Gå til innhold

Adobe Reader 8 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på den har blitt nevneverdig raskere. Jeg holder meg også til Foxit, da den gjør det jeg vil at et pdf-leseprogram skal gjøre; leser filene, og ikke alt mulig annet. Jeg går nok aldri tilbake til Adobe reader, da det neppe skjer at de fjerner muligheter fra programmet kun for å gjøre det raskere.

Lenke til kommentar
Har den blitt raskere? Eneste grunnen til at jeg holder meg vekke fra Adobes PDF-leser er at den er treg å starte opp (i forhold til for eksempel Foxit Reader).

7437000[/snapback]

 

Synd at ikke Adobe klarer å begrense funksjonaliteten og å fokusere på det leseren (etter min mening) egentlig burde gjøre: Rask visning av dokumenter for lesing på skjerm og nøyaktig og god utskrift.

 

Oppdatereren til Adobe er dessuten noe av det mest bedritne jeg har sett. Fra v6->v7 kreves minst to omstarter av maskinen.

 

Edit: Man må jo for svarte restarte maskinen etter avinstallering av v7.07 også :no: Inn med Foxit!

Endret av hvrd
Lenke til kommentar

Acrobat 8 tar 106MB (installert i Acrobat mappa), 64MB etter å ha slettet setup filene i Acrobat mappa, "Common files" mappa mi er på 137MB (har også photoshop installert).

 

i følge postinger på fileforum.com så har foxit problemer med printing av pdf filer, det er grunnen til at jeg for tiden bruker adobe sin dinosaur, noen som har erfaringer med printing med foxit (som forøvrig er adware :thumbdown: )?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Får ikke installert  Adobe Reader 8 i Vista RTM.  Nod32 kommer også opp med en virusvarsel på installeringsfilen.  :hmm:

7437245[/snapback]

 

NOD32-problemet må være fmon eller lignende som er litt for hissig, bare legg inn et unntak.

 

Når det gjelder installasjonen av Adobe Reader 8.0:

FØR du klikker vekk feilmeldingen som sier at disken er full, gå til (eksempel): c:\users\[brukernavn]\appdata\locallow\netopsystems\temp (du må ha på show hidden files and folders).

 

Kopier mappen Adobe Reader 8.0 til f.eks. skrivebordet, og kjør acroread.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Hadde også problemer med å installere i Vista. Måtte kopiere installasjonsfilene til et annet sted og starte på nytt etter den derre optimaliseringsgreiene som kjører når man starter setup.

 

Det var også noen som lurte på hastighet... Her er min erfaring at versjon 8 er ufattelig mye raskere å åpne enn versjon 7. Kan ikke merke forskjell på å laste notepad og å laste adobe reader, og det må da bety noe...

 

På et 27-siders dokument la den seg på 26 MB minneforbruk, som egentlig er i meste laget. På et tomt dokument la den seg på 16 MB.

Lenke til kommentar

har hørt noe om at man skal kunne sette sikkerhet i ett dokument fra reader 8, men greier ikke det her.

 

Men det er jo kanskje mulig at selve malen må være laget i acrobat 8 for å få det til.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Er ihvertfall veldig glad for at man skal kunne lagre pdfer som tekst etter å ha skrevet i de.

Lenke til kommentar
Får ikke installert  Adobe Reader 8 i Vista RTM.  Nod32 kommer også opp med en virusvarsel på installeringsfilen.  :hmm:

7437245[/snapback]

 

NOD32-problemet må være fmon eller lignende som er litt for hissig, bare legg inn et unntak.

 

Når det gjelder installasjonen av Adobe Reader 8.0:

FØR du klikker vekk feilmeldingen som sier at disken er full, gå til (eksempel): c:\users\[brukernavn]\appdata\locallow\netopsystems\temp (du må ha på show hidden files and folders).

 

Kopier mappen Adobe Reader 8.0 til f.eks. skrivebordet, og kjør acroread.

7437775[/snapback]

Se der ja,nå funket det. Takk for hjelpen.

Lærer noe nytt her på HW hver dag. :yes:

Lenke til kommentar
Adobr Reader 7, er ikke så værst i forhold til 6eren når dert gjelder oppstartstid. Dessverre er Adobe Reader 8 ikke tilgjengelig på norsk enda.

7437138[/snapback]

Grunnen til at v7.0 er raskere en v6 er pga. av at deler av programmet blir lastet inn i minnet når Windows starter opp.

 

 

Hva er det Acrobat skal med RSS leser.

Acrobat hadde vært så mye i en strippet versjon, men kun det nødvendige for å vise og printe PDF filer.

Lenke til kommentar

Hei. Selv har jeg kjørt Adobe Reader 8.0.0 Professional lenge, og jeg liker den høvelig godt. Den er ganske så kjapp til å starte. Ja nå har jeg en AMD 64 3500+ også da, så det er ikke så rart, men allikevel. Pro versjonen har jo den fine funksjonen at man kan lage PDF dokument fra bunnen av :D det var en fin ting med Pro versjonen.

Det jeg bruker å gjøre med Adobe Reader er å skru av oppstartfilene når Windows starter som har med Adobe å gjøre. Gidder ikke å ha dem der.

 

På laptopen derimot kjører jeg FoxitReader, den er helt grei den også (som leser ja), brukte den seinest i denne uka og den fungerte bra.

 

 

En bitteliten ting bare. Hvorfor slipper Adobe ut Professional versjonen først av Adobe Reader 8.0.0 også etterpå Standard versjonen? skal det ikke normalt være omvendt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...