Gå til innhold

Thermaltake Volcano 7+ (amd-system)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Utdrag fra testen :"Det negative er at jeg er skeptisk til å frakte maskinen rundt med en så tung kjøler festet bare med en enkelt liten klips."

 

 

Jeg kjøpte akkurat denne kjøleren fra microplex.no og der fulgte det med et festeklips som brukte alle

festeørene på socketen.

Det er jo rart at Det ikke følger med fra andre steder da Det er samme kjøler.(legger MP med flere ting ?)

 

Den gjør jobben sin den viften men som sagt i testen..den bråker veldig på Max speed.

 

Tommy

 

 

 

 

_________________

Det er bedre og slippe en due enn og sprenge en tarm

_______________________________________

 

[ Denne Melding var redigert av: hakkepeil på 2002-11-18 10:57 ]

Lenke til kommentar

Hmmm....

alle festeørene fra microplex?

den jeg bestilte i mai/juni i år hadde samme festemekanisme som den fra netconnection.

Kanskje de har tatt problemet til etterretning og bytta festemekanisme? (da må jo partiet til netconnection være gammelt)

 

Den jeg kjøpte hadde jo fester til både AMD og intel

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 16:05, skrev Tresprit:

Hmmm....

alle festeørene fra microplex?

den jeg bestilte i mai/juni i år hadde samme festemekanisme som den fra netconnection.

Kanskje de har tatt problemet til etterretning og bytta festemekanisme? (da må jo partiet til netconnection være gammelt)


Den jeg kjøpte hadde jo fester til både AMD og intel


 

JA jeg fikk med en slik type som hadde hadde tre festeører på hver side. Jeg kjøpte min der nå i november.

 

Jeg fikk også med festene som hørte til Intel.

 

Det er sikkert som du sier.. De sitter sikkert igjen med et gammelt parti.

 

 

Tommy

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 10:55, skrev hakkepeil:


Utdrag fra testen :"Det negative er at jeg er skeptisk til å frakte maskinen rundt med en så tung kjøler festet bare med en enkelt liten klips."


Jeg kjøpte akkurat denne kjøleren fra microplex.no og der fulgte det med et festeklips som brukte alle

festeørene på socketen.

Det er jo rart at Det ikke følger med fra andre steder da Det er samme kjøler.(legger MP med flere ting ?)



 

Hei

 

Kjøleren som ble sendt til overklokking.no ble sendt så tidlig som i juni i år, og de fikk desverre en modell som ikke kom med festeklips for alle festeørene.

Thermaltake har derimot endret festesettet som mefølger i Volcano 7+ pakken, og kjøleren selges ikke lenger med enkle festeklips som testen antyder.

 

Med vennlig hilsen

Netconnection

Lenke til kommentar

tenkte bare jeg skulle benytte anledningen til å vise frem noen jeg synes er en genial plass å feste vifteregulatren, kanskje litt mye arbeid for en liten ting som jeg ikke bruker, da jeg alltid kjøre den på laveste hastighet. men synes alikevel det kan være værdt tipset! dersom du skulle finne på å gjøre noe lignende selv, vil jeg anbefale at du setter den en cm lenger ned, for jeg va nøtt å sage litt i låsemekanismen for å få døra igjen :sad:

 

bilder.htm

 

så slik ser det altså ut, kanskje ikke helt rent og bent, men ble så sliten i armen at jeg ikke gadd mer.

 

ja, det var jo kanskje ikke så lett å se...har aldri laget en hjemmeside før, så å legge inn noen bilder skulle vist ikke være så lett. kommer folk inn her ?

 

[ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-11-18 19:32 ]

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ja det var egentlig fint det med den plaseringen av bryteren der. Men jeg var veldig heldig med mitt kabinett.. Det Var en ledig Serial port Åpning på kabinettet mitt som jeg bare borret to hull og satte kontakten bak..da slapp jeg og kappe ut noe i kabinettet.

Men for de som ikke har et slik ledig sted som meg så er jo det en fin løsning som sagt..

 

Har bilde men Greier ikke legge det ut her :sad:

 

 

Tommy

Lenke til kommentar

Får litt bakoversveis når jeg ser denne testen...

Kjøpte denne vifta (med 3 fester) i sommer. Har fungert bra den altså, men for litt over en måned siden fikk jeg problemer med bluescreens.

Sjekka omtrent det som var å sjekke av hardware, men bluescreens`a kom uansett..

 

Fikk til slutt nok, og bestemte meg for å levere den inn til sjekk.

På komplett i møllergata var det som alltid LAAAAAANG kø, og siden jeg hadde litt dårlig tid så gikk jeg over til IQ Data like ved siden.

Fikk tlf fra de noen dager etterpå, hvor de da sa at den var i orden. Reiste ned, og fikk beskjed om at de ikke hadde funnet noen feil, og at alt virka som det skulle.

Stakk hjem, og hva er det første som skjer? Jodda: Bluescreen :sad:

Så var det ned igjen på IQ, blåse ut litt frustrasjon, og får levert den inn igjen.

Dagen etterpå ringer de meg og sier at feilen nå er lokalisert.

Buss ned igjen, inn i sjappa, og få beskjed om at det var vifta som var årsaken. "Ikke god nok kjøling" sa de, spesielt kjøleribba er elendig.

 

Sitter nå med en elendig vifte, og har en temp på ca 54 grader...

 

Det er noe som ikke stemmer her da, siden dere gir den såpass god karakter..

Kan det være en defekt vifte?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 17:19, skrev mackforever:

En test av Volcano 9 er SVÆRT ønskelig. Om jeg har forstått det rett, er denne kjøleren hakket bedre enn 7+ (?)


Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-11-18 17:20 ]</font>


 

Mener og ha lest en eller annen plass at 7+ var bedre en 9, men kan ikke bekrefte det siden jeg ikke finner tilbake =)

 

Min 7+ ble levert med festeklips som bruker alle festene.

 

Men et spørsmål til testen: bruker dere alle viftene i xazern, og kjører de isåfall på 12v?

 

Har nemlig xazer 6000 selv og med Volcano 7+.

 

Med vulcanoen på lav hastighet og alle kabinettviftene på 12v har jeg en idletemp på 34c. load på rundt 40c.

 

Ved max på vulcanoen har jeg en idle temp på 29c.

 

Er storfornøyd med den kjøleren =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
@-JKJ-

Det er nok litt varmere enn det. Temperatur sensorene kan være feilkalibrert eller plassert slik at de ikke får målt temperaturen 100% riktig.

 

Jeg kjøpte nettopp Volcano 7+ og min ligger på 35 idle og 39 på load med systemet under på et Aopen AK73Pro og dette på Low speed :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...