeg sammenligner det med å sende meldinger eller ringe så er det jo bra mye billigere. Problemet er vel at man skriver så mye mer enn man ville gjort via SMS.

 

Har du store bokstaver som standard hver gang du skal skrive melding?

Lenke til kommentar
Nesten gratis?

 

Jeg lasta ned mig33 til min Siemens A65, og det fungerer fint, men én times bruk og endel meldinger fram og tilbake førte til 300kB overført datamengde over GPRS.

 

Siden jeg har NetCom kostet dette ca 6 kr.

 

Noe må jeg ha gjort feil :hmm:

 

Kan noen forklare hvordan man egentlig skal gjøre dette, for ellers kommer Mig33 til å bli dyr moro, for moro er det :D

8023516[/snapback]

 

Har du regnet med trafikken ved nedlastning da? Jeg har bare nettopp lastet det ned og har såvidt fått testet det, men hvis jeg sammenligner det med å sende meldinger eller ringe så er det jo bra mye billigere. Problemet er vel at man skriver så mye mer enn man ville gjort via SMS.

 

Har du store bokstaver som standard hver gang du skal skrive melding?

8026862[/snapback]

 

Trafikken ved nedlastinga er ikke inne i de ca 300kB, siden jeg har brukt programmet en måned nå.

 

Bokstavstørrelsen er standard små. (Det er jo genialt at T9 funker i programmet :D )

 

Helt enig i at det er billigere, men 300kB på en time hos meg er jo mye mer enn de ca 60kB som amobil.no fikk under testen, så et eller annet er anderledes...

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen andre opplever at alle meldingene starter med store bokstaver som standard? Jeg bruker mig33 lite, og lurer på om noen har erfaring med om hvordan det er sammenlignet med andre versjoner.

 

Det vet jeg ikke, men det virker som et greit program og det er også bra at en kan ringe i det. Tror ikke jeg innstalerer det fordi jeg har ikke bruk for det, men det lønner seg sikkert for enkelte. En ting jeg lurer på: Må man betale for dataoverføringen, og hvor mye? :)

7942466[/snapback]

 

Jeg så på IMHere (et annet chatprogram) at det genererer en datatrafikk på 3-12kB/minutt, noe som tilsvarer 180-720kB/time.... Mulig at det er noe liknende med Mig33. Imidlertid stod det i amobil.no-testen av Mig33, at en times aktiv chatting førte til ca 60kB trafikk, og da blir det jo endel mindre utgifter også. Min erfaring er imidlertid at en times aktiv chatting gir ca 300kB. Og med Netcom blir det da ca 6 kr/timen.

Lenke til kommentar
Jeg så på IMHere (et annet chatprogram) at det genererer en datatrafikk på 3-12kB/minutt, noe som tilsvarer 180-720kB/time.... Mulig at det er noe liknende med Mig33. Imidlertid stod det i amobil.no-testen av Mig33, at en times aktiv chatting førte til ca 60kB trafikk, og da blir det jo endel mindre utgifter også. Min erfaring er imidlertid at en times aktiv chatting gir ca 300kB. Og med Netcom blir det da ca 6 kr/timen.

8028396[/snapback]

 

Jeg ser ingen plass at de nevner noe om hvor stor datatrafikk det forårsaker. I hvilken test ser du det? Jeg synes jo uansett at 6 kr for en times chatting er billig sammenlignet med SMS eller telefon. 6 kr blir for min del 12 meldinger, eller ca 12 min samtale.

 

Lurer på hvorfor jeg har store bokstaver som standard. Må være noe med kompatibliteten med telefonen, eller at jeg ikke bruker ordboken. Hmmmmm........

Lenke til kommentar
Jeg så på IMHere (et annet chatprogram) at det genererer en datatrafikk på 3-12kB/minutt, noe som tilsvarer 180-720kB/time.... Mulig at det er noe liknende med Mig33. Imidlertid stod det i amobil.no-testen av Mig33, at en times aktiv chatting førte til ca 60kB trafikk, og da blir det jo endel mindre utgifter også. Min erfaring er imidlertid at en times aktiv chatting gir ca 300kB. Og med Netcom blir det da ca 6 kr/timen.

8028396[/snapback]

 

Jeg ser ingen plass at de nevner noe om hvor stor datatrafikk det forårsaker. I hvilken test ser du det? Jeg synes jo uansett at 6 kr for en times chatting er billig sammenlignet med SMS eller telefon. 6 kr blir for min del 12 meldinger, eller ca 12 min samtale.

 

Lurer på hvorfor jeg har store bokstaver som standard. Må være noe med kompatibliteten med telefonen, eller at jeg ikke bruker ordboken. Hmmmmm........

8034517[/snapback]

 

Jeg så ikke datamengden nevnt i noen test, men i faq til "IMHere": http://www.funrungames.com/faqimhere.php

 

Mig33-kostnadene står her: http://www.amobil.no/tester/mobil-programv..._bli_dyrt/35451

Endret av ferkel
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...