Gå til innhold

- 3G har ikke oppnådd noen ting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal såvist si at jeg ikke er fornøyd med 3G fra Telenor. Av og til synes jeg faktisk det går tregere å surfe med full 3G dekning enn dersom jeg bruker Edge der det ikke er 3G dekning. Dersom Telenor påstår at man får over 300 Kb/s på deres 3G nett må jeg bare flire å si: No Way!! Før de tenker på flere tjenester bør de jammen sørge for at du får den kapasiteten som skal være oppnåelig. :mad:

Lenke til kommentar
Drittelefon, men det er fortsatt en 3g-telefon.

 

Og nederst står det at prosen uten abb. er 1100.

7423338[/snapback]

gidder ikke å kverulere, men det står tydelig på siden at telefonen er "OPERATØRLÅS TIL TELENOR (Gjelder også pris uten abmn.)" så jeg har rett uansett :mrgreen: Endret av mandela
Lenke til kommentar
300 Kb/s

 

Herregud -- nå er det virkelig på tide at folk slutter å blande sammen kiloBYTE pr. sekund og kiloBIT pr. sekund. Jada, jeg ser du har skrevet det riktig der, men jeg går ut i fra at du snakker om 300 kiloBYTE pr. sekund.

 

UMTS har en teoretisk maks-hastighet på 384 kbit/sec (= 48 KB/sec, minus overhead og annet fjas selvsagt). Mer om dette finner du her: http://telenormobil.no/tjenester/3g/merom.do

 

Jeg har i alle fall ingen problemer med å ligge stabilt med 40 KB/sec i kontinuerlig overføringshastighet når jeg er ute på veien med Nokia N80 og MacBook Pro (your mileage may vary), men nei; du vil _neppe_ få 300 KB/sec i nedlastningshastighet (2,4 Mbit, om du foretrekker den varianten).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...