Gå til innhold

Blogg: Tid for lek (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom den lokale elkjøpbutikken forrige lørdag for å kikke etter julegavetips og ble mildt sagt skuffet når jeg ikke en gang så en antydning til at de hadde gjort noe for å forberede seg på å få Wii i hyllene.

 

Her er situasjonen: 2 hyller: PC-spill. 2 hyller: XBox. 1 Hylle: PS2. 1 Hylle: PSP. Halv hylle: Nintendo DS og GameBoy hardware og lignende. Halv hylle: Nintendo DS og GameBoy spill.

 

Er det vanskelig å skjønne hvor fokuset til elkjøp ligger? Nei. Legg også merke til den totale fraværelsen av Gamecube, som de åpenbart har skrinlagt siden Wii kommer snart. Mens oldingen PS2 som også snart skal til pers fortsetter å ha en hel hylle. Håper elkjøp skjerper seg og gir Wii den plassen den fortjener i butikken, og ikke bare skviser DS/GBA bort til fordel for mer PSP osv.. Misforstå meg rett, men når PSP tar over Gamecube sin plass i elkjøphyllene 2 uker etter release så blir man jo litt lettere forundret...

 

Vel vel... det blir vel en Wii på meg også, har forhåndsbestilt, men nettbutikken nekter å gå ut med informasjon om hvor jeg er i køen, hvor mange som er på venteliste eller hvor mange Wii de har fått inn. Om de sender ut varene i dag eller må vente til i morgen vet jeg heller ikke :S

 

*løpe på veggen*

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å skjønne hvor fokuset til elkjøp ligger? Nei.  Legg også merke til den totale fraværelsen av Gamecube, som de åpenbart har skrinlagt siden Wii kommer snart. Mens oldingen PS2 som også snart skal til pers fortsetter å ha en hel hylle. Håper elkjøp skjerper seg og gir Wii den plassen den fortjener i butikken, og ikke bare skviser DS/GBA bort til fordel for mer PSP osv.. Misforstå meg rett, men når PSP tar over Gamecube sin plass i elkjøphyllene 2 uker etter release så blir man jo litt lettere forundret...

7444660[/snapback]

Det er slik ting virker. Selger det ikke, selges det ikke, og i hvert fall ikke på Elkjøp, som er både størst, billigst og har smalest utvalg for å kunne ha lave priser.

 

Wii derimot tror jeg du kan regne med Elkjøps støtte for, hvis den selger så godt som jeg tror Elkjøp sitter og håper på nå. De hadde en rimelig fordelaktig annonse ute for en uke siden, hvor den omtales som "en revolusjon innen spilling" eller noe i den duren, og i det hele tatt skrytes fælt av.

Lenke til kommentar

Nja, skeptisk.

 

Men siden jeg fikk bekreftelse akkurat nå om at jeg ikke får min FORHÅNDSBESTILTE Wii før andre eller tredje levering av Wii-maskiner ut i butikken så spørs det om jeg får ta med meg termos og sovepose til Elkjøp i kveld. Kan jo ikke risikere å måtte vente til januar heller.

 

Fint at frostnettene endelig har kommet tilbake ;)

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å skjønne hvor fokuset til elkjøp ligger? Nei.  Legg også merke til den totale fraværelsen av Gamecube, som de åpenbart har skrinlagt siden Wii kommer snart. Mens oldingen PS2 som også snart skal til pers fortsetter å ha en hel hylle. Håper elkjøp skjerper seg og gir Wii den plassen den fortjener i butikken, og ikke bare skviser DS/GBA bort til fordel for mer PSP osv.. Misforstå meg rett, men når PSP tar over Gamecube sin plass i elkjøphyllene 2 uker etter release så blir man jo litt lettere forundret...

7444660[/snapback]

Elkjøp skal satse på Wii. Det er ikke sikkert dette blir satt i gang fra dag en. GC har vært så og si død i ett års tid nå. Forståelig at den ikke står i butikkene nå som Wii kommer.

Lenke til kommentar

GameCube har dessuten knapt hatt noe særlig eksklusivt å by på på halvannet år nå. De nærmeste man kommer er Super Mario Strikers, Batallion Wars og Chibi-Robo, og selv så bra Chibi-Robo er så er det ikke akkurat noe Ola Nordmann går mann av huse for å skaffe.

 

Da er det igrunn mer interessant hvordan alle satset så hardt på PSP i starten, men nå har roet seg da salget, spesielt av UMD, har gått noe dårligere enn man forventet. Jeg var innom Free Record Shop på Egertorget i går, Norges Sony-butikk nummer én, og tidligere "Vi selger ikke Nintendo". Selv de hadde nå skyflet ut mesteparten av UMD-hyllene, og erstattet dem med noen nye hyller med Nintendo DS-spill under overskriften "en av verdens mest populære spillkonsoller".

 

Som sagt, salgstall er det eneste som teller. Ingen har råd til å "støtte" maskiner/spill som ikke selger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...